Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
TFC 76 (ex DB VT 614) | |
![]() | Informace o fotografii: - Místo focení: Mircea Vodă - Medgidia - GPS: 44°15'1.7"N, 28°15'23.7"E » - Datum: 09.07.2021 - Szerző: chuchichästli ![]() - Pozn.: REGIO-EXPRES 15081 (Bucuresti Nord - Constanța) - Zobrazeno: 2342x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 8- Málo hodnocení pro Rating uživatelů |
| Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
16.07.2021 (9:32)
Rychlík 15081 soukromého dopravce Transferoviar Călători z Bukurešti do Konstance je na snímku zachycen kousek před žst. Medgidia. Vlaky na koridoru v tomto úseku mezi stanicemi Cernavodă a Murfatlar kopírují velmi pozoruhodnou vodní cestu – průplav Dunaj–Černé moře.
Tento průplav z města Cernavodă do přístavu Konstance měří 64 kilometrů, avšak lodím do výše uvedeného přístavu zkracuje plavbu o cca 400 kilometrů, nemusí tím pádem složitě plout deltou Dunaje.
Na projektu se nejprve dohodl rumunský komunistický vůdce Gheorghe Gheorghiu-Dej se Stalinem při setkání v Moskvě, a to roku 1948. Již o rok déle, 1949, začaly stavební práce, ale v roce 1953 byly s nezdarem ukončeny. Nedokončené staveniště posloužilo jako zavlažovací systém pro zemědělství. Následně byl průplav budován mezi lety 1973-1984, avšak severní větev byla otevřena až roku 1987. V Rumunsku je znám pod přezdívkou Canalul mortii, tedy „Kanál smrti,“ jelikož si stavba takového projektu vyžádala nespočet obětí, jejichž počet není znám. Zato víme, že Ceaușescu nechal, podobně jako tomu bylo na počátku 50. let, na díle pracovat zejména politické vězně.
Průplavem je možné se plavit do Dunaje, přičemž v Německu lze poté využít kanál Dunaj–Mohan–Rýn, takže se jedná o transevropskou vodní cestu. Nyní z Ceaușescova průplavu profitují všichni. zejména balkánské země. Hlavní přepravovanou komoditou je obilí.
(https://www.bloomberg.com/news/features/2019-10-27/the-canal-of-death-is-now-an-economic-gateway-for-eastern-europe)
Tento průplav z města Cernavodă do přístavu Konstance měří 64 kilometrů, avšak lodím do výše uvedeného přístavu zkracuje plavbu o cca 400 kilometrů, nemusí tím pádem složitě plout deltou Dunaje.
Na projektu se nejprve dohodl rumunský komunistický vůdce Gheorghe Gheorghiu-Dej se Stalinem při setkání v Moskvě, a to roku 1948. Již o rok déle, 1949, začaly stavební práce, ale v roce 1953 byly s nezdarem ukončeny. Nedokončené staveniště posloužilo jako zavlažovací systém pro zemědělství. Následně byl průplav budován mezi lety 1973-1984, avšak severní větev byla otevřena až roku 1987. V Rumunsku je znám pod přezdívkou Canalul mortii, tedy „Kanál smrti,“ jelikož si stavba takového projektu vyžádala nespočet obětí, jejichž počet není znám. Zato víme, že Ceaușescu nechal, podobně jako tomu bylo na počátku 50. let, na díle pracovat zejména politické vězně.
Průplavem je možné se plavit do Dunaje, přičemž v Německu lze poté využít kanál Dunaj–Mohan–Rýn, takže se jedná o transevropskou vodní cestu. Nyní z Ceaușescova průplavu profitují všichni. zejména balkánské země. Hlavní přepravovanou komoditou je obilí.
(https://www.bloomberg.com/news/features/2019-10-27/the-canal-of-death-is-now-an-economic-gateway-for-eastern-europe)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP,
- správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Bejelentkezés
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Felelősök - kérdések és válaszok
Info
informacni okenko












