Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
310.0134 | |
![]() | Informace o fotografii: - Úsek: Novina - Křižany - Datum: 1.12.2013 - Szerző: Petr Holub ![]() - Pozn.: Mikulášský vlak - Zobrazeno: 6337x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 8 - Rating od uživatelů: 7 |
| Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Kecáte. Kdyby dnešní geologové někde našli zničehonic hromadu kamení a vápna, jež sluje novinský viadukt, nebo zabloudili s radiometrem na odkaly ve Stráži anebo se jim před očima vyloup lom na Tlustci, tak jim ty oči vypadnou z ďůlků. A všechny tyhle fenomény by bez železnice ani nebyly. To, že geologie má naprosto odlišná časová měřítka, než železniční historie, neznamená, že jí můžete šmahem odmítnout, jako že za tak krátkou dobu se nemohlo nic zajímavého stát. Válečky do ložisek dvacetimetrový lokomotivy taky musíte měřit mikrometrem.
KarelF > A to si vážený pane kolego líběj uvědomit, že z geologického hlediska je přítomnost železnice náhodnou erozí po posledním dešti a přítomnost lidí statisticky bezvýznamná odchylka.
Jenže to by jsme mohli praktikovat ještě dáleji fotky na nádraží a to i u obyčejných lokomotiv jako bobina, banán, Hydra, brejlovec, peršing, bradotka a další tvrdit, že nejsou dobré jen, protože není asfaltové nebo žádné nástupiště nevisí zde socialistické vlajky nechodí zde pionýři a pionýrky včetně svazáků posádky vlaků nejsou v dobových uniformách lokomotiva má pouze fíru nikoliv však pomocníka strojvedoucího či druhého fíru nádraží je opravené, na nádraží není mechanické návěstidlo které tam bylo, vagony jsou novější než lokomotiva, na poli je řepka která byla v době provozu plevelem a tak dále prostě fotky jsou pořízené v realitě roku 2000 dále a ne v realitě té které lokomotivy kdy byla vyrobena. Nebo jaktože ta elektrická lokomotiva jede po trati kde nebyla el trkace v době její výroby. To by tu neprošla pak ani jedna fotka.
(gp) To bychom mohli jít ještě dále do minulosti, kdy kopce byly porostlé lesy mnohem řidčeji než dnes:
http://www.starepohledy.cz/index.php?action=ListBooks&display=search&display=search&kategorie=null&fulltxt=kry%C5%A1tofovo+%C3%BAdol%C3%AD&sort=b_datupd&mode=desc&search=fulltext&rows=25&curr=1&_search=_fulltext
http://www.starepohledy.cz/index.php?action=ListBooks&display=search&display=search&kategorie=null&fulltxt=kry%C5%A1tofovo+%C3%BAdol%C3%AD&sort=b_datupd&mode=desc&search=fulltext&rows=25&curr=1&_search=_fulltext
Ponejprv: střecha dolní chalupy je historicky ok, jako na všechny baráky v kraji se dostala břidlice vlakem. Střecha horní chalupy je nová, ale správa CHKO na to dává děsnej pozor aby krajinný ráz zůstal nenarušen. Autor si zrovna blbě stoupnul na místo, odkud je kompromis mezi bydlím ve svém domě a bydlím v Kryštofáku jako na dlani.
Sloup VN je v pořádku, dráty na Novinu, do Křížan a do Osečné vedly z Andělky od té doby, co tam postavili elektrárnu.
Udivuje mě, že zatím nikdo nerozporoval, že kafemlejnek není na transverzálce doma, takže tenhle courák ucouranej jaksi nemá dobu, kdy by mohl být sestaven a vypraven.
Jako jó, fotka je to krásná a lokálkovej vláček je to opravdu jako vyšitej, jenže když si autor vybral, že bude fotit krajinu s vlakem a nikoli vlak, musíme to brát jako krajinu s vlakem. Na tváři té krajiny je setsakra vidět její příběh a ta fotka vypráví mnohem víc, než jede, jede mašinka.
Sloup VN je v pořádku, dráty na Novinu, do Křížan a do Osečné vedly z Andělky od té doby, co tam postavili elektrárnu.
Udivuje mě, že zatím nikdo nerozporoval, že kafemlejnek není na transverzálce doma, takže tenhle courák ucouranej jaksi nemá dobu, kdy by mohl být sestaven a vypraven.
Jako jó, fotka je to krásná a lokálkovej vláček je to opravdu jako vyšitej, jenže když si autor vybral, že bude fotit krajinu s vlakem a nikoli vlak, musíme to brát jako krajinu s vlakem. Na tváři té krajiny je setsakra vidět její příběh a ta fotka vypráví mnohem víc, než jede, jede mašinka.
04.12.2013 (19:47)
Ano, autor si vybral, že bude fotit krajinu a prostředí a v něm vlak a stoupnul si tak, aby bylo z toho prostředí něco vidět a zároveň byl vidět i traťový úsek. Toto jsou aspoň dvě jediné dobové chalupy, které aspoň trochu ladí, ostatní jsou jen moderní chatky a nebo jsou dobovější chalupy v místě, kde se nedá zakomponovat trať (když nepočítám tu z roku 1934 u tunelu).
Je jasné, že když se půjde do důsledku, souhra okolností spojená s určitou dobovou epochou nebude dodržena, každopádně mi jde o to se tomu co nejlépe přiblížit...
Je jasné, že když se půjde do důsledku, souhra okolností spojená s určitou dobovou epochou nebude dodržena, každopádně mi jde o to se tomu co nejlépe přiblížit...
04.12.2013 (0:44)
Autor uložil novou verzi této fotografie, předchozí komentáře již nemusí odpovídat aktuální skutečnosti.
Pro Rabín:
Honzo, dneska mám obzvlátě agresivní náladu: ovinná četba: traktáty prof. Zusky .. :-) Dozajista historicky věrně to mám v HO, ale nikoliv kolejiště (demontáž). Typická otázka "buď já, nebo vláčky" nalezla řešení - vláčky a já jsme "pryč" ... :-(
Honzo, dneska mám obzvlátě agresivní náladu: ovinná četba: traktáty prof. Zusky .. :-) Dozajista historicky věrně to mám v HO, ale nikoliv kolejiště (demontáž). Typická otázka "buď já, nebo vláčky" nalezla řešení - vláčky a já jsme "pryč" ... :-(
Krásné foto.
Teď se ale v těchto místech namísto parních veteránů prohánějí bagry a náklaďáky při opravě té trati poškozené povodní. Tak schválně, stihnou ji opravit do května 2014 jak minulý týden v tisku slibovali ?
Teď se ale v těchto místech namísto parních veteránů prohánějí bagry a náklaďáky při opravě té trati poškozené povodní. Tak schválně, stihnou ji opravit do května 2014 jak minulý týden v tisku slibovali ?
pro stoupa: starší "dobovou" soupravu, která umí být dost dlouhá, tak z let 1910-37 má jen KHKD (a pár opravdu ojedinělých kousků je i jinde, ale celkově opravdu převažují "rybáky"). Tažená "hrbounem" 310.23 - to byl opravdu skvost. Vozy pasující ke 310.0 (tj. "lokálkové" pětioknové) by se po celé ČR našly snad dva, ale nevím jak je to aktuálně s jejich provozuschopností - byly k vidění na "parádě" ke 150 létům "Štégu" v České Třebové v r. 1995 spolu s pasujícím služebákem asi Ddk 6-3777 KHKD a tažené tehdy Bůh ví proč lok. 354.1217. Od té doby jsem je bohužel neviděl...
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP,
- správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Bejelentkezés
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Felelősök - kérdések és válaszok
Info
informacni okenko












