Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
753.733-5 | |
![]() | Informace o fotografii: - Úsek: Lipník nad Bečvou - Osek nad Bečvou - Datum: 23.6.2010 - Autor: marten ![]() - Zobrazeno: 2877x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 4 - Rating od uživatelů: 5 |
| Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Ekonomicky nebo jinak. Nemusíme do zahraničí, stačí se podívat na relaci Libuň-Všetaty-Řetenice a vlaky s pískem. Dříve to bylo tak, že to dýzl táhl do Všetat, kde to převzala tramvaj. Leč dráhy často nebyly schopny tu tramvaj zajistit, souprava stála ve Všetatech a zákazník láteřil. Tramvaj byla vypuštěna a dýzl jen objede a pokračuje dál. Aspoň takto mi to bylo vysvětleno. Zdánlivě nelogické a neekologické, víc jak polovinu trasy jet dýzlem pod dráty, ve výsledku však provozně nejjednodušší řešení.
11.07.2010 (12:34)
Pane Krupko, mně se taky v principu nelíbí traktory pod dráhy jedou-li více než to je nezbytně nutné ... Ale to je asi tak všechno, co můžu dělat.
Když se TO dopravci ekonomicky vyplatí, tak ať si jezdí. Až bude litřík naft z za pajcku nebo za šest pětek, tak asi bude uvažovat jinak.
Na druhou stranu, kdyby si dopravce pořídil E lok, tak k nim musí mít i odpovídající údržbářskou základnu - to jako fíra nepochybně víte nejlépe. Ti "soukromníci" buď mají nějaké technické motorové lokomotivní zázemí pocházející z dob kdy byli jen vlečkaři (OKD-D > OKD > AWT, Unipetrol Doprava s.r.o.) nebo nevedou "válku" s ČD a ČD je sice berou jako konkurenci, ale s ohledem na dělbu přepravního dortu si neukusují ten kousek, na kterém je zrovna šlehačka, takže za příslušnou úplatu mohou využít technických služeb ČD ... nebo u jiného dopravce, který má odpovídající vybavení.
Znáte drobet poměry v Německu a Dánsku ... ? Například trať Berlín - Hamburg - Padborg - Fredericia je komplet zatrolejována a přesto tu jezdí motorové ICE na trase Aarhus - Berlín Ostbahnhof (402 minuty). Přítom úsek nezadrátovaný úsek Aarhus - Fredericia ujede za 62 minuty ... Přitom DB vlastní dvoustémové lokomotivy, které by z Fredericie do Berlína klidně dojely a frekvenci z Aarhusu povezu na přestup - v úseku Aarhus - Fredericia jede "na blok" v odstupu 5 minut za ICE vnitrostátní IC do Kodaně.
V Hamburgu Hbf se souprava ICE-T (BR 605 DB pronajatá DSB) spojuje se soupravou jedoucí z Kodaně, která na německém území jede taky pod trolejí v úsek Lünbeck - Berlín a taky na území Dánska...
Dánové jezdí s motorovými soupravami (např. IC3) z Fredericie do Padborgu, ač je celá trať zadrátována.
Myslíte si, že obě železniční správy skutečně "plýtvají" naftou na elektrifikovaných tratích ... jen tak z plezíru. Prostě se jim to asi ekonomicky vyplatí ...
Když se TO dopravci ekonomicky vyplatí, tak ať si jezdí. Až bude litřík naft z za pajcku nebo za šest pětek, tak asi bude uvažovat jinak.
Na druhou stranu, kdyby si dopravce pořídil E lok, tak k nim musí mít i odpovídající údržbářskou základnu - to jako fíra nepochybně víte nejlépe. Ti "soukromníci" buď mají nějaké technické motorové lokomotivní zázemí pocházející z dob kdy byli jen vlečkaři (OKD-D > OKD > AWT, Unipetrol Doprava s.r.o.) nebo nevedou "válku" s ČD a ČD je sice berou jako konkurenci, ale s ohledem na dělbu přepravního dortu si neukusují ten kousek, na kterém je zrovna šlehačka, takže za příslušnou úplatu mohou využít technických služeb ČD ... nebo u jiného dopravce, který má odpovídající vybavení.
Znáte drobet poměry v Německu a Dánsku ... ? Například trať Berlín - Hamburg - Padborg - Fredericia je komplet zatrolejována a přesto tu jezdí motorové ICE na trase Aarhus - Berlín Ostbahnhof (402 minuty). Přítom úsek nezadrátovaný úsek Aarhus - Fredericia ujede za 62 minuty ... Přitom DB vlastní dvoustémové lokomotivy, které by z Fredericie do Berlína klidně dojely a frekvenci z Aarhusu povezu na přestup - v úseku Aarhus - Fredericia jede "na blok" v odstupu 5 minut za ICE vnitrostátní IC do Kodaně.
V Hamburgu Hbf se souprava ICE-T (BR 605 DB pronajatá DSB) spojuje se soupravou jedoucí z Kodaně, která na německém území jede taky pod trolejí v úsek Lünbeck - Berlín a taky na území Dánska...
Dánové jezdí s motorovými soupravami (např. IC3) z Fredericie do Padborgu, ač je celá trať zadrátována.
Myslíte si, že obě železniční správy skutečně "plýtvají" naftou na elektrifikovaných tratích ... jen tak z plezíru. Prostě se jim to asi ekonomicky vyplatí ...
08.07.2010 (10:05)
krupka: Sam sis odpovedel na duvod, proc CD nemaji problem s prodejem vyrazenych brejli, kdezto s salinami delaji obstrukce...
Ad Martin Grill-No z té 753 ti tam ještě rozhodně zůstanou komplet podvozky i s trakčákama.A elektriku jen přestříkáš kastli a jezdíš.
Na fotce bych kousek ubral vlevo a naopak kousek přidal vpravo....
08.07.2010 (8:47)
krupka: Je rozdil strelit 753 s vylagrovanym motorem, nebot se pouzije pouze kastle a ram, anebo pojizdnou elektriku, at uz je v jakemkoli stavu. To je snad jasne. Sestikola jsou v Polsku v pronajmu, nikoli prodana. Navic jezdi jen v Polsku, k nam snad jen do Bohumina pres Chalupki a do Petrovic pres Zebrzydowice. Takze konkurence pro Cargo veskera zadna...
ad Martin Grill-Neznám pojem zhuntovaná mašina.To je tvůj výmysl.Něco můžu zhuntovat když to přetěžuji.Ale pokud normativ nepřekročím,tak loko jede na provozní stav na který je stavěná!Také výkon Katru 1455kw musíš brát jako výkon na klice.Ten musíš ořezat o účinnost generátoru a výkon pomocných pohonů-kompresor,chlazení trakčáků,chladící okruhy SM.Takže oproti elektrice ,které to jde do motorů natvrdo je to rozdíl.Ad Chary-Nezdá se ti zvláštní, že dráhy staré Brejle na předělávku na Katr prodají a elektriku ne?Nemyslíš?Když je prodavají do Polska?Že by se tak hrozně bály konkurence?Ale jdi ty.
Pročítat to celé nebudu,ale vidím pár nejasností:
E lok. koupit lze - viz Unido a reko 121, viz SA a jejich 163...atd. Možností je hodně,taže o tom to určitě není.
Koupě 753.7 má jiné výhody. OKD jezdí i na neelektrizovaných tratích a je nesmysl kvůli pár km dělat přepřahy - viz Kladno. Dále cena za 753.7 v poplatcích za dopr.cestu je stejné jako pro E lok.
Tolik krátké vysvětlení...
E lok. koupit lze - viz Unido a reko 121, viz SA a jejich 163...atd. Možností je hodně,taže o tom to určitě není.
Koupě 753.7 má jiné výhody. OKD jezdí i na neelektrizovaných tratích a je nesmysl kvůli pár km dělat přepřahy - viz Kladno. Dále cena za 753.7 v poplatcích za dopr.cestu je stejné jako pro E lok.
Tolik krátké vysvětlení...
08.07.2010 (4:26)
Pane Krupka, co to povidate? 2x1455kW na osm adheznich naprav a tazna sila 260 kN, moznost nakupu kymkoli, neomezena zajizdka kamkoli, sofistikovane ovladani a vubec dve az tri generace jinde - to jsou 753.7. A ze se tahaly jine vlaky? Jiste, ale taky u nas byla dlouha leta Vmax 120 km/h, pricemz tato papirova hodnota byla i na hlavnich tazich degradovana az na dvoumistne hodnoty, prave diky tem tezkotonaznim vlakum. A co ta kvanta zhuntovanych masin? CD je neprodavaji za ucelem cire vychcanosti a strachu z konkurence, ale vetsina normalnich subjektu by je neprodala uz proto, ze jim to moralka nedovoli...
tak krupko, ve 21:54 jsi začal diskusi na téma "dýzl pod drátama: červený hadr na býka".
Laskavě se drž tématu a odpověz na mou jednoduchou otázku, kterou jsem ti položil ve svém příspěvku v 0:07.
Zopakuji: v době, kdy nelze koupit elektrickou lokomotivu, kterou lze provozovat na všech elektrifikovaných tratích a jediné, co jde koupit, je dýzlový katrovec, co si má soukromník koupit?
Laskavě se drž tématu a odpověz na mou jednoduchou otázku, kterou jsem ti položil ve svém příspěvku v 0:07.
Zopakuji: v době, kdy nelze koupit elektrickou lokomotivu, kterou lze provozovat na všech elektrifikovaných tratích a jediné, co jde koupit, je dýzlový katrovec, co si má soukromník koupit?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP,
- správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko












