..: Galerie - Daten des Bildes 363.072-0 :..
 

363.072-0


363.072-0Informace o fotografii:
 - Abschnitt: Praha-Vyšehrad výhybna - Praha-Smíchov
 - Datum: 9.8.1991
 - Autor: Jiří Vaněk  Neues Email senden
 - Bem.: Patnáctivozový Ex 250 do
Frakfurtu s přímými vozy do
Paříže.
 - Zobrazeno: 8180x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

08.12.2011 (16:27)  
Ještě bych dodal, že se doporučovalo, pokud to konstrukce fotoaparátu dovolila, nasadit, nebo našroubovat (Praktika) žlutozelený filtr, který právě zvyšoval kontrast jak šedých oblaků na modré obloze, tak při méně kontrastních barvách fotografovaného objektu, podobně jako v tomto případě. Použití filtrů se mi vždy osvědčilo.
FRK
08.12.2011 (13:35)  
FRK/G-BOAC: díky za vysvětlení, já jsem na tento jev nenarazil hlavně proto, že jsem fotil tak z 90 % na barevné diapozitivy. Barevné fotky mě v těch starších dobách zcela minuly. Viděl jsem tehdy pouze relativně málo amatérských barevných fotografií a některé byly opravdu k pláči, ale podle mne to bylo spíš málo kvalitním materiálem než nějakou chybou tvůrců. Diapozitivy se sice také občas nepovedly, ale těch zklamání bylo - odhaduji - o řád méně než by asi bylo u barevných fotek.
08.12.2011 (13:23)  
Lokomotiva měla obvyklý modro-žluý nátěr. Potvrzuji to, co píše K. Farkač. Světlo někdy dokázalo zakouzit a na ČB materiálu se objevilo něco jiného, než ve skutečnosti. A někdy i tmavší pruh a světlou lokomotivu:) Navíc se lišil odstín modré u jednotlivých sérií ř. 363 a to jistě taky sehrálo svou roli.
08.12.2011 (13:07)  
To je přesně ukázka, jak se někdy, při ranním nebo večerním světle na čb-filmu projevovala barva žlutá a modrá, Mne se dokonce podařilo vyfotografovat lokomotivu 363 132, která měla modrou barvu světlejší, než třeba 363 120 a žlutý pruh na černobílém snímku vyšel tmavší než ten modrý základ.
Zde je vidět, že fotograf trefil takové světlo, které na čb-filmu se zobrazilo bez jakéhokoliv rozdílu.
Sám jsem jednou v ranních hodinách provedl měření spotmetrem měření právě žluté barvy a modré a výsledek takový jak jsem již popsal. Žlutá se projevovala jako tmavší odstín vůdči modré. Při rozjasňování oblohy se tato hodnoty začaly měnit až žlutá dosáhla vyššího stupně "svítivosti".
Autorovi se podařilo, možná náhodně se strefit do takového zajímavého stupně odrazivosti, že na čb-fotografii to vyšlo jako jednobarevné. Možná nechtěně, ale měl štěstí na "světlo-nesvětlo" a výsledek je zde. Obrázek je velmi zajímavý a nám starším připomíná dobu, kdy čb-snímky přinášely radost a nekvalitní barevné na různých materiálech více zklamání, než uspokojení. Poněkud lépe na tom byly snímky pořízené na diamateriál.
Podíváme-li se pozorně na plochu nad "dvousvětly", rozpoznáme, že je tam náznak hrany žlutého pruhu.
Snímek za 5*.
FRK
08.12.2011 (12:33)  
Slusnej mazec ... a jeste vetsi, kdyz si uvedomim, ze tenhle kolos to tenkrat do Chebu stihal rychleji, nez dnesni vlaky. Pravda, nemam tucha, kolik to tenkrat melo zastavek, ale i tak me tento "vyvoj" zeleznice nepresvedcuje o tom, ze jdeme spravnym smerem :-/

http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CSD&cislo=250&rok=1992
08.12.2011 (12:25)  
Na černobílé fotce vypadá, že lokomotiva je jednobarevná. Jednalo se o zkoušku nátěru?
I když stopa po odstraněném symbolu vlády pracujícího lidu napovídá, že se s nátěrem na tomto stroji ty necelé dva roky od listopadu 1989 nedělo nic...

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Akreditierter Fotograf oder ŽP Mitglied, - Galerieverwalter oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster - Fragen und Antworte


Info
informacni okenko