..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "IR":

  1 ... 7 8 9 10 11 ... 69      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
80-29.213-3 + 854.213-6Taky se přidávám ke chvále. Barvy i ostrost snímku až takřka k neuvěření, ofinka mraku na nebi... A řekl bych, že hlavní motiv je ta předvěst (a vůbec jaksi ty objekty kolem trati). Ten vláček chápu už jen jako potřebný doplněk, aby bylo foto barevnější a trať aby trochu žila.
P.S.: Připadne mi, že po sérii fotek s vlakem bez násvitu (a s jinými nechtěnými infarktovkami) je tu série, kde ty objekty kolem tratě jsou významnější než vlak sám...
16.12.11 - 22:06
433.002Nó, tak z Bylnice snad musí být všecky fotky pěkné. Už jen kvůli těm mechanickým navěstím. Ty k těmhle nevšedním pohledům přímo vybízejí. A doufám, že tam tenhle "skanzen" vydrží ještě hódně dlouho!12.12.11 - 23:34
Soumrak nad BerounkouNádhera! Jo, jo, a kdoví, jestli ne i soumrak té trati... :-( Ale v tom "osvětlení" skály jakoby vystupují přímo z pravěku. Je to fakt od Berounky? Není to Jurský park? Maně se ohlížím, jestli si už za mnou nebrousí zuby tyranosaurus... :-)12.12.11 - 23:30
405.952-3Díky za nádherný snímek. Těch tatranských električek a zubaček tu je na ŽP pohříchu málo. A když se záběr takhle vyvede, je to potěšení pro duši. A Solisko v pozadí (jestli se nepletu (?)) s tím mráčkem vypadá trochu jako lehce činná sopka :-)21.11.11 - 20:14
162.036-8Díky za krásné foto z mé oblíbené (takřka domovské) trati. Ty "horské" snímky z hranicko-půchovské "magistrály" jsou fakt vděčné a krásně se na ně kouká, zvlášť když se počasí vyvede. A když se podaří přiměřeně "přitáhnout" objektivem to esíčko na trati, je to elegance sama. Připadne mi, že v tomto případě ten najbrt s tou slovenskou soupravou příjemně kontrastuje. Svou přítomností jako by ji "rozsvítil". Zdá se mi ta barvená kombinace fotogeničtější, než když je v čele slov. vlaku slovenská mašina.
Yoshua: Vídám ten Košičan téměř denně a prázdný autovůz je výjimkou. Mimo sezónu tak 2 auta, v letní sezóně obvykle od 2 do 7. Ty 2 vagony nemůžu vyloučit, ale zatím jsem je nepotkal (prostě smůla :-) ). Zato před pár dny, jak ten vůz poskakoval ve Vsetíně na vekslích, tak se na posledním autě rozblikal alarm. Byl ten nevšedně označený konec soupravy opravdu nepřehlédnutelný :-)
21.11.11 - 20:05
749.264-8Miškin: Díky, že jste to pojemnoval. Něco mě na té fotce zaujalo (krom trošku provokativně asymetrického umístění objektu), ale ve spěchu jsem nepátral, co to vlastně bylo. Ano, ten dojem plastičnosti...
petra similichova: 3D není vynález posledních let. Jen ta digitalizace a nová promítací technika tomu dala nové možnosti. Ale např. na stereokotoučky (tedy prostorové zobrazení pomocí 2 diapozitivů) se i v socialistickém Československu běžně fotilo už v 60. letech minulého století. Na pocit určité prostorovosti i ve dvourozměrné fotografii a na možnosti, jak toho dosáhnout, mě upozorňoval už můj táta (který fotil od půlky minulého století) a se sterozobrazením (tedy např. stereodiapozitivy) se experimentovalo už na přelomu 19. a 20. století. Např. v Praze teď je výstava s pohledy na architekturu staré Prahy, ktde jsou fota vyrobená ze stereodia pořízených kol. r. 1910. Ale je fakt, že digitál + nová technika = netušené nové možnosti...
Stará Praha ve fotografii:
http://aktualne.centrum.cz/domaci/regiony/praha/fotogalerie/2011/11/18/vystava-fotografie-prazska-architektura-praha/#utm_medium=newsbox&utm_source=centrumHP
20.11.11 - 20:43
1502 Iranian runnerTa nová lokomotiva pod kvetoucími jabloněmi (či co to je) vypadá tak až socialisticky optimisticky. Ale je fakt, že se mi na ten snímek hezky kouká. Takové jarní znovuzrození přírody a zrození nových možností íránských železnic... :-)
Ale jak už níže řečeno, Írán není země ani chudá, ani zaostalá. Spíš naopak. Když jsem v prvním pololetí hledal služebně cosi o jejich železnicích, nabyl jsem dojmu, že si tam, i přes formální embargo, podávají dveře nejvýznamnější výrobci a zástupci vlád (hlavně Německo a Čína) těžce lobbují za účast na obrovských stavbách. I z níže odkazovaného pořadu vyplývá, že tam probíhají rekosntrukce (a navíc dostavby) koridorů jako u nás, s rychlostmi 160 km/h a s výhledem na 200 km/h a více a též projekty na elektrifikaci stávajících tratí. současný stav a vize tedy viz:
http://www.youtube.com/watch?v=rSYU8pQvRFc
http://www.youtube.com/watch?v=_8lJPg-8ywg&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=WLyF8iX86rQ&feature=relmfu
19.11.11 - 1:15
354.7152Díky vhodně zvolenému místu a téměř protisvětlu je to takřka dokonalá silueta. Nádhera! Moc se mi to líbí...15.11.11 - 21:48
754.075-0Nádherný snímek, zřejmě skvěle editovaný. Osobně sice ružové, starorůžové, fialové odstíny nemám moc v lásce, ale v kombinaci s tím nablýskaným brejlovcem v unifiku to perfektně ladí. A jako by už záběr předjímal ty růžové zítřky, které jsme si o pár měsíců později na náměstích malovali ve svých duších...
Jinak v této části výstavy tehdy opravdu moc narváno nebylo. Mám taky fotky z prostoru mezi hlavním vchodem a pavilonem "A" a taky jsou skoro bez lidí. Připadlo mi, že se většina návštěvníků pohybovala spíš kolem té vlečky, kde byly exponáty nahuštěnější... (?)
13.11.11 - 18:16
861.001-6Mustafa: Bez Vašeho upozornění jsem si toho vůbec nevšimnul. Ale vysvětluju si to tím, že k tomu jevu trochu přispívá, že je souprava v oblouku, ale je možné, že též umístění pohonných jednotek (jsou fakt umístěné nad těmi krajními podvozky? (to je dotaz k zasvěceným)) a třeba i to, že střední vůz je lehčí a ještě prázdný. Třeba když do něj naleze "150" lidí, tak odpružení poklesne...(???).11.11.11 - 14:00