Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
150.006-5 | |
![]() | Informace o fotografii: - Místo focení: Vrútky - GPS: 49°6'52.602"N, 18°55'32.323"E » - Datum: 8.1.1993 - Autor: BBvK ![]() - Pozn.: sken z negativu - Zobrazeno: 6808x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 7 - Rating od uživatelů: 7 |
| Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
(OT) Ještě malý návrat k vozům. Wagonweb má uvedeno, na kterých vlacích byly tyto vozy řazeny. Bohužel sice nemá období 1992-3, ale rok přecházejí je uveden: http://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.php?rok=1992&vuz=%C4%8CSD+Bmee&najit=Hledat
Pokud si dobře pamatuji, tak tyto vozy byly v polovině 90. let i na Hutníku.
MG: :-) A to taky netušil že se za beskydama tyhle stroje reinkarnují na 160kmh, že se z Prahy nebude jezdit do žiliny ve dvou, že přijdou pendolina a jednodenní ostrava na otočku,tedy že jednodenní směny budou bez potíží dosahovat 700 a více km výkonu...že fírové budou dostávat na takovou šichtu jeden rozkaz, který čítal vrcholově i 7 stran potištěného traktorového papíru a fírové budou psát mimořádnosti ve vlakové cestě, včetně kdejaké jízdy na výstrahu, že přijdou nové předpisy, že se zruší výpravčí a fíra bude zodpovědný za to že si ohlídá návěstidla i soupravu při odjezdu od hrany nástupiště, že se prokáže že zabezpečovací zařízení na koridoru není vergluvzdorné, že tahle lokomotiva dokáže přeskočit mostovku, že přijde nátěl dle Nabrta:-)........To je skoro jak Cimrman "My tam kolikrát vidíme strašný věci, ale my nesmíme ani naznačovat." :-):-):-)
16.07.2011 (18:48)
JK ml.: ...a to ještě chudák neví, že na dlouhá léta nebude jezdit na ničem lepším, než právě na kryse/gorile... ;o)
Pohádky,ehm co třeba myšlénky slovenského mašinfíry v tom nečase a slotě :-) : " Eště urobím dve try takéto šichty s takým bazmekom a vyj...m sa komletne tuna na to. Chýba iba skok do žiliny a ať si kokoti čehúni s tým verglom dělajú co chcou v takých sr...ch, klže to ako saně. Boha mojho isť cez štrbu v takem svinstve, bez pieska. J...m na Mečiara i Klause, j...m vás všetkých. Teraz mam dva dni turnusového volna a ať sa to tuna z...re na kvadrát, celé samostatné slovensko".:-):-):-)
ad BBvK:
Trochu se prosím mírnětě s tím osočováním o pohádkářství. V Severní Koreji se používá standardní rozchod (1435 mm). Vizte třeba tady:
http://en.wikipedia.org/wiki/Track_gauge
Zarazilo mě to, protože jsem četl v jednom cestopise, že na hraničním přechodu Tumangan se mění rozchod. Ten cestopis je zde:
http://vienna-pyongyang.blogspot.com/
Trochu se prosím mírnětě s tím osočováním o pohádkářství. V Severní Koreji se používá standardní rozchod (1435 mm). Vizte třeba tady:
http://en.wikipedia.org/wiki/Track_gauge
Zarazilo mě to, protože jsem četl v jednom cestopise, že na hraničním přechodu Tumangan se mění rozchod. Ten cestopis je zde:
http://vienna-pyongyang.blogspot.com/
16.07.2011 (15:36)
Vztahovačné lidi mám nejraději ;-) Nikoho jsem neosočoval, pohádkářstvím jsem myslel všeobecně drážní pohádky o různých jevech. Kdyby jste dočetl celý můj příspěvek, tak jsem jednu drážní pohádku přidal taky. Ale to už jste asi nedokázal, neboť jste zasekl u pohádkářství, že? Nu nic, každému co jeho jest.
A koukal jsme na ten rozchod a omlouvám se všem za mystifikaci. I všechny mé zdroje mluví o 1435 mm. Nevím proč jsem si myslel opak.
I tak bych vozy Bmee a Koreu zařadil do pohádek ;-)
A koukal jsme na ten rozchod a omlouvám se všem za mystifikaci. I všechny mé zdroje mluví o 1435 mm. Nevím proč jsem si myslel opak.
I tak bych vozy Bmee a Koreu zařadil do pohádek ;-)
http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=349374&nseq=225 něco rychlého, vozidla trochu starší...
Později byla 140 km/h zavedena i v druhé koleji z Vranovic do Šakvic a v obou kolejích v mezistaničních úsecích Šakvice - Zaječí a Zaječí - Podivín. Stanice zůstaly na 120. Mezi Podivínem a Břeclaví se sice pro zvýšení rychlosti vyměnily koleje, ale začaly praskat vadné pražce (byl to jeden z prvních úseků, kde se použily nový typ pražců, které nyní známe z koridorů). Úsek proto i přes snahu o jejich postupnou výměnu zůstal na 120 až do opětovné rekonstrukce v rámci koridorizace. Mezi Olomoucí a Zábřehem byla 140 asi jen mezi Stření a Červenkou a to jen v koleji pro směr Olomouc - Zábřeh. Nejsem si jist, jestli i mezi Štěpánovem a Stření. Každopádně přes Štěpánov, Střeň a Červenku se jezdilo také 120...
Co se týče těch postihů - v této době jsem coby středoškolák chodíval na praxi na trati č. 250, kudy Slovenská Strela projížděla. Nezávisle na sobě mi to řeklo několik výpravčích, kteří na trati sloužili. Strela měla být údajně jakási první vlaštovka, nebo spíše zoufalý pokus změnit v předchozím příspěvku zmíněný stav, kdy skutečně nákladní doprava měla absolutně "navrch". Nebylo to snad ani tak tím, že by byla nějak aktivně upřednostňována, ale nákladů v té době bylo prostě tolik, že snad nebylo stanice, kde by se něco při cestě rychlíkem nepředjíždělo nebo nekřižovalo... A to, že dlouhý náklad stál na průběžné koleji a R ho objížděl rychlostí 40 Km/h po vedlejší koleji, bylo zcela běžným jevem. Samozřejmě s dopady na jízdní dobu tohoto rychlíku. Co se týče naší první trati na 140 Km/h, byla v úseku Šakvice - Vranovice a to jen v koleji do Brna a pouze po most přes Svratku (ocelová mostovka bez průběžného lože - max. 120 km/h). V Šakvicích, Zaječí a Podivíně se už tenkrát jezdilo přes stanici 120. Bylo tu ale jedno omezení - rychlost se sice zvýšila na 140, oddíly autobloku však zůstaly se záb. vzd na 120. Platilo tedy opatření, že pokud bude na nějakém odd návěstidle výstraha, musí fíra snížit rychlost tak, aby již kolem tohoto návěstidla s výstrahou jel rychlostí nejvýše 120 km/h... Takové byly "vysokorychlostní" začátky ČSD...
BBvK: Nevím, jestli nebyly pokusně i jeden až dva úseky na 140 km/h i mezi Zábřehem a Olomoucí...(?). Nevíte o tom něco (případně i někdo jiný)? Díky.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- akreditovaný fotograf alebo člen ŽP,
- správca galérie alebo admin ŽP
Pridať komentár
Prihlásenie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správcovia - otázky a odpovede
Info
informacni okenko












