Komentáře uživatele "Honza Beránek / JTB":
| Fotka | Zpráva | Datum |
|---|---|---|
| T 669.0040 | ...a já se za tři tejdny narodím. Docela zajímavý si uvědomit, do čeho vlastně... | 23.12.13 - 15:39 |
| Železniční nehody - I. | Pavel: takže to není Nymburk hlavní, ale dnešní Nymburk město. Proto ten dobový popisek nádraží rozlišuje. | 18.12.13 - 15:37 |
| Železniční nehody - I. | Pavel: to nezpochybňuju, že hlavní nádraží patřilo ÖNWB, ale tehdy bylo přece obvyklé, že při souběhu více společností měla každá svou část nádraží - v tomhle případě asi pár kolejí na obrat souprav od Poříčan, ne? | 18.12.13 - 15:17 |
| Železniční nehody - I. | Pavel Randák: vycházím z popisku, jak ho přepsal Topič: "Srážka stroje s výstavním vlakem ve stanici nymburské (spol. st.dr.) dne 22. června 1895." | 18.12.13 - 14:57 |
| Železniční nehody - I. | Ha, rébus vyřešen: StEG, řada 22, resp. IVe http://de.wikipedia.org/wiki/StEG_22 Ne všichni vládnou němčinou, takže ve stručnosti: 56kusová řada, vyráběná v letech 1865-1873 ve vídeňské lokomotivce StEGu. Šlo o původně rychlíkové lokomotivy, které později přešly na podružnější úkoly (což tenhle snímek dokládá). Část lokomotiv jezdila v Čechách, kde se dočkala v roce 1909 zestátnění a označení řadou 14, zařazení do schématu ČSD se už ale nedočkaly - což by znamenalo vyřazení někdy v letech 1909 - 1923. Můžeme tedy dovozovat na to, že tenhle konkrétní kousek sloužil na odbočné trati StEGu z Poříčan do Nymburka v místní dopravě, případně na posunu v Nymburce. | 18.12.13 - 14:48 |
| Železniční nehody - I. | Šepli: zkusím tu lokomotivu během dneška identifikovat. Nemělo by to být tak těžké, vodítkem jsou dvě hnané nápravy a absence předního běhounu, což nebyla rozhodně běžná kombinace. Takhle na pohled bych tipoval nějakou starší lokomotivu pro osobní vlaky (vysoká kola, jen dvě hnané nápravy) cca. z roku 1870 (podle budky a dalších doplňků). Ty často po pár letech končily na posunu, což mohl být tenhle případ. Jinak podobně starých vozidel se v Česku pár dochovalo. Něco je v NTM, nejstarší je tuším Kladno bývalé KBB, vyrobené 1855. A tenhle kousek dávají dokupy v Jaroměři: http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/169518-v-jaromeri-prochazi-renovaci-staricka-lokomotiva-z-roku-1873/ | 18.12.13 - 14:30 |
| Průjezd... | Hm. A mě to přijde jako úplně průměrná noční šmouha, bez výraznějšího vizuálního motivu. Sorry, jsou tu mnohem lepší. | 15.12.13 - 21:43 |
| 52.8079-7 | classic 90s: No, upřímně řečeno, to by byl hodně dlouhý tutorial. Naučit se základní workflow je tak na měsíc dva, ale samostatné postupy se člověk učí roky, vlastně pořád. Navíc dost věcí, které jako řadový autor řeším se správci, jsou už jenom o subjektivním vnímání...ale určitě by to stálo za pokus... | 11.12.13 - 12:09 |
| 749.261-4 | Cenná fotka, ale přijde mi, že jsi moc nevyužil potenciál tohohle místa. Nemyslím ani tak lezení na stožár, který je hned za tím a je docela známý, ale stačilo to brát o kousek dřív a s tím zamlženým a namrzlým protisvahem... | 29.11.13 - 13:21 |
| 754.049-5 | Zdenda: zřejmě myslel slovo "epesní", druhdy módní synonymum pro "pohledný, krásný, přitažlivý". | 28.11.13 - 14:43 |










