Komentáře uživatele "Martin Švancar":
| Fotka | Zpráva | Datum |
|---|---|---|
| 550.001-2 + 550.002-0 | Monitor mám stejný, a stejně nastavený, už asi 8 let. A ne, ta Tebou linkovaná fotka mi přijde v pohodě, odpovídající podmínkám, kdy byla námraza. Ale tohle mi prostě připadá takové opařené, mdlé. Zejména když se podívám na tu růžovou na panteru. Vypadá jako kdyby už ta barva byla vyšisovaná, vůbec neodpovídá novému vozidlu, které před chvílí vyjelo z fabriky. | 05.12.22 - 19:48 |
| 550.001-2 + 550.002-0 | Není to takové divně "opařené", zašedlé? | 05.12.22 - 17:16 |
| 388.005-1 | Zdá se mi to studené, a nepadá to náhodou na levou stranu? Minimálně se mi zdá, že tam je nesrovnané Včko. I když z tohohle malého rozlišení se to posuzuje těžko. | 25.11.22 - 20:50 |
| 742.239-7 | Pěkný, jen bych řekl, že to je foceno na Veleslavíně, ne mezi Veleslavínem a Ruzyní. Stanice je ohraničena vjezdovými návěstidly, a tak vlak v tomto případě ještě neopustil obvod stanice Praha-Veleslavín. | 24.11.22 - 19:21 |
| 742.070-6 | To jo no, všechny ty stíny, až na ty vpravo dole, jsou možná až moc světlé. Já osobně to v takových případech dělám tak, že dám k vrstvě s podpaly úrovně, levého jezdce posunu tam, kde se začíná zvedat křivka histogramu, a pak nastavím krytí těch úrovní na 70%. Tím docílím toho, že mám stíny přirozeně tmavé, ale nejsou v podpalu. | 21.11.22 - 14:41 |
| 753.755-8 | Škoda té tyrkysové oblohy... | 21.11.22 - 9:52 |
| 810.009-1 | Já bych řekl, že to je takhle úplně v pohodě. Vnější oblouk, dost z boku a mírný nadhled, to je kombinace, která tohle umí. A když není, podle čeho to rovnat, což zde není, tak se řídím pocitem a kmeny stromů, které v tomto případě jsou mnohdy kolmé. | 25.10.22 - 18:46 |
| 755.001-5 | M 474: Ano, pokaždé nesvítí slunce, pak se ale nabízí možnost fotit na místech, kde by ten vlak vyfotit se sluncem nešel. Je celá řada míst, kde se fotí od severu, kde slunce nikdy není, je celá řada pěkných míst, například v lesích, kde jsou za standardních světelných podmínek stíny, takže tam fotit se sluncem nejde. Je prostě potřeba umět s podmínkami pracovat. Jasně, může se stát, že podmínky jsou proměnlivé, kdy se člověk nemůže spolehnout na to, že "to nevyjde", a tak raději fotí jako se sluncem a modlí se, aby to vyšlo. Když to vyjde, super vznikne o to lepší fotka. Když to nevyjde, škoda, fotka by měla mířit do šuplíku, a někdy příště, lépe a radostněji, druhý pokus. Ad "odtažení od reality" - V čem je to, že se, a teď můžu myslím mluvit za všechny zdejší autory, snažíme vyvarovat kompozičních chyb odtažením od reality? (když teda přehlédnu to, že o tom zdejší diskuse vůbec není) V čem se například všechny fotky, které jsou aktuálně ve sloupci vlevo liší od reality? Odpověď je jednoduchá, v ničem. Všechny fotky prošly více či méně náročnou editací, jejímž cílem nebylo "odtažení od reality", ale naopak , tvými slovy, "přitažení realitě", protože žádný foťák na světě nevyfotí žádnou fotku tak, jak svět vidí lidské oko. Ale vlastně Ti děkuji za tuhle zprávu. Díky ní vím, že se nemáme o čem bavit, když nevíš ani něco tak základního, jako to, k čemu slouží editace fotek. A pasáži o oloupaných laminátkách se musím už jen od srdce zasmát. | 23.10.22 - 18:58 |
| 755.001-5 | Honzinus: Jistě, podobně fotky tu jsou, jde ale o to, že autor zde prezentuje jednu šlehu za druhou, má už relativně bohatý archiv, a tak to je prostě v kontrastu s tím fotka že slabšího soudku. A nějak nevím, v čem by jiný edit nebo ořez pomohly k zatraktivnění tohoto nudného záběru. | 23.10.22 - 1:14 |
| 755.001-5 | MB: Pak by to myslím mělo být chápáno, jako jakýsi signál autorovi "hele jako dobrý, po fotografický stránce se tomu třeba nedá moc vytknout, ale fakt to chceš prezentovat?" M 474: A copak ostatní fotky zde prezentované neukazují skutečnost? Copak skutečnost nutně musí být ¨taková... nic moc? Jsou prostě fotky, které jsou vhodné na prezentaci na internetu, a fotky "do šuplíku". Tahle se podle mě řadí do druhé kategorie. | 22.10.22 - 16:11 |










