Komentáře uživatele "SimyV":
| Fotka | Zpráva | Datum |
|---|---|---|
| 1293.111-9 | Na fotografii zachycený nákladní vlak klesá skrze oblast Krasu do přístavu Koper, jediného významného přístavu Slovinska. Vlevo je patrné široké údolí řeky Rižana, které je jakoby ukončené dálničním mostem. Za ním je vidět Terst a část Jaderského moře. Přímo pod dálničním mostem byl v posledních letech vybudován železniční most, který se stane součástí nové tratě Divača - Koper. Stávající trať tak od jara příštího roku dostane tzv. druhou kolej vedoucí ve zcela nové stopě. Tato "druhá kolej" se má však do roku 2030 zdoukolejnit a poté bude stávající fotogenická trať v celé své délce opuštěna a v lepším případě přeměněna na cyklostezku. | 11.10.25 - 8:55 |
| 748.536-0 | Kočárkový expres je každoroční akce pořádaná Railway Capital určená pro rodiče s dětmi. Cílovou stanicí je Hluboká nad Vltavou (nikoliv Zámostí), odkud je to kousek do tamní ZOO. Vlak byl vyfocen v zastávce Doubí u Tábora na úseku staré trati, který bude na podzim zrušen a nahrazen novou tratí o něco východněji Závěrem ještě porovnání s fotkou ze stejného místa o tři měsíce dříve: https://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-lokomotivy/754/7542275.html :-) | 25.06.22 - 10:10 |
| M 152.0656 + M 152.0381 | Ten podomo váží cca 2kg, maximální délka je cca 4 metry - základem je opravdu tyč Fiskars https://www.fiskars-shop.cz/nasada-teleskopicka-graphite-quikfit-fiskars-136032 Asi bych to nazval monopodem, tedy samo o sobě to stabilitu nemá, svislost mi to neohlídá. Na druhou stranu při focení https://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-lokomotivy/742/7421003.html byl poměrně ostrý vítr, byl jsem na návětrné straně louky, takže to sice trochu rezonovalo, ale ve výsledku jsem jen musel na fotce srovnat horizont a jinak v pohodě. Přenositelnost je skvělá, tyč stačí vysunout z původního rozměru 2,3m na požadovanou délku, připevnit foťák na home-made hlavu, nacvaknout hlavu na tyč a hotovo. Je ale nutno dodat, že můj foťák je trochu jiná váhová kategorie než Tvoje zrcadlovka, tj. 300 gramů vážící kompakt to snadno unese :) | 02.11.21 - 15:57 |
| M 152.0656 + M 152.0381 | Chary, mohu se zeptat, kolik taková špejle váží? Já jsem si vyrobil něco podobného na základě teleskopické sériově vyráběné tyče zn. Fiskars :D | 02.11.21 - 12:24 |
| T 478.1008 | 2. října se konala akce Tábor s párou. Hlavní atrakcí měla být lokomotiva 434.2186. Už při první jízdě do Chýnova však měla technické problémy - před zastávkou Dobronice u Chýnova si dala cca 15 minut neplánovanou přestávku v lese. To překvapilo nejen fotografy u zastávky (viz https://www.zelpage.cz/fotogalerie/parni-lokomotivy/434/434253.html ), ale také řidiče u přejezdu, který předtím stačila aktivovat. Pro stabilizaci situace byla na pomoc vyslána T478.1008, která ji na dalších výkonech nahradila. | 31.10.21 - 22:38 |
| 380.010-9 | Trakia: Tahá "patra", ale rychlostí vyšší než dovolují rychlostníky. Měli dovoleno jet, tuším, až 176 km/h :) | 04.10.21 - 15:12 |
| 2016.029-7 + 2016.075 | kobros: Ten nákladní vlak vlevo odtud ale o pár minut dříve přijel :) Šlo o odklon Gmund - Veselí n. L. - Summerau z důvody výluky v Rakousku a zároveň probíhající výluky na trati Č. Velenice - Č. Budějovice | 05.08.21 - 15:54 |
| 113.001-2 | Rabín: Zkouška proběhla, táhla to 113.001 a 708, která posloužila jako spojovací článek. Provedené zkoušky snad dopadly dobře, ale prý se kvůli počasí nezměřilo vše, co se měřit mělo. Takže se prý ještě zopakují. Video: https://www.youtube.com/watch?v=JlQLPjtszBk | 13.01.21 - 16:42 |
| 113.001-2 | Velké vozy byly na Bechyňce zakázány kvůli přechodnosti po nehodě na Lipence v květnu 2011 (viz http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/DI_VZ_2011.pdf , s. 27). Už předtím, v září 2007 se na Bechyňce mimo koleje vydalo Bmto, byť tam DIČR o přechodnosti nemluvila - viz http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/MU_Tabor_Slapy.pdf | 12.01.21 - 21:37 |
| 363.524-0 | Týnec: Jojo, je to rybník. Barvu posuďte sami, opět můžu nabídnout originál (RAW, před úpravami): https://postimg.cc/Mv9yFZGz | 12.11.20 - 21:37 |










