..: Galeria zdjęć - detaily fotografie 749.051-9 :..
 

749.051-9


749.051-9Informace o fotografii:
 - Úsek: Hořice na Šumavě - Mezipotočí
 - Datum: 23.8.2011
 - Autor: Raven  Wyślij email autorowi
 - Zobrazeno: 3370x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
05.09.2011 (9:36)  
Bakiy: čistě pro formálnost, odborníci se shodují, že "lidské oko" je 43 mm EQ (ekvivalent kinofilmu). Takže 70 mm už bych řekl, že je tele. Žádný dalekohled, ale tele to je.

Při disputacích na téma ohnisko je dobré se buď bavit v ekvivalentu, nebo udávat použitý přístroj, či lépe přepočtový koeficient.
registrovaný uživatel Bakiy 
Počet komentářů uživatele99 »fotek 0
05.09.2011 (9:25)  
Ma kritika slapnutim vedle? Pro nekoho mozna. Ja si myslim, ze naopak. Fotografie by mela byt nejen spravne nasvicena, zobrazovat verne barvy apod., ale fotografovany objekt by nemel byt ani zkreslen pouzitim nevhodneho objektivu. Samozrejme pokud se nejedna o umeleckou fotografii, ci pokud k tomu nebyl jiny vazny duvod, treba bezpecnostni (valecna fotografie), coz v pripade teto fotografie evidentne nenastalo.
Vernost barev nejsem takto schopnej posoudit, ale pouziti nevhodneho objektivu uz ano. Protoze toto misto opravdu dobre znam, tak prvni, co me "prastilo do oci" je vyrazne vetsi "ohnuti oblouku" za vlakem, az pote jsem si vsimnul "placatosti" lokomotivy a i kopce v pozadi jsou ponekud vetsi, nez jsou ve skutecnosti. A proc jsem se "obul" prave do teto fotografie? Nenasvicenost a barevne podani se tady resi temer porad, ale (byt mirne) pritazeni nebo roztazeni, to tu nikomu nevadi. A kdyz se nekdo ozve, tak se mu vytkne hrubice v komentari...
A co je dle meho nazoru telak? Lidske oko je priblizne 70mm. Logicky by melo byt telak vse nad a sirokac vse pod. Jenze "sedmdesatkou" se toho moc vyfotit neda, a tak pouzivam pevne sklo 50mm, ktere povazuju za hranici toho co je tele nebo sirokac. Bavime se samozrejme o "klasice". Pri prechodu na digitalni fotografii jsem zacal pouzivat pevnou 35. Souhlasim, ze ta hranice je opravdu ciste subjektivni. Osobne jsem tu fotku odhadoval na 100-110mm, 62mm je po prepoctu tesne pod sto.
At je to jak chce, ja na fotografii deformaci vidim (konkretne na trech mistech) a dle me definice "telak" pouzit byl. A vzhledem k mnozstvi vhodnych mit k foceni na teto trati a i konkretne v tomto useku, byl telak pouzit nevhodne...
P.S.: Kde jsem napsal, ze tudy jezdi barci i v noci a ze bydlim u teto trati? :-)
05.09.2011 (17:54)  


Ano pro mne je vaše kritika šlápnutím vedle, logicky, žádnou rušivou deformaci nebo placatost tam totiž nevidím. Fotografie by měla být.., hm to je taky hodně subjektivní, ono mnohdy právě to, že není jak by měla být udělá z fotky fotku, ale to je zase trochu z jiného soudku, nejde o tento případ. Co se týká použití nevhodného objektivu (v tomto případě a soudě i dle vašich komentářů se jedná spíše o použité ohnisko, než objektiv jako takový), zůstane asi pouze u subjektivních dojmů, protože kromě vás to evidentně nikomu jinému zvlášť nevadí, nebo nepřijde. Lokomotiva ani náhodou není "placatá", vaše dojmy pramení maximálně tak z toho, že jste zvyklý brát to na jiné ohnisko a tak to máte jednoduše zažité. Nic na tom nemění, že místo dobře znáte a já tam byl poprvé, to je v této diskusi zcela irelevantní. O subjektivním názoru na to, co je a není teleobjektiv mi přijde zbytečné se bavit. Já mám exaktně odzkoušeno, že je cca těch 50mm rovno tomu, jak to vidím okem, takže 62mm nepovažuji za kdovíjaké tele. Docela rád bych nějaké vaše fotografie nejen z této trati viděl, protože brát to na tomhle fleku na 35mm při téhle kompozici (tzn. v oblouku před tím kilometrovníkem), pak to musí být utopené, resp. je nutné zbytečně fotku ořezávat. Ale koneckonců, shodneme se na tom, že ať je to jak chce, každý považujeme za "tele" něco trochu jiného, tedy vidíme tu hranici jinde. Na svůj názor máte právo a já, ač se s ním rohodně neztotožňuji, ho respektuji. A ta pravopisná chyba vám nebyla vytknuta proto, že jste se kriticky vyjádřil k fotografii, ale proto, že jste ji udělal. A mně osobně zase hned praštilo do očí tohle ;-)
PS: omlouvám se, to jste skutečně vysloveně nenapsal, nicméně ta věta "Ac to nepatri k hodnoceni fotky, opravdu si myslite, ze je nadhera ji poslouchat, kdyz stoupa nahoru k Lipnu, kdyz se vam v noci rozjizdi pod okny (bydlim od trate 1,5km), kdyz...? Zrovna vcera jsem s ni mel tu cest a strojmistrovi jsem rekl, ze mi to zase na minimalne mesic stacilo!" mohla právě v tomto smyslu čtenáře trochu mystifikovat.
01.09.2011 (2:28)  
Raven:Moje řeč.Kdyby se do barun nebo do původních 754 nalil zlomek toho co do kundálů,ty mašiny by v pohodě jezdily dalších 20 let.Jenže z toho by nějaká krysa na GŘ neměla takovej vývar jako z téhleté tristní zakázky.Stálo by za to nechat to přešetřit nějakou evropskou komisi...co tohle je za nehoráznost.
31.08.2011 (23:53)  
Bakiy: 1,5 km od tratě=pod okny?To jsou mi věci...Divná tahle doba.Dřív takových mašin jezdily po celé zemi stovky a nikdo si nestěžoval.Před časem,když byly baruny přemístěny na letohradsko,si začali místní z jedné vesnice směrem na Lichkov stěžovat na jejich hlučnost(projelo to tam za noc asi 2x),současně po silnici vedoucí kolem projelo za 24 hodin několik stovek kamionů...to nevadilo nikomu.
registrovaný uživatel drak 
Počet komentářů uživatele44 »fotek 0
31.08.2011 (17:24)  
Ať se dívám, jak se dívám, tak placatou bardotku nikde nevidím. Jinak za 5*
registrovaný uživatel Bakiy 
Počet komentářů uživatele99 »fotek 0
31.08.2011 (15:46)  
Jsem si tu fotku prohlidnul i na jinym monitoru a... Muj nazor na pouzivani telaku to nezmeni. Skoda. Autor takovyho "kalibru", jako je Raven, by mel spis prijmout kritiku (hodnoceni), nez se opirat o jedno spatne napsany "i". A ze vy ostatni jste me vyminusovali? To jsem ostatne cekal...
Pro Drahose Svestku: Ac to nepatri k hodnoceni fotky, opravdu si myslite, ze je nadhera ji poslouchat, kdyz stoupa nahoru k Lipnu, kdyz se vam v noci rozjizdi pod okny (bydlim od trate 1,5km), kdyz...? Zrovna vcera jsem s ni mel tu cest a strojmistrovi jsem rekl, ze mi to zase na minimalne mesic stacilo! Souhlas s Andrewem. Pred tema masinama je treba smeknout, ale proste uz patri do srotu. A catr brejlovce budou za ctyricet let taky stary sr... Jestli vubec vyrzi tak dlouho jezdit...
P.S.: Ten prispevek jsem vcera psal za strizliva, to i bych asi "svedl" na doznivajici zvukovy zazitek prave z teto lokomotivy...! :-)
31.08.2011 (18:52)  


Názor na používání teláku? V případě téhle fotky? Vážně? No.. Bez ohledu na kalibr, to je do značné míry subjektivní záležitost, Raven umí přijmout kritiku (hodnocení), dokonce s tím nemá žádný větší problém, to by se jinak těžko někdy něčemu přiučil.. Ovšem je kritika a "kritika", že? Já nemám problém přijmout kritiku od kohokoliv v případě, je-li opodstatněná, opřená o nějaké konkrétní argumenty, případně podtržená vlastní prací a schopnostmi dotyčného kritika. Nebudu se ale tajit tím, že přijmout kritiku od nějakého "noname" uživatele, za kterým není vidět žádný výsledek a notabene jeho kritika je evidentně šlápnutím vedle..., tak s tím už přirozeně trochu problém mám a jako autor zkrátka cítím potřebu své dílo bránit. Rádobykritiků a rozumbradů totiž běhá po celém světě dost a dost. Fotografie je pořízena na ohnisko 62mm (což se nedá nazývat záběrem na tele) a dle mého se na ni ani náznakem neprojevuje deformace prespektivy dlouhým ohniskem, na kterou zřejmě bylo poukazováno. Evidentně jste tedy se svým názorem trochu mimo mísu, a proto se znovu ptám; kde konkrétně je ta barča "placatá" nebo jak je to myšleno? I proto moje narážka na střízlivé oko. Co se týká opírání se o špatně napsané "i/y", nevidím v tom problém, já se za to určitě neschovávám, naopak, byla to z mé strany jen dobře míněná rada, jak s ní naložíte, je čistě na vašem uvážení ;-)
PS: Ony tam jezdí baruny i v noci? A co konkrétně považujete za "telák"?
31.08.2011 (14:55)  
Drahos Svestka: Asi od toho chtěly ČD moc... Moc jsem z toho neviděl, ale řekl bych, že tam už je tý elektroniky jak nas...
Já jezdím na prvních catr brejlovcívh co se ve vepřový vyráběli. 700 000 kiláků bez větších neschopností a ty dardy co s tím denně taháme téměř bez stopnutí motoru. Šlapou jako hodinky a nedám na ně dopustit.
Zamračený už jsou bohužel babičky a moc už toho asi bez neschopností nenajezdí. Škoda, že nepředělaj i některý berty, aby jezdily dál. Jsou to fakt nádherný mašiny...
31.08.2011 (10:39)  
Tahle mašina...to je opravdu bonbónek...pro mě osobně je to ta nejhezčí z nejhezčích.Je radost ji fotit a ještě větší radost ji poslouchat,když stoupá nahoru k Lipnu.
Prokleté kundály....stejně to jezdit nebude.Je to neskutečná blamáž.
31.08.2011 (18:20)  


Drahoši, nemůžu jinak, než souhlasit.. Spolu s 751.316 a ještě jednou slečnou v Horní Plané je to to nejhezčí, co jsem na Šumavě fotil.
registrovaný uživatel Davson  mail  
Počet komentářů uživatele341 »fotek 0
31.08.2011 (10:36)  
Bakiy: Stačí změnit rozlišení monitoru a uvidíš, že placatá nebude:-). Zkusil jsem změnit nastavení na svém PC na širokoúhlý a hle, Barča je placatá:-)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy - pytania i odpowiedzi


Info
informacni okenko