Komentáře uživatele "IR":
| Fotka | Zpráva | Datum |
|---|---|---|
| 80-29.213-3 + 854.213-6 | Taky se přidávám ke chvále. Barvy i ostrost snímku až takřka k neuvěření, ofinka mraku na nebi... A řekl bych, že hlavní motiv je ta předvěst (a vůbec jaksi ty objekty kolem trati). Ten vláček chápu už jen jako potřebný doplněk, aby bylo foto barevnější a trať aby trochu žila. P.S.: Připadne mi, že po sérii fotek s vlakem bez násvitu (a s jinými nechtěnými infarktovkami) je tu série, kde ty objekty kolem tratě jsou významnější než vlak sám... | 16.12.11 - 22:06 |
| 433.002 | Nó, tak z Bylnice snad musí být všecky fotky pěkné. Už jen kvůli těm mechanickým navěstím. Ty k těmhle nevšedním pohledům přímo vybízejí. A doufám, že tam tenhle "skanzen" vydrží ještě hódně dlouho! | 12.12.11 - 23:34 |
| Soumrak nad Berounkou | Nádhera! Jo, jo, a kdoví, jestli ne i soumrak té trati... :-( Ale v tom "osvětlení" skály jakoby vystupují přímo z pravěku. Je to fakt od Berounky? Není to Jurský park? Maně se ohlížím, jestli si už za mnou nebrousí zuby tyranosaurus... :-) | 12.12.11 - 23:30 |
| 405.952-3 | Díky za nádherný snímek. Těch tatranských električek a zubaček tu je na ŽP pohříchu málo. A když se záběr takhle vyvede, je to potěšení pro duši. A Solisko v pozadí (jestli se nepletu (?)) s tím mráčkem vypadá trochu jako lehce činná sopka :-) | 21.11.11 - 20:14 |
| 162.036-8 | Díky za krásné foto z mé oblíbené (takřka domovské) trati. Ty "horské" snímky z hranicko-půchovské "magistrály" jsou fakt vděčné a krásně se na ně kouká, zvlášť když se počasí vyvede. A když se podaří přiměřeně "přitáhnout" objektivem to esíčko na trati, je to elegance sama. Připadne mi, že v tomto případě ten najbrt s tou slovenskou soupravou příjemně kontrastuje. Svou přítomností jako by ji "rozsvítil". Zdá se mi ta barvená kombinace fotogeničtější, než když je v čele slov. vlaku slovenská mašina. Yoshua: Vídám ten Košičan téměř denně a prázdný autovůz je výjimkou. Mimo sezónu tak 2 auta, v letní sezóně obvykle od 2 do 7. Ty 2 vagony nemůžu vyloučit, ale zatím jsem je nepotkal (prostě smůla :-) ). Zato před pár dny, jak ten vůz poskakoval ve Vsetíně na vekslích, tak se na posledním autě rozblikal alarm. Byl ten nevšedně označený konec soupravy opravdu nepřehlédnutelný :-) | 21.11.11 - 20:05 |
| 749.264-8 | Miškin: Díky, že jste to pojemnoval. Něco mě na té fotce zaujalo (krom trošku provokativně asymetrického umístění objektu), ale ve spěchu jsem nepátral, co to vlastně bylo. Ano, ten dojem plastičnosti... petra similichova: 3D není vynález posledních let. Jen ta digitalizace a nová promítací technika tomu dala nové možnosti. Ale např. na stereokotoučky (tedy prostorové zobrazení pomocí 2 diapozitivů) se i v socialistickém Československu běžně fotilo už v 60. letech minulého století. Na pocit určité prostorovosti i ve dvourozměrné fotografii a na možnosti, jak toho dosáhnout, mě upozorňoval už můj táta (který fotil od půlky minulého století) a se sterozobrazením (tedy např. stereodiapozitivy) se experimentovalo už na přelomu 19. a 20. století. Např. v Praze teď je výstava s pohledy na architekturu staré Prahy, ktde jsou fota vyrobená ze stereodia pořízených kol. r. 1910. Ale je fakt, že digitál + nová technika = netušené nové možnosti... Stará Praha ve fotografii: http://aktualne.centrum.cz/domaci/regiony/praha/fotogalerie/2011/11/18/vystava-fotografie-prazska-architektura-praha/#utm_medium=newsbox&utm_source=centrumHP | 20.11.11 - 20:43 |
| 1502 Iranian runner | Ta nová lokomotiva pod kvetoucími jabloněmi (či co to je) vypadá tak až socialisticky optimisticky. Ale je fakt, že se mi na ten snímek hezky kouká. Takové jarní znovuzrození přírody a zrození nových možností íránských železnic... :-) Ale jak už níže řečeno, Írán není země ani chudá, ani zaostalá. Spíš naopak. Když jsem v prvním pololetí hledal služebně cosi o jejich železnicích, nabyl jsem dojmu, že si tam, i přes formální embargo, podávají dveře nejvýznamnější výrobci a zástupci vlád (hlavně Německo a Čína) těžce lobbují za účast na obrovských stavbách. I z níže odkazovaného pořadu vyplývá, že tam probíhají rekosntrukce (a navíc dostavby) koridorů jako u nás, s rychlostmi 160 km/h a s výhledem na 200 km/h a více a též projekty na elektrifikaci stávajících tratí. současný stav a vize tedy viz: http://www.youtube.com/watch?v=rSYU8pQvRFc http://www.youtube.com/watch?v=_8lJPg-8ywg&feature=relmfu http://www.youtube.com/watch?v=WLyF8iX86rQ&feature=relmfu | 19.11.11 - 1:15 |
| 354.7152 | Díky vhodně zvolenému místu a téměř protisvětlu je to takřka dokonalá silueta. Nádhera! Moc se mi to líbí... | 15.11.11 - 21:48 |
| 754.075-0 | Nádherný snímek, zřejmě skvěle editovaný. Osobně sice ružové, starorůžové, fialové odstíny nemám moc v lásce, ale v kombinaci s tím nablýskaným brejlovcem v unifiku to perfektně ladí. A jako by už záběr předjímal ty růžové zítřky, které jsme si o pár měsíců později na náměstích malovali ve svých duších... Jinak v této části výstavy tehdy opravdu moc narváno nebylo. Mám taky fotky z prostoru mezi hlavním vchodem a pavilonem "A" a taky jsou skoro bez lidí. Připadlo mi, že se většina návštěvníků pohybovala spíš kolem té vlečky, kde byly exponáty nahuštěnější... (?) | 13.11.11 - 18:16 |
| 861.001-6 | Mustafa: Bez Vašeho upozornění jsem si toho vůbec nevšimnul. Ale vysvětluju si to tím, že k tomu jevu trochu přispívá, že je souprava v oblouku, ale je možné, že též umístění pohonných jednotek (jsou fakt umístěné nad těmi krajními podvozky? (to je dotaz k zasvěceným)) a třeba i to, že střední vůz je lehčí a ještě prázdný. Třeba když do něj naleze "150" lidí, tak odpružení poklesne...(???). | 11.11.11 - 14:00 |










