..: Fotogalerie - detaily fotografie 754.028-9 :..
 

754.028-9


754.028-9Informace o fotografii:
 - Úsek: Babice u Šternberka - Mladějovice
 - Datum: 25.9.2010
 - Autor: Petr Borženský  Poslat email autorovi
 - Pozn.: Os 3641
 - Zobrazeno: 2929x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 6
 - Rating od uživatelů:
 5

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
16.10.2010 (18:44)  
doktor: Klidně si to shrň kde chceš. Že bych nedokázal pochopit tvé komentáře, bych neřekl. To, že jsi o své fotce tvrdil, že je lepší už v prvním komentáři jsem pochopil hned, akorát nevím, proč jsi téměř dva týdny tvrdil, že jsi to nikdy nenapsal. Pochopil jsem to na první dobrou, akorát ty k tomu máš řečí jak vopice chcanek.
Souhlasím s tím, že se vkus jednotlivců může lišit někdy velmi výrazně. Někomu se může líbit tlustá, hrbatá s knírem pod nosem, někdo bude mít zálibu v hubené, průsvitné, někdo rád dechno jiný techno.
Napsal jsem to v předchozím komentáři, že s tvým názorem, že je tvá fotka lepší nesouhlasím a že ty zase můžeš klidně nesouhlasit s mým.
Pokud se zmiňuješ o traktátech, tak spočítáno podle řádků, včetně tohoto, zatím vedeš slušným rozdílem 85:65.
15.10.2010 (14:17)  
Topiči, poznámka se studiem kvant knih nebyla nikterak směřována na Vaši osobu, což bude možná jádro pudla - příliš vztahujete na sebe a/nebo zbytečně pitváte komentáře. Cit pro soulad bude mít zřejmě každý nastaven jinak, nejde o exaktní veličinu u všech na stejné hodnotě. Něco se líbí Topičovi, něco jiného Doktorovi, panu xyz se bude líbit něco, co se nebude líbit ani jednomu z nás. A je jedno, zda jde o fotografii, hudbu, film či ženský.

Shrnul bych to s tímto závěrem:
Doktor není schopen vyjádřit se tak, aby to Topič pochopil na první dobrou, což vede Topiče k analýzám Doktorových příspěvků, na jejichž konci jsou Topičovy traktatáty tu s menší, tu s větší dávkou urážek, narážek, podrážděných komentářů či komentářů mimo téma. Myšlenková shoda, byť částečná, vyloučena.
13.10.2010 (8:44)  
doktor: Já ti přece názor neupírám. Jenom s ním nesouhlasím, stejně jako ty nesouhlasíš s mým.
Akorát bys nemusel stále kličkovat a téměř v každém komentáři tvrdit něco jiného. Napřed nabízíš svůj, jak říkáš lepší pohled, pak usilovně popíráš, že bys někdy tvrdil, že je tvoje fotka lepší. Nyní zase tvrdíš, že lepší je. Tak se nediv, že z toho mám legraci a píšu ti, ať vyprávvíš pohádky jinde, včetně té o tom, žes tam jel fotit vesnici. I kdybych uvěřil tomu, že vlak není hlavní námět, tak to pro mě stejně bude fotka s nevhodnou kompozicí a to jsem k tomu nemusel číst kvanta knih, jak se mylně domníváš. K tomu postači trochu citu pro soulad, nějaký základ z původní profese a třeba návštěvy výstav a obrazových galerii, kde se dá leccos okouknout.
12.10.2010 (17:59)  
Topiči, Vy mi nemáte co určovat, jaké výrazy mám či nemám používat v tom či onom diskuzním fóru. Rozumíte? Já Vám taky nenařizuju, jak se máte nebo nemáte vyjadřovat. Nehledě k tomu, že neznáte a ani znát nemusíte pozadí vzniku tohoto "klišé".

Ano, já si o svém snímku myslím, že je lepší. Je to můj názor. A svojí fotkou jsem ukázal, odkud si myslím, že je lepší fotit vlaky u Krákořic. To, která je lepší, nechť si každý určí sám, nikomu právo na vlastní názor neupírám, ani Vám. Já v plén přednesl dle mého soudu lepší fotoflek a je na obci fotičské, zda jej využije a kterak si určí dle svého uvážení nejvhodnější kompozici, není-li jim ta má po vůli. Nevím, proč předpokládáte, že vlak musí být hlavním, rozuměj dominantním prvkem snímku. I v zdejší galerii jsou snímky, včetně Vašich, kde tomu tak není. Celou dobu tvrdím to stejné, problém spíše bude, že se namísto pochopení prapodstaty věci věnujete rozpitvávání jednotlivých mých výroků, jejich skládání do rozličných konstrukcí a užívání argumentů zcela mimo téma. Tak trochu jako moje matka.
12.10.2010 (14:36)  
doktor: Když si přečtu tvůj komentář, kde píšeš toto:

..."Když ono pole nad Krákořicemi opravdu skýtá lepší pohledy na trať. A proč fotit pravidlo, které tu jezdí dnes a denně a jezdit bude minimálně i v dalším GVD, v takovém nečase, když se dá zachytit mnohem lépe. Důkaz místo slibů"...http://lokomotivy.euweb.cz/851028_100920_Krakorice_Os13725.jpg

a k tomu nalinkuješ svojí fotku, tak z toho snad celkem jasně vyplývá, že si o své fotce myslíš, že je lepší. Když napíšeš, že se dá vlak zachytit lépe, tak předpokládám, že jsi nalinkoval fotku, kde je vlak hlavním motivem, když chceš svoji fotku srovnávat s fotkou zdejší.

Na to nemusím být vykladačem myšlenek, ale stačí si jen přečíst co jsi napsal. Pokud nyní tvrdíš, že jsi tím myslel něco jiného a že jsem nepochopil psaný text, pak se mohu domnívat dvě věci. Zaprvé to, že se neumíš pořádně vyjadřovat nebo zadruhé, že z nějakého mě neznámého důvodu se snažíš tvrdit opak původně napsaného a tím ze sebe děláš tajtrlíka. Klidně si napiš, že je tvoje fotka lepší. To je tvůj názor. Můj názor je, že není. Když tak vehementně hájíš právo na subjektivní názor, tak ho ponechej i druhým.

Snažíš se akorát mávat slovíčky, protože o několik komentářů dále než je ten z něhož uvádím citaci výše píšeš také toto:

..."Celou dobu je řeč jen a pouze o pohled na trať a scenérii (pohled na trať). O tom, že můj snímek vlaku je lepší, nepadlo nikde ani slovo. A ano, chtěl jsem fotit trať a mít na ní zachycen i vlak, ale to vše jako součást celkové kompozice a o tom, že by mělo jít o hlavní motiv snímku jsem rovněž nikde nevypustil ani slovo. Pokud se někomu líbí jiný pohled, budiž, ale můj názor je ten, že mnou prezentovaný se mi zdá lepší. Rozumíme? Osobní, subjektivní názor. A ten má každý svůj a leckdy odlišný"...

Nech si to svoje stále omílané klišé "Chápeme se. Rozumíme si." pro k-report. Na mě to fakt nemá cenu zkoušet.
12.10.2010 (0:44)  
Víte, Topiči, Chary ve svém komentáři odpověděl jasně - s lehkostí a v klidu vyjádřil svůj názor, že mu oba snímky příjdou v podstatě stejné. Toť vše. Žádné hodnotící soudy, nic, na co je třeba dále reagovat. Na rozdíl od Vás, kdy si usurpujete právo, být vykladačem mých myšlenek a pohnutek. Počínaje snahou vložit do mých úst tvrzení, že můj snímek je lepší, konče přesvědčováním, kterak jsem vlastně zamýšlel kompozici fotky. Ano, Topiči, jel jsem do Krákořic, vylezl jsem na kopec, až k okraji lesa, na nejzazší místo, odkud se dalo fotit (žádné šplhání na sloup VN), a to proto, abych měl na snímku co nejvíce ze vsi, a počkal jsem si, až pojede vlak, protože tak jsem chtěl, aby snímek vypadal, a tak jsem s ním spokojen. A až budu mít chuť a čas na focení a v příhodný čas tudy bude projíždět příhodná souprava, půjdu tam znovu. Máte-li pocit, že zde ze sebe dělám tajtrlíka, je to jen kvůli Vám a snaze Vám toto vysvětlit. Dle všeho to pochopil i Honzinus, netuším, proč to dělá problémy Vám.

K tématu místopis - ano, tomu říkám místopis. Vesnická zástavba, komín kotelny na okraji vsi, větrné elektrárny na obzoru. To vše jednoznačně charakterizuje danou lokalitu a to je dle mého vnímání místopis. Stejně jako jím je zakomponování kupříkladu Trenčínského hradu, Strečna, Ralska, Řípu či jiného, i méně známého krajinného či architektonického prvku té které oblasti, bez explicitního vyjádření, že jde právě o toto místo. Že toto místo nepoznáváte Vy, neznamená, že jej nepozná někdo jiný, kdo tento kraj či tuto trať zná. Na fotce je toho dost, podle čeho by se dala vesnice identifikovat. Pokud bychom to vzali ad absurdum, v podstatě každá fotografie je místopisná, jelikož každý snímek zachycuje konkrétní výseč krajiny. Druhým protipólem může být pohled na fotografii s místopisem jako takovou, kdy je jednoznačné, kde snímek vzniknul díky ceduli s názvem místa - např. ve stanici či u vjezdu do stanice. Kupříkladu zde http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/750115.jpg bez pochyby víme, že jest foceno v Adamově, ovšem z města samotného nevidíme nic. Chcete snad teď diskutovat o pojmu místopis a o nuancích v jeho vnímání?
11.10.2010 (14:03)  
doktor: To jsem rád, že jsem Tě nezklamal. Odlišný názor, pokud má nějaký rozumný základ si rád vyslechnu a možná tě překvapí, že jsem ochoten i uznat, že může být lepší než můj. V tomto případě to odmítám, protože vidím, že se mě za každou cenu snažíš přesvědčit, že jsi tam jel fotit vesnici. Srandu si dělej z někoho, kdo ti to bude baštit, já ti na to neskočím.
Co se týká tvého tvrzení o tom, že tvůj pohled je zásadně lepší, ti snad celkem jasně odpověděl Chary. Nikde nevidím, že bys mu stejně jako mě psal, že se plete a že jsi tam vůbec nejel fotit vlak, ale Krakořice.
Abych tedy opět nezklamal a nevypadl z té osobní roviny, tak se tě zeptám, proč máš tak umíněnou snahu ze sebe dělat v této diskusi tajtrlíka.
Když už ses v předchozích komentářích zmiňoval o snaze dostat do fotky místopis, tak bych se zeptal, proč ho tam nemáš. Několik anonymních střech, o něco méně anonymních zdí domků, k tomu cosi lesklého na pravém okraji zástavby a pár větrníků na obzoru. Tomu říkáš místopis? Jako nezaujatý divák v tom, žádný místopis nevidím, protože na fotce není nic podle čeho by se dala vesnice identifikovat. Ano, souhlasím s tím, že kompozice může být velmi individuální záležitostí, ale výsledek by měl být v souladu. Takto s vlakem dost nízko je to celé nehezky roztahané na výšku a nic tak zásadně místopisného navíc oproti fotce PB na tvé není.
08.10.2010 (11:23)  
Topiči, povšimněte si, že v diskuzích, ať už zde či na k-reportu, když někdo projeví odlišný názor, který není v souladu s Vaším postojem, začnete se od věcné argumentace uchylovat postupně k argumentaci ad hominem až k osobním útokům a zesměšňování dotyčného jedince či skupiny, jimž oponujete. Abych pravdu pověděl, těšil jsem se na Vaši reakci, jelikož jsem ji očekával v duchu, v jakém jste ji nakonec opravdu napsal, čímž jste mi tento můj výše popsaný postřeh potvrdil.
08.10.2010 (8:42)  
Doktor: Nedělej ze sebe zbytečně kašpara. Pohádky vyprávěj dětem, dělám to s úspěchem několikrát týdně.
04.10.2010 (20:51)  
Topiči, proč to stále nechápete?. Motivem má být obec Krákořice s okolím a v tomto pohledu zakomponovaná železniční trať s provozem na ní. Pro tuto oblast jsou charakteristické větrníky nad Lipinou, proto jsou na horizontu. Tento pohled se mi líbí a s výsledkem jsem vcelku spokojen. Pokud Vám se tento pohled nelíbí, je to jen Váš názor - ač budete zřejmě nesouhlasit, zcela univerzální návod, jak má fotografie vypadat, neexistuje. Aneb dle gusta každého soudruha. A mně to vyhovuje takto. Mimochodem, silo na fotce žádné není a na sloup VN pro pořízení této fotky se lézt nemusí. Ostatně, na poli ani žádné vedení VN nestojí.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko