..: Fotogalerie - detaily fotografie M 286.1032 :..
 

M 286.1032


M 286.1032Informace o fotografii:
 - Úsek: Chroustov - Vrbčany
 - Datum: 7.6.2008
 - Autor: Raven  Poslat email autorovi
 - Pozn.: Na 6. ročníku Dětské pouti
v Pečkách byl k vidění i
krokodýl M 286.1032
 - Zobrazeno: 2906x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 7
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
01.04.2009 (15:50)  
Máš pravdu, trochu jsem se nechal unést. Navíc jsem sem zavlekl otázku kompozice, která s onou fotkou nesouvisí a na kterou jsem stejně kloudnou odpověď nedostal:( Ale i tak, za tím co jsem řekl, si stojím. A to i přesto, že zdejší galerii jinak považuji za velmi povedenou a plnou skvělých záběrů.
01.04.2009 (15:05)  
nadkachna: Obhajovat koncept čb fotky jako autorského záměru je chvályhodné. Není tak třeba ovšem činit s používáním výrazů jako zblblí šotoušci či ofenzíva šotokompozic dle zažitého mustru, které s tím, co jsi chtěl hájit nemají nic společného. Kdybys svůj první komentář napsal pouze věcně a korektně, pak se mohla debata ubírat zcela jiným směrem. :-)
01.04.2009 (12:31)  
Tak to pozor, já použil termín mírně z boku, s dotazem na přesné úhly tady začal někdo jiný;-) A linkované fotky nehaním, jen říkám, že jsou pouhopouhým dokumentem - tady projela tato lokomotiva - a že by to třeba šlo i jinak. Za tím si stojím a nic obhajovat nepotřebuji. Každopádně s tvou poslední větou plně souhlasím. Opravdu nemá smysl dál zaplevelovat komentáře Ravenova. Šlo mě jen o to, zastat se konceptu čb snímku jako autorského záměru, což některým stále nedošlo.
01.04.2009 (11:57)  
nadkachna: O úhlu ses tu jako první zmínil ty...a tebou linkované fotky skutečně neodpovídají tvému hanlivému popisu. Teď už to neobhájíš...proto příště radši dvakrát měř a jednou řež. Neustálé přehádávání se o tom, jak to kdo myslel, je pak skutečně o ničem... :o)
01.04.2009 (11:55)  
To je právě onen kámen úrazu, soudit fotku podle úhloměru a ne obsahu a celkové nálady...
01.04.2009 (10:20)  
nadkachna: ani na jednom odkazovaném snímku podle mě lokomotiva nezabírá 70 % pole snímku. "Mírně zboku" znamené zhruba kolik stupňů? Že by zde nebyla práce s okolím, o tom silně pochybuji.
01.04.2009 (10:18)  
nafkachna: Ani náhodou nekopu za fádní snímky vlaků na trati. Naopak. Bohužel odkazované snímky Tvé definici vůbec nedopovídají. Mašina ani celý vlak netvoří 70% snímku ani na jedné fotce a dráty vidím všude. Tebou stanovené definici odpovídá spíš něco takovéhoto:
http://www.czech-trains.wbs.cz/Fotogalerie.html?fotka=6
http://www.czech-trains.wbs.cz/Fotogalerie.html?fotka=20
http://www.czech-trains.wbs.cz/Fotogalerie.html?fotka=7
http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=1367003
http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=1363784
či podobné hrůzy a to zde v galerii opravdu nenajdeš. :-)
01.04.2009 (9:36)  
Topič: Ale jistě
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/db166.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/130382.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/680568.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/740259.jpg
Osobně preferuji snímky autorů, kteří kromě samotného vlaku pracují i s okolím, případně se nebojí i experimentovat (viz. třeba Payus). Díky bohu zde takových autorů přibývá a je to dobře. A ač bych nerad pochleboval, mezi ty lepší řadím i tebe :-), proto nechápu to kopání za fádní snímky vlaků na trati.

Chary: Snímek určený k další postprodukci chápu jako polotovar, kde nestandardní kompozice je i výhodou (např. pro dosazení textu či grafiky do snímku) a na jako takový na něj nahlížím, snímek v galerii je pro mě finální produkt se vším všudy. Má poznámka ale nebyla primárně myšlena jako nějaký útok, spíše řečnická otázka, jak se na to zde nahlíží.

Martin Grill: zdejší galerii sleduji několik let denně a tak vím, o čem mluvím. Jak sám píšeš, často to autor má jako berličku (bohužel) a já to nepopírám. Mě jen vadí házení do stejné škatulky i u tohoto snímku, který by jistě byl dobrý i v barvě, ale stejně dobře funguje i v černobílé variantě. Zda barvu či čb je samozřejmě věcí osobního vkusu a preferencí. Mě jen přijde jako škoda, rvát tam barvu za každou cenu, když čb má stále co říci a má svoji nepopiratelnou funkci i kouzlo.
31.03.2009 (23:31)  
nadkachna: Příště než začneš soudit zdejší galerii, projeď si snímky alespoň měsíc, dva zpět. Vyhneš se pak zbytečnému faux pas. Co se převodu do BW týče, máme z cenzury ty zkušenosti, že bývají převedeny skutečně i snímky, které nevynikají kvalitou, úhlem násvitu apod. Na druhé straně jsou fotky ze současného provozu, které ničím nenadchnou, proto je autoři aspoň převedou do šedé škály...to, co je černobílé a zároveň projde cenzurou, je to nejlepší co je k dispozici. Skutečně jsme už někde jinde, než abychom prezentovali 350 v Bezpráví, to celé v BW...máme barvy, užijme je.
31.03.2009 (22:57)  
nadkachna:
ale značná část zdejších snímků je komponována zcela zbytečně opačně a vlak vyjíždí ven z obrazu. Chápal bych to u fotky, kde se počítá s další postprodukcí, ale snímku do galerie?
Mohu se zeptat, jaký je rozdíl mezi fotkou, s níž se počítá pro další postprodukci (tím se myslí co, kniha, kalendář, plakát?) a fotkou do galerie, s ohledem na "přijatelnou" kompozici? Z celkového vyznění komentáře chápu, že u prvního typu se "přejetí" chápe či toleruje, u druhého ne?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko