Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
01.525 | |
![]() | Informace o fotografii: - Místo focení: Saalfeld/Saale - Datum: 15.9.1977 - Autor: Drahos Svestka - Zobrazeno: 3554x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 10 |
| Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
16.11.2011 (20:06)
Pěkná vzpomínka na zašlou slávu,gratuluji.
stoupa: koncepčně opravdu spíš z typu "Altenberg", já jsem myslel spíš na tvar skříně.
Jeden vůz typu Altenberg sloužil před lety coby "Zaměstnanecký vlak" v Praze-Vršovicích, nyní je opět v Německu:
http://www.mueglitztalbahn.de/wagen.htm
Jeden vůz typu Altenberg sloužil před lety coby "Zaměstnanecký vlak" v Praze-Vršovicích, nyní je opět v Německu:
http://www.mueglitztalbahn.de/wagen.htm
Vozy E5-Mitteleinstiegwagen vycházely koncepčně (konstrukčně spíš ne) z předválečných vozů vyvinutých pro trať Dre - Heidenau - Altenberg, ale byly tuším delší.
Nic moc. 1968 jsem v nich přetrpěl a přežil jízdu z Pha Střed do Dre (nevím, proč je DR poslala za čáru, ale bylo to tak - letní posila či co) a pak i Dre - Pasewalk - Greifswald. Jak jsem pravil. Přežil jsem na NDR kožence bez vlka. V 70 letech ovládly S-Bahn Leipzig.
Görlitz pak vyráběl vozy Y na export + další typy pro SŽD. Pro "domo" až v 80. letech. V Halberstadtu bastlili "krátké" Reko (délka posuvny byla určující)
Nic moc. 1968 jsem v nich přetrpěl a přežil jízdu z Pha Střed do Dre (nevím, proč je DR poslala za čáru, ale bylo to tak - letní posila či co) a pak i Dre - Pasewalk - Greifswald. Jak jsem pravil. Přežil jsem na NDR kožence bez vlka. V 70 letech ovládly S-Bahn Leipzig.
Görlitz pak vyráběl vozy Y na export + další typy pro SŽD. Pro "domo" až v 80. letech. V Halberstadtu bastlili "krátké" Reko (délka posuvny byla určující)
Ještě doplněk: "E5-Mitteleinstiegwagen" vyráběla vagónka Görlitz v 50. letech, typově vycházely z těsně předválečných a raně válečných rychlíkových "Schürzenwagen" a původně neměly návalky, ale přechodové měchy.
Poznámka k fotografii vozu: Němci patrně dosud nevědí, že dlouhé osobní vozy nemohou mít kulaté nárazníky :-)
Poznámka k fotografii vozu: Němci patrně dosud nevědí, že dlouhé osobní vozy nemohou mít kulaté nárazníky :-)
Klasický Saalfeld - skoro víc než 01 je zajímavá souprava složená z "E5-Mitteleinstiegwagen", tj. vozy se středním vstupem řady Bghue v původním provedení, které byly pro tu oblast dost typické. V mírně zmodernizované podobě se v 60. a 70. letech vyskytovaly také v soupravách S-Bahn-Leipzig, některé přestavěné na řídicí vozy a jako lokomotivy sloužily elektrické lokomotivy řady E 42 (242, 142). Jeden takový vůz je ve stavu muzea Schwarzenberg v Krušných horách.
Detailní foto onoho muzejního vozu na Leipzig Hbf. zde: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e0/Bf_Leipzig_Hbf%2C_E5-Mitteleinstiegwagen.jpg
Detailní foto onoho muzejního vozu na Leipzig Hbf. zde: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e0/Bf_Leipzig_Hbf%2C_E5-Mitteleinstiegwagen.jpg
Vaše fotka má jako obvykle úžasnou dokumentační i estetickou hodnotu. Mě však zaujaly ty první dva vozy. Nikdy jsem u DR nic takového neviděl. Víte o nich něco (původ, stáří, případně pozdější reko)? Dík.
16.11.2011 (22:45)
Děkuji za hodnocení...jsem teď téměř pořád v práci,takže k počítači se dostanu minimálně.K těm vozům myslím bylo vše podstané již zodpovězeno.Já snad jen doplním,že v okolí Saalfeldu byly tyto vozy vidět poměrně často...někdy u velmi frekventovaných Os vlaků doplňovaly soupravy složené z patrových vozů.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP,
- správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko












