..: Fotogalerie - detaily fotografie 44.0567 + 95.0037 :..
 

44.0567 + 95.0037


44.0567 + 95.0037Informace o fotografii:
 - Místo focení: Saalfeld/Saale
 - Datum: 24.7.1977
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Zobrazeno: 4563x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
15.04.2011 (13:09)  
stoupa: děkuji za vyčerpávající doplnění. Dodávám snad jen to, že elektrický provoz Rübelandbahn byl 16. května 2005 zastaven, osobní doprava se krátce odbývala v nezávislé trakci (řada 218 do zastavení pravidelné osobní dopravy v prosinci 2005), nákladní rovněž diesel (soukromí dopravci s Modrými tygry a motorovými TRAXXy, DB-Railion s modernizovanými Ludmillami). Jistá paralela s Bechyňkou a Lipenkou, i když o něco dříve...
Nicméně v roce 2009 elektrický provoz v nákladní dopravě po četných stížnostech obnoven s lokomotivami ř. 185 a 189 (dojdeme rozumu i my?). Osobní doprava se prozatím omezuje na občasné nostalgické vlaky s lokomotivou 95.027.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
15.04.2011 (11:35)  
Rabin a Rübelandbahn, kolébka BR 95:

Dráha Blankenburg - Königshütte (též Rübelandbahn www.ruebelandbahn.de; http://de.wikipedia.org/wiki/Rübelandbahn) byla velmi dlouho drahou privátní (do 1946/1950) s velmi progresivním technickým vedením. A tak jí patří řada prvenství v technickém rozvoji kolejové dopravy. Původně jako Halberstadt - Blankenburger Eisenbahn (HBE) budována 1875 - 1885. Hlavní poslání - doprava rud a vápenců z ložisek v Harzu do přilehlých továren.

Celková (původní) délka 30,6 km, převýšení 300 m, pax. stoupání 60 promile.

Prvenství:

1) Použití Abtovy (třílamelové!) ozubnice na sklonově náročných úsecích, smíšený adhezní a ozubnicový provoz
2) Úspěšné zkoušky a poté provoz průběžné tlakovzdušné vlakové brzdy (Knorr) - zkoušno zejména na dlouhých nákladních vlacích.
3) Na žádost HBE v roce 1920 vyvinuta "Tierklasse", která umožnila opustit ozubnicový provoz a rampy zvládat adhezně.
4) Elektrifikace 25 kV, 50 Hz v letech 1960-1965 v "ostrovním provozu" významná pouze z pohledu tehdejší NDR.

Tierklasse měla z výroby dokonce ozubená kola mezi rámem pouze za účelem brzdění - později nebylo třeba využívat. V provozu byla doplněna a pak nahražena řadou T 20 / 95. Ale na rampách za války jezdily i Bay. Gt 2x4/4 /96.0.

Dnes má dráha i turistický význam. Proto zemská vláda rozhodující měrou uhradila znovuuvedení do provozu (2010) historické 95.027. Ta zde vozí nostalgické vlaky.
15.04.2011 (7:33)  
Trainmaniak: ta 95 od Beckmanna je ale trochu něco jiného - to je 95.66, oynačovaná "Tierklasse". Jednotlivé lokomotivy (vyrobily se tuším 4) se jmenovaly podle velkých zvířat (stručná historie i jména jsou v tom odkazu) a vyrobily se speciálně pro dráhu Blankenburg - Königshütte v Harzu, později za DDR zkusmo elektrifikovanou systémem 25 kV 50 Hz. V Saalfeldu jezdila řada 95 jakožto bývalá pruská řada T20. Obě lokomotivy byly 1E1 a vykazovaly určitou podobu.
15.04.2011 (7:17)  
PROST: Přesně! To je přesně ono! To jsou ty okamžiky, které asi v člověku zůstanou napořád. Já dodnes listuji těmi starými katalogy a vzpomínám. Tenkrát ty katalogy, ač třeba nebyly na takové úrovni jako dnes, měly své nenapodobitelné kouzlo také právě díky těmto fotografiím.
Dodnes mám občas nutkání postavit si malé kolejiště přesně podle zvyklostí 60.-80. let, tedy plechové kolejivo, nepatinované budovy, kýčovitý travní koberec a molitanové opadávající listnáče a keře, jak nám je servíroval Mamos, resp. Vero. :-) Nedostatek místa a dostatek rozumu mi v tom brání. Ale jako "muzejní" kousek by to nemuselo být špatné. :-)

Drahoš: Já "pěstuji" TT, tam se pětadevadesátka nedělala. Až později s ní přišel Beckmann: http://www.beckmanntt.de/sites/dampflok-dateien/95_mammut.html
registrovaný uživatel PROST  mail  
Počet komentářů uživatele1220 »fotek 0
14.04.2011 (22:29)  
S tímto snímkem jsem se na chvíli vrátil do krásných romantických let dětství (konec sedmdesátých let), kdy jsem hltal katalogy modelové železnice TT Zeuke a pod., kde byly občas vsazeny ilustrační fotografie z reálného provozu a tenhle snímek mě k tomu hned motivoval. Kochám se bohatostí motivů na snímku a jeho celkovou atmosférou.
14.04.2011 (21:19)  
To návěstidlo,jak již někteří správně postřehli,je taková mechanická ranžírka...neboli kolejová uzávěra.Dovoluje nebo naopak zakazuje jízdu vlaku/posunujícího dílu v příslušném kolejovém obvodu.V obvodu této rozlehlé stanice jich bylo nepočítaně,sloužily i jako "mechanická" cestová návěstidla,bylo zde totiž jen několik skupinových odjezdových mechanik.
A jinak Saalfeld v té době ...to byla skutečně oáza parního provozu se vším všudy,stačilo stát na mostě nebo na peronu a člověk si mohl hlavu ukroutit...ten neustálý a nikdy neutuchající pohyb vlaků jakož i lokomotiv řad 01.5,41,44,65 a 95 byl naprosto fascinující.
Michale,a jak to že nemáš i model 95,ten byl tuším jeden z prvních,hned po 01.5...a byl moc pěknej...od PIKO Sonneberg?
14.04.2011 (20:29)  
Ukázka krásných dob, které jsem nezažil.
14.04.2011 (20:18)  
Koleys: u nás se to jmenovalo "uzávěra koleje" a toto je rubová strana, která říká, že na lícové je ono "Halt - Fahrverbot". U nás byly naposledy v Sokolově a dříve i hojně jinde v někdejších Sudetech - např. Děčín hl. n.
registrovaný uživatel fotista  mail  
Počet komentářů uživatele176 »fotek 0
14.04.2011 (19:45)  
To mně nedělej, Drahošu, mám na Saalfeld poněkud slabost.
Máš to moc pěkné.
14.04.2011 (19:14)  
Aha, tak už jsem to našel: "Halt! Fahrverbot.", pro zrušení zákazu jízdy pak platí návěst "Fahrverbot aufgehoben"..
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko