Komentáře uživatele "Luxian":
| Zdroj | Komentář | Datum |
|---|---|---|
| Zpráva 6507 | Vypadá, jako kdyby byla celá z bakelitu... | 05.09.08 - 4:09 |
| Zpráva 5834 | dfg | 02.03.08 - 16:33 |
| Zpráva 5834 | Všeobecně turistický ruch je jedním z nějvětších znečišťovatelů ŽP. Už jenom to množství exhalací z dopravy milioů turistů z jednoho konce světa na druhý. Jinak co se týče té trati, myšlení lidí typu "Ta 322 je tak krásná, nechci tam žádnou elektrifikaci," je prostě naprosto zhoubné a značně ujeté. Vidím, že opravdu mnohým tady vyhovuje železnice jako skanzen, který by měl být nejlépe zakonzervován na věčné časy aby si mohli s foťáčkama běhat kolem trati a cvakat jak pominutí. Mě už dlouho mnozí šotouši připadají krapet ujetí. Nehledě na to, že mě se například víc líbí trať s elektrickým vedením... Nicméně, místo aby tady byli lidi rádi, že se investuje do infrastrukutry, která je už z dob komunismu příšerně podfinancovaná, tak nadávají a prostestují a ohání se svým klídečkem. Typická ukázka NIMBY efektu. Bohužel si neuvědomují, že zároveň s modernizací trati hlučnost naopak značně klesne. Protihlukové stěny jsou bohužel zlo, ale ty by se musely stavět v případě jakékoliv modernizace, to vychází z platných norem. Takže je tu na výběr: buď žádná modernizace a nehcat trať rozpadnout, nebo modernizovat, ale to si zároveň vyžaduje i protihlukovky. Samotnému se mi to nelíbí, ale abych kvůli tomu byl proti modernizaci mi připadá jako nesmysl. Mimochodem bydlím v Mnichovicích, kde budoucí PHS zcela zničí celkový pohled z vlaku na město i z města na vlak, ale aby mě nadpalo protestovat kvůli tomu proti modernizaci trati?? Samozřejmě že v případě 322 je tady trochu problém, že je to v návaznosti na Hyundai, který ani já nijak nevítám, protože dle mého názoru je to jen díra do státní pokladny v podobě invetsičních pobídek za celkem mizivý přínos pro republiku a kraj. Už dnes se firmy potýkají s problémem sehnat kvalifikovanou práci a teď tu vyroste obří podnik, který bude takové práce žádat hodně. Nakonec to skončí tak, že v slavném Hyundai za miliardové investice od státu budou hlavně pracovat Poláci. Konec konců, podobná situace je v Kvasinách a pod. Navíc Nošovice opravdu nejsou ideálním místem na takovýhle nesmyslný mamutí podnik. Ale jednou tam ten podnik už vyrůstá, tak se tomu musí přizpůsobit infrastrukutra. Všichni si pořád stěžují, že se náklady vozí kamióny po silnici, ale když se chce jednou vytvořit takové podmínky, aby se mohl přesunout na železnici, tak je to stejně šaptně. To je pak v téhle zemi opravdu těžké... Ad Hyundai: stát by měl začít konečně vytvářet kvalitní ekonomické klima pro malé a střední podniky, které vždy vytvářejí jakýsi polštář pro zaměstnanost a přestat se spoléhat na takovéhle mamutí podniky. To, že za nějakých 10 - 15 let Hyundai odejde, je naprosto jisté. Kapitál nikdy nejde do nějakého regionu, aby tomu regionu pomáhal, ale aby vydělával a maximalizoval zisk. Už i Česko začíná být po stránce nákladů postupně pro zahr. investory nákladná země a ti pomalu ale jistě se přesouvají do Rumunska, Bulharska, Ruska, Turecka a dál na východ. Je opravdu náhoda, že Philips v Hranicích skončil zrovna v době, kdy měl začít palatit regulérní daně? Jistě, že ne. Skončilo mu daňové zvýhodnění, Česko tak pro něj začalo být nevýhodné, tak odtáhl. A tyhle situace budou čím dál častější. V Irsku je zcela běžné, že za rok vznikne díky FDI třeba 300 tisíc pracovních míst, ale zároveň 150 tisíc jich zanikne díky tomu, že se kapitál přesunul jinam. Tyhle velké fabriky nás prostě nespasí. Jistě, že každý nemůže být ve výzkumu a vývoji, ale zároveň nelze pořád stavět na levných montovnách. Je třeba jít cestou výroby sofistikovaného zboží s vysokou přidanou hodnotou, popř. se více orientovat na služby. Cestou ale není výroba televizí, montování aut a jiného zboží, které dokáží smontovat kdekoliv jinde na světě. | 02.03.08 - 16:26 |
| Zpráva 5702 | Mimochodem, co je to za novinku ti panáčci vedle nicku? Předpokládám, že to má co dočinění se stututem na ZP. | 27.01.08 - 18:44 |
| Zpráva 5732 | R1463ÚPA: Jistě, že existuje - viz www.movo.cz Ale jak jsou na tom a co právě dělají, netuším. Nicméně je celkem vtipný, jak se jim v té flashové prezentaci objevují Ampz od Siemense. Nevim, že by na nich měli nějaký podíl... Jinak slováci mají možná vice modernizovaných vozů, my ale máme zase víc úplně nových (Ampz a Bmz) | 24.01.08 - 2:06 |
| Zpráva 5626 | José: A co takhle zvolit alfa-useknutý průměr? To nikoho nenapadlo? | 16.12.07 - 17:03 |
| Zpráva 5508 | Deadeye: Hmm, tak to je možné, ale ty, co byly dodány do USA prý fungují spolehlivě, možná, že na nich si dala škodovka dost záležet. | 29.11.07 - 10:14 |
| Zpráva 5398 | pekař: tak dům, motorku, kolo ... dosaďte si dle libosti | 28.10.07 - 21:04 |
| Zpráva 5398 | Rybízek: rozsekala?? Jako sekerou? :-) | 28.10.07 - 20:21 |
| Zpráva 5398 | Jistě se budou prážáci hrozně čertit, ale v Praze je opravdu největší koncentrace prasat v republice. | 26.10.07 - 18:14 |










