..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Jurik":

ZdrojKomentářDatum
Zpráva 7604Můžu se zeptat proč proč nemají 380 unifikovaný korporátní design najbrt ?

Někde jsem viděl vizualizaci, a na 380 vypadá najbrt skvěle, a přesto mu zůstane tenhle nevzhledný, fádní šedivý kabátek, kdežto když vidím třeba plecháč 242, ten bílý hnus, tak se mi chce zvracet. A ani ešusy a hyperboudy asi v dohledné době nepřelakují. Ale není se co divit, u nás to je jako v kocourkově.
27.05.10 - 19:23
Zpráva 7557Když Slovenská Strela nejezdila ani jako pendolino, ani jako spřažená (např."střelený Dvořák), tak tam byly nějaké přepřahy ? Když je v čele 350(362), tak relaci Praha-Pozsony (jako např. Jaroslav Hašek, Slovan) to zvládne bez přepřahu ne?

Je pravda, že ještě třeba loni v GVD dávali na R jídelní vozy, letos to je tuším jen bistrovůz na rychlících Praha-Plzeň-Německo, ale na dálkových vnotrostátních vlacích (R) už jídelňáky nejezdí.
20.01.10 - 21:00
Zpráva 7544Chtít v současnosti nakupovat všechny vozy s podvozky na 200 nebo 230 km/h. v Česku je přehnaný nadstandard, když většina tratí není na rychlost nad 120 uzpůsobena. Prakticky to je využitelné (140, či 160 km/h.) jen na části 090, 270,330 (skoro celé), a 250 z Brna do Břeclavi. Na mezinárodní provoz je GP 200 potřeba, to uznávám, ale ve vnitrostátním provozu nevím, nevím.

Pro běžného cestujícího (ne pro zhýčkané a zhýralé manažery, podnikatele, co požadují nadstandardní rychlost, chtějí si vézt prdel v polstrovaných, koženných vyhřívaných sedačkách, tak ať si jezdí autem, nejlépe v audině nebo meďáku, když na to mají) je zvýšení komfortu už to, že pojede v čistém voze, s čistým WC, sedí na přeplyšované sedačce, kdyby to šlo (což asi z důvodu financí u všech nepůjde) i s klimatizací a předsuvnými dveřmi. Zásuvky na 230 V jsou v dnešní době také nezanedbatelná věc. Ano, na EC/IC/Ex je to potřeba, ale co těch dalších 450 rychlíků a 250 spěšňáků co denně jezdí. Nasadit už najbrt/janozu na Praha-Plzeň-Cheb, nebo Cheb-Ústí n.L., Plzeň-Budějovice, Budějovice-Brno, Kolín-Ústí a další a další nekoridorovky, je to zvýšení komfortu. Je mi 32 let, od mala, přes 20 let, jezdím tím hnusem "klasickým béčkem", a tak jsem i za tohle rád. Když někdo přijde s nějakým zlepšením, tak to není dost dobré a hned se nad tím ohrnuje nos. I ta humanizace je pro cestující citelné zlepšení, po tom co tady x let jezdilo, se zapáchajícími WC, orezlými těsnění okolo oken, brrr koženkou apod. apod.

Všechno hned nejde, mít jen nové drahé vozy, a aby pokryly poptávku na všech tratích, to by jich muselo být hodně. To mi připomíná slunce, seno: "Předsedo, oni mají bazény, předsedo, oni mají záchod, baby, 40 roků jste chodily támhle na mez, a nejčko si budete vymýšlet."
10.01.10 - 15:19
Zpráva 7530Na trati 130 jsem jel jen dvakrát v životě (jednou excelsiorem, 3 roky zpátky, K.Vary-Ostrava, a z Prahy na Moravu pak s nějakými smradlavými dělníky, ukrajinci nebo co, už bych to opakovat nikdy nechtěl, v noci radši přespat v Praze a jet denním spojem), ale abych se vrátil k myšlence, žádným vlakem Os/Sp se nedostanete řekněme z Mostu, nebo Teplic do Karlových Varů (resp. až do Chebu)? Jen rychlíkem z Prahy co jezdí každé 2 hodiny ? Většina končí v Chomutově, resp. z druhé strany v Klášterci nad Ohří?

Ono je to neblahá pozůstalost z přelomu 50./60.let, kdy se páni inženýři rozhodli pro 2 napěťové soustavy, buď měli nechat starší systém (např.jako v Polsku), nebo přejít, ale komplet, na výhodnější střídavý. Teď máme 7 ramen se styky soustav, a nedostatek prostředků, které by tento handicap překonaly (hlavně co se týče el.jednotek).

Railjet je nádhera, v Ostravě na Czech Raildays před 3 lety měli prezentaci, a vypadalo to suprově (zvenku i zevnitř), asi to bude lepší svezení než v Pendolinu.
05.01.10 - 21:55