Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
240.111-5 | |
![]() | Informace o fotografii: - Úsek: Nové Mesto nad Váhom - Považany - Datum: 25.3.2012 - Autor: Juraj Michalka - Pozn.: Os 3004 (Nové Mesto nad Váhom - Bratislava hl. st.) - Zobrazeno: 4857x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 7 - Rating od uživatelů: 7 |
| Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
08.04.2012 (17:02)
Komín: nechci, aby to znělo arogantně, ale s kluky školou povinnými se hádat odmítám, takže už budu velmi stručný.
Zjisti si něco o tom, jaká je úloha červené barvy v lidském vnímání, a možná to celé pochopíš. A taky se zkus zamyslet nad tím, jaký je rozdíl mezi 15 let starým a neudržovaným nátěrem a funglovkou.
Zjisti si něco o tom, jaká je úloha červené barvy v lidském vnímání, a možná to celé pochopíš. A taky se zkus zamyslet nad tím, jaký je rozdíl mezi 15 let starým a neudržovaným nátěrem a funglovkou.
Ano, je mi 14 a nevim co je na tom nepravdy?! Barvy, které jsou nazývány jako "chladné", budou do zimního obrazku pasovat lépe než barvy "teplé":http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/843547.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/843386.jpg
Samozřejmě nechci po drahách, aby své vlaky natíraly podle ročního období, je to jen teorie. To že záleží i na bezpečnosti provozu atd. je samozřejmé, nemůžeme natírat vlaky jen podle vegetace, neboť právě když v ní vlak není vidět je velice nebezpečné.
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/843386.jpg
Samozřejmě nechci po drahách, aby své vlaky natíraly podle ročního období, je to jen teorie. To že záleží i na bezpečnosti provozu atd. je samozřejmé, nemůžeme natírat vlaky jen podle vegetace, neboť právě když v ní vlak není vidět je velice nebezpečné.
08.04.2012 (13:20)
Komín: jste tu dva křičící anonymové, tak se aspoň zeptám, kolik ti je let? 16? 14? Co vlastně víš o barvách, jejich vzájemných vztazích a taky o bezpečnosti provozu? Soudím, že úplné kulové, jinak bys nevyplodil příspěvek plný blábolů typu Z toho důvodu si myslím, že mnohem lépe zapadají do okolí vlaky v kýženém nátěru v zimě, když je všude okolo sníh.
Podle téhle logiky by ideální korporátní nátěr byla vagonová zeleň, aplikovaná u ČSD po celou jejich dobu existence, ta přece ladí s letní přírodou. Nebo bych doporučoval maskovací nátěr Československé armády, aplikovaný na prototypech tanků LT vz. 38 a na letounech B-35, ten taky vzorně ladí s krajinou...
Podle téhle logiky by ideální korporátní nátěr byla vagonová zeleň, aplikovaná u ČSD po celou jejich dobu existence, ta přece ladí s letní přírodou. Nebo bych doporučoval maskovací nátěr Československé armády, aplikovaný na prototypech tanků LT vz. 38 a na letounech B-35, ten taky vzorně ladí s krajinou...
08.04.2012 (8:59)
komín: Proti sladění barev nelze nic mít, nicméně ty barvy by měly ladit i s tvary stroje.
IR)S tím, že nátěr Najbrt působí chladně, souhlasím. Z toho důvodu si myslím, že mnohem lépe zapadají do okolí vlaky v kýženém nátěru v zimě, když je všude okolo sníh. Naopak někdy nepřirozeně vypadá modrá souprava uprostřed rozkvetlých luk. Kupé a interiér vozů na mně působí příjemně, především druhá třída s modrými madly a béžovými stěnami. První třída mohla být zajímavější, celkem příjemná se mi tam zdála chvíli používaná červená sedadla, která se bohužel moc dlouho neudržela. Nátěr ČDC se mi též líbí a má z něj podobný dojem. Stojím si ale za svým názorem, že většina lidí; fotografů železnice, šotoušů atd. má k součastnému nátěru ČD zbytečný odpor.
Martin Grill)Také se domnívám, že současný lak až na zmiňovaný bílý proužek vozům sluší. A že se to nemělo dávat na lokomotivy, to je jiná věc. Ale když už té lokomotivě jednou dávají nový lak, nebylo by lepší jí už taky přelakovat, aby s těmi vagóny lépe ladila?
komín (příp. Jožko): Vlastně to ve vašem příspěvku zaznělo: Cestující veřejnost zajímá, zda je vlak čistý, a to zvenku, ale zejména pak uvnitř, jestli není vybavení polámané, odrbané, jestli se ve vlaku uklízelo. Takže od cestujících moc názorů na (ne)kavlitu návrhu studia Najbrt nezískáte. Celkem přirozeně se provedením barevného designu budou zabývat lidé, kteří mají k železnici bližší vztah po stránce estetické, a to jak profesí, tak svými zájmy, tedy grafici, deignéři a ... železniční fotografové. Těch prvních potkáte na železnici opravdu velmi málo. Ti druzí se kol železnice točí stále, a protože se jejich hobby neustále přelévá sem a tam přes pomezí technické a umělecké fotografie, myslím, že je přirozené, že se zabývají také estetickou stránkou železničních vozidel. A jak napsal Martin Grill, "Najbrt" je "přehoz"... Tedy na rozdíl od původního designu těch lokomotiv (který se připravoval individuálně na každý stroj), tak tady jde o jakýsi kompromis, který se musí navléct na všechna vozidla, a tedy některým prostě sedne a některým ne. Už jsem tu ale nejméně jednou psal, že po shlédnutí fotek pánů Najbrtů, po přečtení rozhovoru s p. A. Najbrtem, po shlédnutí jejich dalších prací jsem došel k názoru, že právě ty barevné kombinace, které použil, jsou pro něj typické. Je to prostě jeho "styl". takže ve výsledku na mě (pouze a osobně!) působí zbarvení vozidel ČD zvenku studeně a interiéry mi připadnou v barvách zašedlých až (jak jsme ve výtvarce jednoduše říkali) vyblitých (např. vozy 1. tř. - převažuje kombinace béžové, šedohnědé, šedé - prostě deprese). Naopak zbarvení lokomotiv ČD Cargo se mi docela líbí. Jsou to jednoduché 2 vodorovné pásy poměrně sytých odstínů modré, takže i když je modrá barvou studenou, působí na mě to korporádní zbarvení ČDC mnohem "tepleji", než "Najbrt" na vozech ČD. A když ještě ta nákladní mašina táhne vagony natřené červenhnědou základovkou, tak v čele toho vlaku prostě září. Takže paradoxně loko ČDC ve mně vyvolává podvědomě příjemnější pocity, než sebevyleštěnější souprava ČD v "Najbrtu". Ale hlavně si myslím, že opravdu dobrý designér by se měl u takovéto zakázky umět odpoutat od svých osobních preferencí a zvyklostí a zmapovat si vkus průměrného uživatele, tedy cestujícího. a navrhnout barevné řešení, které u toho průměrného cestujícího vyvolá podvědomě příjemné pocity. to je totiž jedním z důležitých bodů, které budou rozhodovat o jeho spokojenosti, a tedy jestli se k ČD bude vracet (až bude větší konkurence). Když se ale mrknete na web studia Najbrt, tak už úvodní stránka je guláš, ve kterém převládají právě ty vyblité barevné kombinace. Celkově na mě ten web působí dojmem, jako by byli zaměření na nějakou specifickou (internetovou?) komunitu. Možná že je Najbrtův tým opravdu v určitém oboru profesionální, ba špičkový, ale na fotech na mě jejich tým působí dojmem tlupy pouličních povalečů, před kterými bych raději přešel na druhý chodník. No a tak si myslím, že se prostě od svého stylu a peferovaných barevných kombinací v zakázce pro ČD nedovedli odpoutat.
Ale vůbec se nebudu zlobit na nikoho, kdo bude mít názor jiný, ba přímo opačný. Estetika sice taky podléhá módám (viz i ten styl studia Najbrt), má své mainstreamy, ale její hodnocení je v podstatě vždy individuální. Prostě protože co člověk, to individualita...
Ale vůbec se nebudu zlobit na nikoho, kdo bude mít názor jiný, ba přímo opačný. Estetika sice taky podléhá módám (viz i ten styl studia Najbrt), má své mainstreamy, ale její hodnocení je v podstatě vždy individuální. Prostě protože co člověk, to individualita...
07.04.2012 (23:32)
komín: Já jsem šotouš nikdy nebyl, nejsem a do smrti to už nejspíš nestihnu. Železnici fotím šest let pouze coby jedno z témat, kterým se čas od času věnuju. Oborem jsem strojař, pět let jsem se živil jako konstrukér. Takže můj názor ani zdaleka nevychází z nějaké touhy po zachování všeho "starého" - jsem jednoznačně pro obměnu vozového parku ČD. Ale mělo se začít tím, co je pro cestující důležité, tedy vozy. Aktuální schema ČD jim sluší, až na onen bílý pruh pod střechou, který na vozech s jedničkovým žlutým pruhem vypadá obzvlášt prasácky. Jinak naprosto souhlasím s tím, že cestujícímu je jedno, co vlak táhne. A právě proto nebyl žádný důvod sahat na mašiny... Tímhle jsi to de facto potvrdil. Modrá mi nevadí, ale u všech strojů identická poloha "součástí" schematu prostě nevypovídá o tom, že o ní někdo uvažoval.
Víte ale ještě jsem neslyšel cestujícího nadávat na náš nový lak. Nikdy. Slyším jedině šotouše a železniční rádoby fanoušky fňukat, možná má někdo jiný jinou zkušenost...
EDIT: komín byl rychlejší - naprosto souhlasím :-)
EDIT: komín byl rychlejší - naprosto souhlasím :-)
Obávam se, že toto je z většiny o šotouších, neboť sem neslyšel jediného cestujícího, kterému by se nový nátěr ať už ČD nebo ZSSK nelíbil, ba naopak. Je to jen neschopnost akceptovat změnu a upoutávat se na původní klasiku. Právě pouze ta klasika se většině letitějším šotoušům zdá tak překrásná, neříkam, že ten původní nátěr snad nebyl pěkný, ale zdaleka proti němu není Najbrt tak ošklivý, jak tu mnozí prohlašují. A ti lidé, kteří třeba tu tehdejší dobu (dejme tomu přibližně 1970 - 2000) nezažili, jen přemoudřele přitakávají "pamětníkům" aby si připadali jako praví šotoušové. Náhodou nově humanizovaná béčka vypadají moc hezky a hlavně, když je vevnitř uklizeno, čisto, nejsou rozbité stolečky atd., je většina běžných cestující spokojena. Věc nemusí být zbrusu nová, ale musí být čistá a funkční. A ta snaha Honzy Beránka nejen pokárat "naše" dráhy, ale ještě vyzdvihnout neschopnost ČD nad neschopností ZSSK, aby tomu jó nasadil korunu je opravdu trapná. Jak se říká, za plotem se zdá tráva zelenější...
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP,
- správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko












