Komentáře uživatele "Honza Beránek / JTB":
| Fotka | Zpráva | Datum |
|---|---|---|
| 162.011-1 + 162.001-2 | Bartik: dovolím si tvrdit, že to, z čeho kolegu Rabína podezíráte, v jeho příspěvku vůbec obsaženo není. Tehdejší situaci nijak nehodnotí - a podle mého správně, tehdejší ČSD žily v úplně jiných podmínkách. | 27.11.13 - 11:27 |
| 150.225-1 | Akorát mě trošku tahá za oči ten bok kabiny, ten je takhle na pohled hodně na hraně výpalu...photoshop bohužel nemám, abych porovnal, ale stejně... | 08.11.13 - 16:20 |
| Ranní špička | Jinak montáž povedená, akorát mám pořád pocit, že by se to mělo přiznávat nějak výrazněji. Možná to vypadá trošku přecitlivěle, ale zásahy do fotky jsou prostě asi nejožehavější etická otázka, se kterou se při šocení musíme vyrovnat. Mimochodem, za asi půlminutu bedlivějšího zkoumání jsem našel minimálně tři nesrovnalosti ve stínech a jejich směru, i když to možná asi nešlo jinak... Na první pohled si toho ale normální člověk nevšimne. | 06.11.13 - 21:06 |
| Ranní špička | Prost a spol.: a mrknout na zařazení fotky do umělecké galerie vás nenapadlo? Nebo se nad tím třeba trochu zamyslet....? | 06.11.13 - 14:14 |
| 464.016 | Borovička: Víte, ani jeden z nás, do kterých se tu navážíte, u maminky nebydlí. Dávno. Já tu mám před sebou zrovna inkasní lístek - za malej byt, kde bydlíme ve dvou s přítelkyní, platíme za energie a koncese 1570 korun měsíčně. Když jsem to teď přepočítal tím klíčem z http://www.zakomunistu.cz/, platil bych tehdy - převedeno na dnešní cenovou úroveň - 1140 korun. Opravdu je to tak velké zdražení? Teď určitě namítnete něco o nájmech - zřejmě myslíte spíš fondy oprav. Tehdy byly nižší? A jak se to asi projevilo? Centra měst v dezolátním stavu, neopravované domy pomalu padající na hlavu - osvěžte si paměť u pár starých fotek, vždyť ta lešení byla všude...pardon, ale za tohle nějakou korunu rád vyměním. A jestli jste myslel klasický, komerční nájem, tak ten - vzhledem ke svému věku - asi sotva platíte. Navíc to je z velké části dědictví minulosti, kdy se byty rozdělovaly na dekret podle "zásluh" a lidé je mají dodnes ve svém držení. K tomu zdeformovaný trh, který se jenom pomalu vzpamatovává z regulace, přehnaná očekávání majitelů...to všechno je bublina, která ale pomalu splaskává. Přijměte fakt, že fungování tehdejšího režimu bylo prostě ekonomicky neudržitelné - a že víc než disent k jeho kolapsu přispěl prostě totální ekonomický kolaps. | 01.11.13 - 22:10 |
| 464.016 | _lt_: Teda, to je panečku demagogie. Zkusím ty lži vyvrátit nějak přehledně. - auto za 40 tisíc za bolševika neexistovalo a i v bazarech byste za tuhle cenu pochodil jen těžko. Nejlevnější Škoda 105S stála v roce 1984 54 tisíc Kčs (osobní zkušenost), cena se lišila od 60 do 90 tisíc (tedy 20 až 30 mediánových platů) - srovnání Škody 105 se superbem je naprosto ujeté a vypovídá jenom o tom, jak ubohá byla úroveň spotřebního průmyslu v ČSSR. Dejme tomu, že jde o vozidlo srovnatelné kvalitou a pozicí na trhu s dnešním Hyundaiem i10 nebo Thalií (cena okolo 150 tisíc). Navíc s ceníkovými cenami neradno operovat - dnes se poskytují slevy, tehdy se muselo naopak ještě přimazávat. - Nevím proč zarytě srovnáváte tehdejší technicky nejlepší s dnešním technicky skoro nejnižším... Z jednoho prostýho důvodu - protože to, co se vyrábělo v Česku, bylo primitivní a když už se to vůbec vyvezlo na západ, bylo to jenom pro smích. Viz škodovky a jejich renomé v Anglii. Zatímco AZNP vyráběl až do roku 1988 v podstatě faceliftované embéčko (vyvinuté začátkem 60. let), tak Němci vyráběli golfy, britové escorty a francouzi Renaulta 14. A to mluvím o (dle tehdejších měřítek) stejné třídě. Srovnání ať si udělá každý sám. Víc se už do téhle diskuse nehodlám zapojovat, protože určité části lidí jsou beztak racionální argumenty šumák. Ostatně, tenhle web to umí spočítat mnohem přehledněji - pokud tedy chcete myslet: http://www.zakomunistu.cz/ | 01.11.13 - 16:37 |
| 464.016 | Dost mě zaráží, že někdo je vůbec schopný spojovat míru svobody s tím, kolik má na kontě. Sice nejsem takovej pamětník jako vy tady, ale socík mi v hlavě trochu utkvěl...a pamatuju si i ty roky po něm, jak chudí byli naši rodiče (přitom oba vysokoškoláci) a jak chudý bylo ve srovnání s okolím i celý Československo. A trvalo dvacet let, než se to jakž takž srovnalo. Dneska si i člověk s průměrným platem může dovolit věci, o kterých by se mu před čtvrtstoletím ani nesnilo. | 01.11.13 - 13:04 |
| 464.016 | Ad vozový park - jestli koukám správně, tak za hytláky jsou řazené vozy řady Bh, tedy "maďaři". V době pořízení prakticky funglovky (r. v. 1966 - 1974), novější než je dneska poslední dodávka nových Bmz pro ČD. A srovnej stav... Nechci se zapojovat do žádného flame, ale dřív byly tratě opravdu míň zarostlé, ale ne kvůli větší údržbě, ale protože se víc topilo dřevem a hlavně jezdily páry, od nichž sem tam něco chytlo (co bychom za to dneska my šotouši dali...). Ale celkové srovnání...myslím, že z tohohle to bude jasné. http://www.photokotek.com/absurdistan/index.html | 31.10.13 - 14:01 |
| 749.121-0 | Václav Vrtěna: a myslíš, že tímhle křikem něčemu pomůžeš? Pokud se ti to nelíbí, můžeš zkusit upravit nějakou mašinu podle svého ve "svém depu". Pokud to bude škopek pár měsíců před šrotací/prodejem, tak ti to asi nikdo vytýkat nebude. Navíc co zmizel hlavní najbrtizátor, tak už se šrouby trochu povolily, ne?;) | 29.10.13 - 12:13 |
| 749.121-0 | Lahůdková. | 29.10.13 - 10:14 |










