..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "valikr":

FotkaZprávaDatum
M 298.0Po skončení na Hungarii jezdily Krušnohorský expres, potom
Praha - Rybník a končily službu jako osobní vlaky Praha - Chomutov - to už jídelní vozy sloužily jako 2. třída a bar byl zatažený dř. roletou a kuchyň zamčená. Naposled si je pamatuju odstavené mezi Libní a hlavním nádražím, kde 1 motorový vůz je vyhořelý, tam jsem je také nosledy vyfotil
14.06.12 - 14:48
VT 18.16.10Tato jedotka byla opravdu skvělá, sám jsem s ní nejel, ale můj otec pracoval několik let jako lékař v Českých Velenicích a každý týden tam dojížděl z Prahy, měl povolení k jízdě až do Velenic, které vydávalo Ministerstvo dopravy (otec potřeboval k získání trochu protekce), ale ve Velenicích tuto propustku mělo docela hodně lidí (kromě lampasáků od pohraniční stráže to byli hlavně dojíždějící zaměstnanci ŽOS).
Přijížděly většinou z Berlína 2 spřažené a do Vídně pokračovala sólo a druhá se vracela s vídeňskou do Berlína, jezdilo se s pilotem a strojvedoucí DR se vracel z Prahy zpět do Vídně a ti dva co přijeli z Berlína se vraceli zpět do Berlína, z toho usuzuji, že strojvůdci na trase Praha - Vídeň nebyli Němci, ale nevím to jistě, ale vím jistě, že personál jídelního vozu byl maďarský. Ve velkoprostorových mot. vozech byly otočné sedačky, což nemá dnes ani TGV. Sedák (celá dvojka) se odsunul do chodbičky, otočil a přirazil zpět, často z Berlína přijel celý vagon zádama napřed, já jsem to otci otočil a pak si to otočili i všichni ostatní. Jako perlička příhoda z Velenic: ve Velenicích stála asi 2 hodiny a pohraničníci ji skoro rozebrali, lezli po žebříkách na střechu a prošťouchávali větrání, odšroubovávali kryty rámu a pouštěli tam psy, v oddílové dvojce spal přitom pod kabátem dělník z ŽOS s propustkou do Velenic a toho při tý buzeraci vynechali, vzbudila ho Grenzpolizei v Gmündu posadila do auta a odvezla na přechod do Halámek. Lampasáci od PS měli těžkej průšvih.
01.12.11 - 22:43