Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
754.044-6 | |
![]() | Informace o fotografii: - Místo focení: Biskupice u Jevíčka - Datum: 23.7.2006 - Autor: Petr Dostál ![]() - Pozn.: - - Zobrazeno: 1696x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 3 - Rating od uživatelů: 4 |
| Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Co se kalibrace týče, ideálně by samozřejmě měly být rozpoznatelné všechny odstíny, čili 6 v černé a 6 v bílé. Pokud se slévají bílé, tak je monitor příliš zesvětlený, pokud se slévají černé, je příliš tmavý. Pokud se slévají jak stíny tak jasy, tak daný monitor má příliš strmou křivku, nedokáže s dostatečnou jemností zobrazit krajní části spektra. Ideálního stavu lze dosáhnout jen na dobrém kusu, takovém, jehož křivka umožní jak temné stíny, tak jasy, těsně na hraně. Pokud někdo skutečně pozná všech 12 odstínů, tak je to hodně dobré. Já poznám 6 bílých a 5 černých. Mohl bych si to ještě zesvětlit beze ztráty v jasech, ale pak by mě už moc pálily oči z bílé ;-) navíc rozdíl mezi černočenou a skoročernou není tak podstatný, jako rozdíl mezi bílou a velmi-jemně-zaprášenou (viz. dále).
Prakticky - pokud poznám rozdíl mezi bílou a skorobílou, poznám, kde je a kde není výpal. Což ale zase není až tak snadné, protože výpal se nemusí jevit nějakému programu signalizujícím výpaly, a přesto to bude vypadat vypáleně. Je tu totiž taková věc, kterou já osobně zvu "výpal v jedné složce RGB", což je velmi časté např. u unifiků - unifik je sice "tak nějak žlutý" (nebo slonový), ale divně - jedna složka barevného prostoru RGB se vypálí (termín výpal znamená mezní hodnotu, čili 0 nebo 255 na stupnici 0-255 pro 8 bitů na kanál) a unifik není uplně košer. Dále je tu "výpal v kontextu" - spíše tmavší fotka s jasy, které sice nejsou na hraně, ale celkově to působí vypáleně. Např. u obrub brýlí lokomotiv řady 750-3-4 se bílá snese klidně vypálená, zatímco u bílošedých spodních částí osobních vozů už ne. Tzv. vypalené stíny, čili ztráta kresby v temných partiích, není tak podstatná, pokud to opět nepůsobí nepřirozeně. Je-li v podvozku nějaký náznak kresby (kola, dynama, skříně zařízení...), tak s ohledem na možnosti násvitu a i samotného podvozku může klidně být i velká část temných stínů uplně černá a přesto to nebude tak do očí bijící, jako vypálené světlé odstíny. Zřejmě v tom bude hrát svou roli i citlivost lidského oka na rozdíly mezi "bílými a černými odstíny" (spíš poznáme adekvátní rozdíl v jasech než stínech) a do jisté míry i s tím související psychologie barev. Ovšem to už je další téma, nabízející prostor ke studijím a polemikám.
Prakticky - pokud poznám rozdíl mezi bílou a skorobílou, poznám, kde je a kde není výpal. Což ale zase není až tak snadné, protože výpal se nemusí jevit nějakému programu signalizujícím výpaly, a přesto to bude vypadat vypáleně. Je tu totiž taková věc, kterou já osobně zvu "výpal v jedné složce RGB", což je velmi časté např. u unifiků - unifik je sice "tak nějak žlutý" (nebo slonový), ale divně - jedna složka barevného prostoru RGB se vypálí (termín výpal znamená mezní hodnotu, čili 0 nebo 255 na stupnici 0-255 pro 8 bitů na kanál) a unifik není uplně košer. Dále je tu "výpal v kontextu" - spíše tmavší fotka s jasy, které sice nejsou na hraně, ale celkově to působí vypáleně. Např. u obrub brýlí lokomotiv řady 750-3-4 se bílá snese klidně vypálená, zatímco u bílošedých spodních částí osobních vozů už ne. Tzv. vypalené stíny, čili ztráta kresby v temných partiích, není tak podstatná, pokud to opět nepůsobí nepřirozeně. Je-li v podvozku nějaký náznak kresby (kola, dynama, skříně zařízení...), tak s ohledem na možnosti násvitu a i samotného podvozku může klidně být i velká část temných stínů uplně černá a přesto to nebude tak do očí bijící, jako vypálené světlé odstíny. Zřejmě v tom bude hrát svou roli i citlivost lidského oka na rozdíly mezi "bílými a černými odstíny" (spíš poznáme adekvátní rozdíl v jasech než stínech) a do jisté míry i s tím související psychologie barev. Ovšem to už je další téma, nabízející prostor ke studijím a polemikám.
29.07.2006 (9:04)
To je přepálené. 3*
no jó... lenže kalibračné prúžky majú spolu 12 odtieňov. a keď ich vidíš všetky, tak máš dobre nastavený monitor. takže sa na to ešte raz mrkni ;)
28.07.2006 (22:28)
Eriku, to urcite nemas. To bys mel totalne vypalene vsechny barvy. Sem si to taky zkusil....
musíš vidieť 6odtieňov čiernej, a 6odtieňov bielej...ja to mám ok...
28.07.2006 (21:24)
Ne, vlak prave najizdi na rovnou kolej. Jinak oci mas dobre, snimek prosel rukama pracovnika DTP studia aby tam nic nebylo. Jen ty zadni vagony a panely nejak neresil. Nic pry nevidel. A jak jste vsichni prosli pres kalibracni plochu? Chary nam musi napsat, kolik by jsme meli videt spravne odstinu.
28.07.2006 (20:52)
Pánové, jestli někdo narazil na kvalitní obsluhu v labu, tak může vyvěsit vlajku. Já jezdil z Plzně do Domažlic. Když jsem šel něco fotit, tak jedině na diáky. Nyní už mám slušný 8Megový stroj, takže se díky počítačovým kouzlům dotáhnu na diáky. Ovšem udělat z toho něco koukatelného ve 400 kilovém náhledu do galerie - to ještě neumím.
Na této fotce krásně vynikne barva Brejlovce - i když to ostatní je v p.... Možná by to zachránil v původním scanu nějaký počítačový program.
Na této fotce krásně vynikne barva Brejlovce - i když to ostatní je v p.... Možná by to zachránil v původním scanu nějaký počítačový program.
vlak je v oblouku? Přepaly jsou na panelech + střechách zadních vagónů. Šumí obloha, barevný nádech nevidím. Jinak bych řekl, jedna z tvých kvalitnějších fotek.
Fta je asi fotka, inak neviem ako ostatný, no prepal nevidím žiadny...!
26.07.2006 (22:08)
Vy mate snad vypaleny monitor. Ja nic nevidim na svem monitoru. Co je to Fta?
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP,
- správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko












