..: Galerie - Daten des Bildes 01.503 :..
 

01.503


01.503Informace o fotografii:
 - Ort: Eberswalde
 - Datum: 3.8.1979
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Bem.: Vzorně udržovaný stroj
výtopny Pasewalk v čele
těžkého rychlíku D 917
Stralsund-Berlin -Dresden
 - Zobrazeno: 4011x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
Anzahl der geschriebenen Kommentare3720 »fotek 0
28.09.2009 (16:51)  
Pro Drahoš:

Jo, taky jsem slastně prožívával "skákání na zhlaví" s oběma 01 i 03 v rychlostech 100 a snad i 120 km/h (Těch 140 měl stroj 01.5, ne tratě v NDR). S tou "Adamovskou tratí jsem to asi fakt přehnal, ale hokus-pokus z Tišnova nahoru do Žďáru - možná by nezůstala viset, těch 20tun na nápravu by taky bylo znát, jinak by měl mít Albík fšechny výhody na své straně. Už jsme tu ale jednou psali, že (z dnešního pohledu) by jen fírové aktivní v dotčených letech na oněch strojích (těžko bychom našli takého, který měl možnost v provozu "ochutnat" oba) mohli posoudit, který stroj lépe vařil a co by s Albíkem dělaly trvalé proběhy 100 - 200 km (2x až 4x denně, ramena přes 300 km jako nic)na V max = 120 km/h i více. 01 byla z pohledu Gölsdorfovsko - K.uK. - CSD bohatě dimenzovaná (na přetížení). Taky neměla do (sklonku) 70. let přechodnost na jih od Drážďan, resp. Pirny. (Tam to bylo však věcí spodku, ne jen svršku - Viz Modelleisenbahner 09/2009).

PS: S-Bahn furt nejezdí, jdu na Regio
28.09.2009 (16:31)  
Stoupa:Ad 3)No Libore,myslím že nemáš tak úplně pravdu,samozřejmě že jim líp seděly rovinaté a rychlé tratě,ale díky vysokému nápravovému zatížení a vynikající adhezi byly docela svižné např.i na poměrně členité trati Saalfeld-Gera-Leipzig.Mockrát jsem měl příležitost si to ověřit.
Když se podíváš na tu fotku pořádně,nemůžeš nevidět,jaký měli Němci svršek.Už tenkrát-před 30 lety.To my máme dnes horko těžko tak leda na koridorech.Na takových tratích by naše 498.1 lítaly taky těch 140 a možná i víc.
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
Anzahl der geschriebenen Kommentare3720 »fotek 0
28.09.2009 (12:18)  
01 503 :

- na této relaci z Berlina k móři ovšem až poté, co byly 01 5 (05) uvolněny z ramene Berlin - Leipzig - Bebra (místo nich Ludmilly) a do Stralsundu vytlačily tamní 03 10 (tříválce).

- I když je tato lok vlastně o generaci starší tak by natrhla našemu Albíkovi zadnici no, o tom by se dalo polemizovat:

1) Reko na konci 50tých a počátkem 60tých let z 01 na 01 5 bylo tak rozsáhlé, že jde vlastně o novou mašinu. Nové hnací nápravy, úpravy trámcového rámu, nově zkonstruovaný kotel, později opakované změny olejového a uhelného topení (na ruku)
2) Oproti jedničkovému Albíkovi - mám zato, že Albíkův (Škoda) kotel byl modernější. Musel bych do arcichlívu - spalovací komoru měly už oba kotle, německý však neměl téměř jistě varník, natřásací rošty a zejména Kylchap a mechanický přikladač v uhelné versi.
3) 2C1 dvojčitá versus 2D1 trojčitá - a zcela jiné profily tratí, pro něž byly určeny. Dle německých mašinfírů (literatura 70. let) bylo 10 promile pro 01 jako "hory". 01 5 by převažovala jistě třeba z Brna do Břeclavi, z Brna na Svitavy "by se zlomila" a na Níhov uvízla .....
28.09.2009 (11:59)  
Ein sehr gutes Foto der Unvergessenen Baureihe 01.5
28.09.2009 (22:21)  


Vielen dank.
Registrierter Benutzer Bartisko  mail  
Anzahl der geschriebenen Kommentare1219 »fotek 0
28.09.2009 (11:36)  
Dnešní rychlíky by mohly tomuto akorát tak závidět tu délku :)
28.09.2009 (16:22)  


Bartisko:Nejen tu délku,ale i ty jízdní doby...
Registrierter Benutzer Ds 
Anzahl der geschriebenen Kommentare11 »fotek 0
27.09.2009 (22:45)  
Pane Drahoši, Vaše fotografie jsou vyjímečným pohledem do minulosti, na každý Váš nový příspěvek se těším. Doufám, že máte ještě bohatou studnici těchto ojedinělých, nostalgií a krásou dýchajících fotografií a že nás jimi budete ještě dlouho překvapovat:-)
27.09.2009 (22:20)  
I když je tato lok vlastně o generaci starší tak by natrhla našemu Albíkovi zadnici:o)Prostě tato řada je můj miláček:o)
Registrierter Benutzer fotista  mail  
Anzahl der geschriebenen Kommentare176 »fotek 0
27.09.2009 (22:07)  
No Drahošu, tak toto je fakt asi zatím to nej, cos tu publikoval. Škoda, že nejde dát 10.
27.09.2009 (22:04)  
Další exkluzivní fotografie Drahoše. Nelze dát nic jiného, než 5*.
27.09.2009 (20:39)  
Nádherná fotka,klobouk dolů 5*
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Akreditierter Fotograf oder ŽP Mitglied, - Galerieverwalter oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster - Fragen und Antworte


Info
informacni okenko