..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Edmont Dantes":

ZdrojKomentářDatum
Zpráva 8796Add: infected.bass
Modernizace trati Plzeň – Cheb nás stála neuvěřitelných 14,45 miliardy korun (tj. 144,5 mil. Kč / km) – výsledkem je průměrná rychlost 76 km/hodinu, stejná jako před modernizací – trapné, nezdá se Vám? Víte, že to je více, než ČR dává každý rok do životního prostředí (o 4 mld.), skoro 5x více, než kolik dává každý rok na vědu a výzkum přes GA ČR a skoro 3x tolik, co nás stojí roční reprezentace ČR v zahraničí (včetně všech velvyslanectví)? No a za to všechno jsme ze 14,5 mld. investice dostali průměrnou cestovní rychlost stejnou jako před modernizací, tj. 76 km/hod. Mimochodem, těch 14,5 mld. si můžete ověřit na stránkách SŽDC.
Mimochodem, rozdíl mezi příjmy a odvody ČR do/z rozpočtu EU např. za rok 2009 (čerstvější data nemám) dosáhl 42,3 mld. Kč. Dostáváme tedy z Bruselu zatím více, než do unijního rozpočtu posíláme. A v podstatě těch 42 mld. nám musel někdo dát (a pravděpodobně stejnou částku nám také každý rok až do r. 2013 dává a dávat bude). No asi to nebylo nejchudší Bulharsko, které nám těch 42 mld. dalo, ale staré země EU v čele s Německem. Prosím, nepodsouvejte mi, co jsem nikdy netvrdil, tj. že modernizace byla nutná pro jízdu dvou párů vlaků IC do Norimberka a zpět. Celou dobu se pozastavuji nad tím, zda bylo nezbytně nutné investovat tak nehorázné peníze s tak ubohým výsledkem.
Autobusových spojení z Mariánských Lázní do Prahy mám v pracovních dnech 8 (z toho tři jsou přímá), takže jsem spokojen. Nižší cena, vyšší rychlost, čistota a odjezdy v časech, které potřebuji, mi bohatě stačí. Mimochodem, všechny autobusy se na IDOSu nezobrazují – třeba spoje, které jsem Vám zaslal v odkazu IDOS (nevím proč) nezobrazuje. A mimochodem, končím na Zličíně, tam přestupuji na MHD a za 6 minut jsem doma. No a k té podpásovce s Pendolinem se snad ani vyjadřovat nemusím. Osobním autem (primárně určeným do pražského provozu) zvládnu cestu za jednu hodinu a 40 – 50 minut při úzkostlivém dodržování předpisů, tedy podstatně dříve než slavné Pendolino a to až k prahu mého domu. Mohu jet kdykoliv a nemusím čekat na jeden jediný sobotní spoj. A protože jezdím na CNG, vyjde mi cesta (a to ikdyž jedu sám) na polovinu nákladů, než kdybych jel Pendolinem.
Dvacet let jsem jezdil každý týden z Mariánských Lázní do Prahy a zpět vlakem, vždy jsem sám sebe přesvědčoval, že to bude lepší (od příštího jízdního řádu, od zavedení rakouských vozů, od dokončení koridoru apod.) a ono je to stejné nebo dokonce i horší a tak s vlaky končím. Nechci už sám před sebou obhajovat neobhajitelné.
S přáním všeho dobrého
ED.

P.S.:
Venku ještě svítí slunce, půjdu se projít do lesa. Má cesta povede kolem nádraží. Třeba budu mít štěstí a potkám osobní vlak s více jak třemi cestujícími nebo, pokud budu mít mimořádné štěstí, tak i nákladní vlak. To víte na zdejším modernizovaném rameni 3. TŽK je frekvence vlaků „vysoká“ a opravdu to tady „frčí“ (průměrně těch 76 km/hod. – za „pouhých“ 14,5 mld.).
29.12.12 - 15:59
Zpráva 8796Add infected.bass
Napadat jste začal Vy, ale dobře. Jsem rád, že Vás vydráždila stejná argumentace jakou používaly ČD při zrychlení Pendolína do Ostravy, kdy tvrdily, že do Ostravy jezdí pod tři hodiny (2:59), ale jenom na Svinov. Tak proč bych nemohl argumentovat zastávkou autobusu na Zličíně? Těch autobusů jezdí mnohem, mnohem víc, takže jsem v klidu a jsem rád, že mi je přejete. Autobus s vlakem na svých konečných zastávkách neporohrává – nebo si snad myslíte, že existuje nějaký rozdíl mezi 2:50 hod. a 2:50 hod.?
Před zavedením taktové dopravy mezi Plzní a Chebem jezdilo více rychlíků než nyní (nejezdí každou hodinu jak se mylně domníváte, ale každou druhou hodinu), ale to Vám zřejmě nemusím vykládat, protože Vy po této trati jezdíte 20 let stejně jako já. A abych nebyl zase tak zlý, každou hodinu vyjížděly rychlíky z Plzně na Prahu a to se také nezměnilo, jen délka těch vlaků ano. A ta nesouvisí s ničím jiným, než s odlivem lidí z železnice pryč a za to ČD jednoznačně mohou, protože nekodáží čelit konkurenci jiné dopravy ať již osobní nebo nákladní.
A co se týká případně uvolněných vozů po nákupu RailJetů tak to je jen sen, na který tady již nikdo nevěří. ČD nakoupily v létě 2010 celkem 32 rakouských vozů druhé třídy vyrobené v letech 1982 – 84 údajně pro trať do Chebu, alespoň tak to vyhlašovaly do světa (mimochodem můžete si to přečíst i zde na Želpage). Těch pár kousků, které se z dovezeného šrotu podařilo zprovoznit teď jezdí někde na Moravě. Na Cheb samozřejmě nic. Loni jim zbyly modernizované vozy první třídy (starší modernizace s často nefungující klimatizací) z ostravské tratě a tak je nasadili na Cheb. Dnes jich z osmi zbyly jen dva, zbytek je opět přesměrován jinam a na Cheb jezdí staré vozy (špinavá blechárna), v lepším případě (pokud mám štěstí) nově potažená, promiňte „humanizovaná“ blechárna. Takže opět nic, spíše návrat do minulosti. A mimochodem to sobotní Pendolíno, které jede jednou týdně z Prahy ráno do Chebu (Fr. Lázní) a po poledni zpět, tu tristní situaci neřeší. Z Vaší nepřiměřené argumentace ke kvalitě vozů mi stávají vlasy hrůzou na hlavě. Prosím, vysvětelete mi, proč by měli mít cestující v Karlovarském nebo v Plzeňském kraji nebo v jižních Čechách, případně kdekoliv jinde, kde je stav při poskytování veřejné dopravy stejně tristní, horší služby než lidé žijící v Brně, v Pardubicích, v Olomouci, v Ostravě nebo ve Zlíně? Oni snad existují daňoví poplatníci různých kategorií nebo si snad myslíte (stejně jako ČD), že si lidé v Plzni a v Chebu nezaslouží stejně kvalitní dálkovou veřejnou dopravu jako jinde? Proboha, co to je za argumentaci? Na většině dotovaných regionálních a příměstských tratích došlo k obměnám vozového parku (CityElefanty, Regionovy nyní Pantery a Žraloci apod.). Nyní na nich tedy jezdí kvalitnější vlaky s mnohem větším pohodlím pro cestující než nabízejí ČD na dálkových spojích do Chebu, Budějovic i jinam. Přitom doba, kterou cestující stráví v příměstském vlaku je podstatně kratší než doba, kterou stráví ve 40 let starém voze se zažranou špínou. Není alespoň toto k zamyšlení? Zřejmě ne, protože se zamýšlejí nad WiFi připojením ve svých vozech, které z převážné většiny posílají do zahraničí, kde jim stejně bude WiFi k ničemu.
Ať se Vám to líbí nebo ne, tak zatím do rozpočtu EU posíláme podstatně méně peněz, než z něj čerpáme, takže ten chebský nesmysl na 3. TŽK zaplatili především země bývalé patnáctky v čele s Německem, které si je této stupidní investice vědomo a odmítá obnovit (resp. DB) přímé železniční spojení mezi Norimberkem a Prahou (přes Cheb a Plzeň) a raději místo toho provozuje autobusy v taktovém rytmu ve spolupráci se Student Agency. Ono ty Němce těch 76 km/hod. po modernizovaném koridoru za miliardy korun asi moc neuspokojuje. No, ale my jsme přeci Češi, takže nám to stačí… (Vašimi slovy dokonce na desítky let do budoucna). Hlavně, že máme dvě ostrovní nástupiště v Pňovanech, novou druhou kolej mezi Kozolupy a Pňovany, která se nevyužívá apod. no a nakonec ještě prázdné vlaky na trati, aby si bylo s čím hrát.
Máte pravdu, JŘ sestavuje SŽDC na základě požadavků dopravce, tj. v našem případě opět ČD, v souladu s objednávkou, kterou stát uplatňuje u dopravce. Problémem však je, že stát by měl hrát roli nejen objednatele, ale i regulátora. Nyní MD dělá přesně to, co si ČD přejí a to za peníze nás všech.
29.12.12 - 13:50
Zpráva 8796Add infected.bass:
Z venkova sice nejsem, ale pochopil jsem, že Vy zřejmě budete sedět na nějakém hradle na venkovské lokálce a čárkovat si projíždějící vlaky, což jaksi omezuje Váš rozhled. Posunutím odjezdu rychlíku z Chebu do Plzně o 10 minut (v Chebu) by se zkrátila doba pobytu v Plzni, ze současných ? hodiny a odjezd směr Praha by byl zachován ve stávajícím čase. Vámi zmiňované pseudokomplikace jsou tedy liché, protože v úseku Plzeň – Praha by vlak jel ve své současné časové stopě. No a opačným směrem to možné je také, protože Radotínské (Berounské) CityElefanty jezdí (jenom ve špičce) z Prahy hl.n. každých 15 min. Když se od nového jízdního řádu posunul odjezd z Prahy hl.n. bez problémů o 8 minut do pozdějšího času, určitě by to šlo ještě o 10, jenom chtít. Jediným problémem ve směru na Plzeň tak zřejmě budou převozy souprav na odstavné nádraží na Smíchově, ale předpokládám, že by měla mít přednost dálková osobní doprava před posunem prázdných vozů. Ikdyž, u ČD si tím jistý nejsem. A ještě k situaci v Plzni, jediným problémem je odjezd rychlíku na ČB v XX:03 a Most XX:05 (přestupy z chebského rychlíku jsou minimální – z Chebu je to do Mostu rychlejší, Domažlice XX:09, Zdice XX:32 a Klatovy XX:10) odjíždějí až po odjezdu rychlíku z Chebu do Prahy (odjezd v XX:08 by zůstal zachován). Posunutím budějovického a mosteckého rychlíku o 5 minut by se vůbec nic nestalo. U budějovického by se dalo zkrátit i stání ve Strakonicích a v Číčenicích a tak by do Č. Budějovic dorazil ve stejném čase jako nyní. Jenom chtít.

Add Jiri Vosecek:
Napsal jste: Nemůžete šoupnout o 10 minut odjezd z Prahy později, protože by do ČB ten vlak přijel pozdě a nenavazoval by zase na něco jiného, konec citace. Jen upřesňuji, že neřeším trať z Prahy do Č. Budějovic, ale z Prahy do Plzně a Chebu, kdy už k jednomu posunu bez problémů došlo – viz výše.

Add Tomáš Kraus:
K Vaší odpovědi infected.bassovi jen doplňuji, že by se při posunu odjezdu z Chebu o 10 minut a při zachování odjezdu z Plzně ve stávajícím čase, mohly rychlíky v klidu křižovat v Mariánských Lázních. Doba jízdy mezi Planou a ML je právě těch zpropadených 10 minut. Vlaky IC/EC (před modernizací) se v ML křížily bez problémů také.
29.12.12 - 11:53
Zpráva 8796Add infected.bass:
Při porovnání rychlosti autobusu určitě nežvaním. V mém úseku, tj. Mariánské Lázně – Praha Florenc jede autobus 2 hodiny a 50 minut. Při výstupu na první pražské zastávce jen 2 hodiny a 20 min. (v reále i o deset minut dříve, což u vlaku rozhodně nehrozí). Vlak jede na pražské hlavní nádraží také 2:50 minut, ale do první pražské stanice (Praha – Smíchov) přijíždí za 2 hodiny a 42 min. Rozdíl v prvních pražských zastávkách činí těch 22 min. Můžete si to překontrolovat na http://portal.idos.cz/Data/pdf/L141101_121209_126294.pdf. A o tom, že cena jízdného je v autobusu výrazně nižší, že autobus je provozován bez dotací a že ČD dramaticky ubyli cestující na trati Cheb – Plzeň – Praha (pamatuji si, že před deseti lety běžně jezdily soupravy s osmi i více vozy 2. třídy a nyní jezdí na některých rychlících jen 3 a dětský vagón), snad nemá cenu ani mluvit. Do rekonstrukce tratě se investovaly desítky miliard korun a vlak v úseku Mariánské Lázně – Plzeň jede jednu hodinu a jednu minutu (má dvě zastávky - v Plané a ve Stříbře). Před nákladnou modernizací tratě jezdil IC Karlštejn nebo Egrensis úsek mezi Mariánskými Lázněmi a Plzní za 58 min. (pravda bez těch dvou zastávek). Pokud by někdo takto stupidně investoval v soukromé firmě, už by v ní zřejmě nepracoval. A kecy o Panevropské železniční síti mne ani trošku nezajímají. Každý evropský projekt je totiž spolufinancován z národních zdrojů (pravda z menší části, ale je), tedy z kapes všech daňových poplatníků. Zajímalo by mne, kdy se nám zbytečná investice vrátí. Stupidity typu 2 ostrovní nástupiště + jedna nástupní hrana ve vesnici Pňovany (odjíždí z ní lokálka do Bezdružic). Podobné zvěrstvo ve Svojšíně a 400 metrů dlouhé ostrovní nástupiště ve vesnici Chodová Planá, kde zastavují osobní vlaky max. o třech vozech (a se třemi až čtyřmi cestujícími) nebo již téměř rok trvající jednokolejný provoz mezi Kozolupy a Pňovany (nechápu, proč se tam nákladně budovala druhá kolej, když se stejně jezdí po jedné), nemá cenu ani komentovat. A o tom, že by se s tím neskutečně dlouhým čekáním v Plzni dalo něco udělat, je fakt.
Jinak, z tohoto že si ČD pořizují novou drahou hračku jménem Railjet radost rozhodně nemám, protože ji stejně zaplatím ze svých daní. Nechápu, proč bych měl ze svých daní investovat do dopravy na rakouském území, resp. do soupravy schopné jet 220 km za hodinu, když je v ČR max. povolená rychlost 160 km / hodinu (samozřejmě jen někde) a sám se mezi Mariánskými Lázněmi a Plzní trmácím neuvěřitelnou průměrnou rychlostí 76 km/hod. po opravené koridorové trati (76 km, doba jízdy 1 hodina a 1 minuta – můžete si to překontrolovat na IDOSu). Dráhy by místo nákupu této drahé hračky měly něco dělat se svým vozovým parkem na vnitrostátních dálkových rychlících, pokud s tím nezačnou něco dělat a pokud nastoupí na trať konkurece (LeoExperes má v plánu vstoupit jak na trať Praha – Č. Budějovice, tak i na trať Praha – Plzeň – Cheb), bude jí stačit docela málo, aby přetáhla ty zbytky deprivovaných platících cestujících (deprivace je protrahovaná frustrace), kteří neutečou do autobusů - no a ČD zbydou už jen ti režíjkáři a kecy generálního ředitele, že denně vypraví 6.000 vlaků, z nichž část jezdí zbytečně a téměř prázdná. Mimochodem, zajímalo by mne, kde ČD narostl počet cestujících (jak tvrdí Žaluda), když na trati Praha – Cheb jejich počet (i v dopravních špičkách) zjevně trvale klesá… A nejde jen o osobní dopravu, ale také o dopravu nákladní. Před deseti lety jezdily po této trati desítky hodně dlouhých nákladních vlaků a dnes je takřka zázrak, když nějaký náhodou uvidíte. A pokud se někdo skutečně nezamyslí nad tím proč tomu tak je a nezačne s tím něco dělat (Žaludovy kecy o vypravených vlacích to určitě nezachrání), dopadne to s celým národním dopravcem hodně špatně. A to bude mrzet dokonce i mě.
29.12.12 - 11:31
Zpráva 8796Add: Jiri Vosecek
Je mi to líto, ale nepochopil jste, co jsem napsal. Pokud by se posunul odjezd z výchozích stanic (z Prahy a z Chebu) o 10 minut později a o tento čas by se zkrátilo stání v Plzni, tj. vlak by později přijel, ale odjel by ve stejném čase jako nyní, vůbec nic by se nestalo a cestující by v klidu a v pohodě měli dost času na nástup, výstup a všechny přestupy a to nejen z/do Č. Budějovic, Klatov, Mostu i Domažlic. Taktová doprava by byla zachována. Na III. TŽK se takové čekací zvěrstvo u dálkových rychlíků nevyskytuje v žádné jiné uzlové stanici (předpokládám, že i v jiných velkých městech na III. TŽK mají zavedenou integrovanou dopravu a železniční dopravu realizovanou taktovým způsobem). Když to jde v Pardubicích, v Olomouci a v Ostravě, proč by to nemohlo jít v Plzni? Ale to by ten, resp. ti, kteří o tom rozhodují, museli chtít stávající stav změnit a nehledat důvody, proč to nejde.
28.12.12 - 21:49
Zpráva 8796Add: Lkprak
Znám hodně lidí, kteří chtějí z vlaku na této trati (Cheb - Praha) odejít a přesedlat buď do autobusu, případně do auta. Autobus je o 25 min. rychlejší než vlak (ikdyž vlak jede z převážné části po modernizované koridorové trati) a je také o 15% levnější než zákaznické jízdné s aplikací IN 50 (o pořizovací ceně aplikace ani nemluvě – viz Šimkovo a Grosmannovo „Nechci slevu zadarmo“). Máte však pravdu v tom, že ČD k akci (často velmi zpožděné) dožene jen reálná nebo hrozící konkurence. A to se nezmění, pokud objednatel dopravy, tj. stát, nebude sledovat počty přepravovaných osob v časových řadách na jednotlivých tratích a nezahrne je do své objednávky s tím, že při poklesu počtu cestujících (tedy v případě selhání dopravce nabídnout veřejnosti odpovídající služby) bude krátit i poskytnutou dotaci na vlakokilometr bez jakýchkoliv debat o snížení přepravních závazků dopravce (tj. ve smyslu: odešli Vám cestující, tak děláte něco špatně a když děláte něco špatně, proč bychom Vám měli poskytovat plnou dotaci z kapes daňových poplatníků? Dostanete jen alikvotní část dotace sníženou o podíl ztracených zákazníků, ale Váš závazek na ujetí nasmlouvaného počtu km se nezmění, tj. ztrátu při poskytování veřejné služby budete muset vykrýt ze svých zdrojů. Pokud se Vám cestující vrátí nebo jich budete mít více, dotace se Vám vrátí do původní výše). A to bychom asi všichni koukali, jak by se osobní doprava rychle zlepšila. Nejsem naivní a nemyslím si, že by se ze dne na den vyměnily 40 a více let staré vagóny, ale určitě by se změnil přístup k cestujícím, zlepšila by se organizace dopravy apod. Pokud budou dopravci dostávat od státu dotaci na vlakokilometr ve výši, která pokryje jejich fixní a provozní náklady (nebo jejich podstatnou část), nebude se žádný z dopravců snažit o to, aby své služby neustále zlepšoval (to neplatí jen pro ČD, ale i pro ostatní dopravce s dotací současné i budoucí). V současné době je tedy ČD v podstatě jedno, jestli někoho vezou nebo ne a podle toho se také chovají, tj. rozhodně ne proaktivně ve vztahu k cestujícím i k širší veřejnosti. Nadruhou stranu je třeba říci, že u ČD pracuje celá řada schopných a vstřícných provozních zaměstnanců, kteří při kontaktu s veřejností doplácejí na neschopné vedení firmy ve které pracují.
28.12.12 - 21:35
Zpráva 8796Add: infected.bass
A to je přesně to, o čem jsem psal. Pokud se dráhy nezačnou chovat racionálně, tak se vůbec nic nezmění. Pokud je pravda, že v Plzni čekají pražské a chebské rychlíky nepřiměřeně dlouhou dobu jen z důvodu čekání na přípoje od Č. Budějovic, je to ještě o to horší, než jsem si původně myslel. Co jsem za těch dvacet let lelkování z okna chebského rychlíku na plzeňském nádraží vypozoroval je, že z rychlíku od Č. Budějovic přestupuje do pražského rychlíku rozhodně méně cestujících, než je těch, kteří v něm již sedí z Chebu či z Mariánských Lázní a opačným směrem, tj. do Chebu, jich z českobudějovického vlaku přestupuje ještě méně. Proto se zřejmě, v rámci myšlení v souvislostech, přizpůsobuje většina menšině a to více jak ? hodinovým čumákováním na plzeňském hlavním nádraží. Přitom by úplně stačilo posunout odjezdy z Prahy a z Chebu o 10 minut později (technicky by tomu nemělo bránit vůbec nic) a těch pár cestujících z Č. Budějovic by mohlo v Plzni přestoupit stejně jako nyní. No a nakonec i ČD by mohly do světa hrdě vyhlásit, že zkrátily cestovní dobu mezi Chebem a Prahou o těch 10 minut, o které by se zkrátilo stání v Plzni. Co se týká trati z Prahy do Berouna, tak na ni hned tak nedojde (není ani projekt). Zdůvodnění, že chebský rychlík jedoucí do Prahy v Plzni čeká ? hodiny proto, že cit. není dotažená trať Beroun – Praha, je poněkud zvláštní. Vlak jedoucí do Prahy, tedy pobývá v Plzni takto dlouho jenom proto, že za cca 45 – 50 min. pojede před Prahou po „nedotažené“ trati? To je úplný nesmysl. V souvislosti s budováním koridoru se zkrátila od nového JŘ jízdní doba mezi Plzní a Prahou o 8 minut, ale jsou tam ještě značné rezervy, protože se zřejmě nepočítalo s plným využitím rychlosti v úseku Rokycany - Hořovice. Od nového JŘ jsem cestoval oběma směry dvakrát a vždy jsme v Hořovicích nebo v Rokycanech čekali na odjezd nejméně 5 min. (pravděpodobně i více). Od Berouna po Plzeň by žádné větší stavební práce již probíhat neměly (v úseku Rokycany – Plzeň budou z převážné většiny realizovány mimo stávající trať). V každém případě, pokud by na stavební práce došlo, je časová rezerva nejméně 5 minut. Z mého pohledu tedy neexistuje žádný racionální důvod, proč by měly chebské rychlíky pobývat v Plzni tak nesnesitelně dlouho jako nyní.
28.12.12 - 20:55