Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
451.062-4 | |
![]() | Informace o fotografii: - Úsek: Říčany les hradlo - Světice - Datum: 14.8.2008 - Szerző: Pavel Martoch ![]() - Zobrazeno: 2865x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 7 - Rating od uživatelů: 5 |
| Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
To Mirek S:
Buď rád, že nemusíš chodit pěšky! Je jasné, že Pendolino je o něčem jiném, ale tohle je určeno pro dopravu masy lidí na krátké vzdálenosti a konstrukce pochází z konce 50. let. Když to porovnáš s tím, co tehdy jezdilo jinde, zejména na lokálkách, tak to zase není až tak strašné. Že to jezdí a poměrně spolehlivě, ještě dnes, s tím v době, kdy se to vyrábělo, nikdo nepočítal a rozhodně to svědčí o kvalitně odvedené práci jak návrhářů, tak designérů i výrobců a na druhé straně o neschopnosti managementu ČD, který nechává tyto úctyhodné stroje ještě dnes jezdit naplno, protože za ně stále nemá adekvátní náhradu! City Elefantů, čili Ešusů je v Praze (a nejen v Praze) stále málo a navíc stav, kdy se po spojení dvou jednotek stanou obě nepojízdné (nepříjemně častý případ), rozhodně není z hlediska provozu optimální.
Buď rád, že nemusíš chodit pěšky! Je jasné, že Pendolino je o něčem jiném, ale tohle je určeno pro dopravu masy lidí na krátké vzdálenosti a konstrukce pochází z konce 50. let. Když to porovnáš s tím, co tehdy jezdilo jinde, zejména na lokálkách, tak to zase není až tak strašné. Že to jezdí a poměrně spolehlivě, ještě dnes, s tím v době, kdy se to vyrábělo, nikdo nepočítal a rozhodně to svědčí o kvalitně odvedené práci jak návrhářů, tak designérů i výrobců a na druhé straně o neschopnosti managementu ČD, který nechává tyto úctyhodné stroje ještě dnes jezdit naplno, protože za ně stále nemá adekvátní náhradu! City Elefantů, čili Ešusů je v Praze (a nejen v Praze) stále málo a navíc stav, kdy se po spojení dvou jednotek stanou obě nepojízdné (nepříjemně častý případ), rozhodně není z hlediska provozu optimální.
To Bazala:
Na svou dobu super stroje. Blbuvzdorné, v případě nutnosti snadno opravitelné a pochybuji, že City Elefanty vydrží čtvrtinu toho, co tyhle. Jen ty podvozky se moc nepovedly. Pensylvánky s listovým sekundárním vypružením a tlapově uložené motory nebylo to pravé ořechové a traťovka brečela, že velká hmotnost nápravy + motoru spolu s dynamickým namáháním při rozjezdech a brzdění dává svršku zabrat. Když jsme jednou zkoušeli, kolik z toho dostaneme, tak se to ve 130 parádně rozhoupalo, ale ve 135 už to zase sedělo a vymáčkli jsme z toho 165! Jelo to tenkrát z generálky, takže bez cestujících a neodevzdávaly se proužky. Také jsem zažil případ, že v Šumperku zapojili špatně motor, takže jedno dvojkolí v hnacín podvozku se točilo opačně a zjistilo se to až na Masaryčce. A také vím o případu, kdy v zimě nasála ventilace sníh, ten se dostal až do motorů a tam roztál. Když technik v depu motory otevřel, málem se v servisní jámě utopil, ale motory to přežily, jen se vyfoukaly teplým vzduchem, vyměnily zkorodované brejle a přetočily komutátory.
Na svou dobu super stroje. Blbuvzdorné, v případě nutnosti snadno opravitelné a pochybuji, že City Elefanty vydrží čtvrtinu toho, co tyhle. Jen ty podvozky se moc nepovedly. Pensylvánky s listovým sekundárním vypružením a tlapově uložené motory nebylo to pravé ořechové a traťovka brečela, že velká hmotnost nápravy + motoru spolu s dynamickým namáháním při rozjezdech a brzdění dává svršku zabrat. Když jsme jednou zkoušeli, kolik z toho dostaneme, tak se to ve 130 parádně rozhoupalo, ale ve 135 už to zase sedělo a vymáčkli jsme z toho 165! Jelo to tenkrát z generálky, takže bez cestujících a neodevzdávaly se proužky. Také jsem zažil případ, že v Šumperku zapojili špatně motor, takže jedno dvojkolí v hnacín podvozku se točilo opačně a zjistilo se to až na Masaryčce. A také vím o případu, kdy v zimě nasála ventilace sníh, ten se dostal až do motorů a tam roztál. Když technik v depu motory otevřel, málem se v servisní jámě utopil, ale motory to přežily, jen se vyfoukaly teplým vzduchem, vyměnily zkorodované brejle a přetočily komutátory.
08.03.2009 (14:23)
Mirek.S:a náhodou neni mira3308 jedinej.Mi se taky líbí ale to je věc názoru.Mě se líbí tobě třeba ne....Pavle fotografie se ti povedla 5*.
Ve 451 lze ráno dospávat, pokud zrovna nevyletím ze sedadla, ve 471 ledový vzduch, reproduktory, sirény u dveří, hnus.
Souhlas s bazalou,je to železnice v živočišné podobě,kontakt s tratí,slyšíš vzduchy,stykače,žádné bzučení elektroniky. A akcelerace na svoji dobu a nejen na ni super. Srovnám li to s city elefent,tak ty jsou nuda. Ale chápu,na nostalgii se tu nehraje,doba jde dál.
ad pohodlí cestování a vůbec všechny aspekty s tím spojené: nutno si uvědomit, že koncepce a technika je zde z konce 50 tých let. Pensylvánské podvozky, umakartový interíér atp. Já osobně jsem ve kabině pantografu strávil mnoho let svého života a co do techniky to bylo s ohledem na tehdejší dobu opravdu dílo techniky. Vždy jsem s ním dojel. Někdy za pomocí kolíčků a krokosvorek, ale dojel. Myslím si, že až tito veteráni odejdou do svého důchodu a to bude ještě nějaký ten rok trvat, budou na ně mnozí vzpomínat jen v dobrém. Navíc příměstská doprava okolo Prahy se bez nich jaksi stále neobejde a tedy jsou zde. K fotografii jako takové: volil bych možná trochu jiné ladění barev, ale kvituji, že tento je čistý a neposprejovaný.
Lituju lidi kteří tento prostředek používají ke každodennímu trápení při doprave do práce..me to stačí dvakrát týdne..
Ploshulix - važ slova..taky jsem chtěl, ale hned po chvilce když jsem našel vypadlé okno, počmáralá a roztrhaný interiér jsem změnil názor:D ..
Fotka je super, kompozice, násvit, všecko se povedlo :)
Fotka je super, kompozice, násvit, všecko se povedlo :)
07.03.2009 (22:53)
Ploshulix: jako pouťová atrakce jsou výborné, to každopádně. Na jedno svezení pro slabší povahy, dvě pro odvážnější a pět pro ty největší blázny. Ne nadarmo se jim říká lochneska.
Volné jízdenky bych rozdával všem moravským ultrapatriotům, kteří si myslí, že jim ti zlí Pražáci cpou jen to nejhorší...
Volné jízdenky bych rozdával všem moravským ultrapatriotům, kteří si myslí, že jim ti zlí Pražáci cpou jen to nejhorší...
náhodou, mně se žabotlamy taky líbí, sou děsně zajímavý :D bych se v nich někdy chtěl projet :D
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP,
- správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Bejelentkezés
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Felelősök - kérdések és válaszok
Info
informacni okenko












