Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
95.0027 | |
![]() | Informace o fotografii: - Místo focení: Lauscha (Thür.) - Datum: 31.8.1979 - Autor: Drahos Svestka - Pozn.: "Královna hor" v čele nákladního vlaku Sonneberg-Saalfeld stoupá k vrcholu trati... - Zobrazeno: 4369x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 10 |
| Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
11.10.2013 (15:23)
CityLizard, Láďa Mlynařík: Děkuji, pánové za hodnocení. Samozřejmě...ne každá stará fotka se takto vyvede. Obecně lze říci,že ze svitkových filmů 6x6 (což je i tento případ) byly lepší výsledky než z kinofilmu...i když jsem znal jednoho lokomotivního fotografa,jehož skvostné fotky to naprosto popírají (jmenoval se Pavel Vančura). Já jsem kombinoval kinofilm i 6x6 z toho důvodu,že při zhoršených světelných podmínkách byl někdy u Flexarety (později Yashica) problém s ostrostí. A samozřejmě také záleželo na konkrétním materiálu. Některé negativní filmy (např.maďarský FORTEPAN) se vyznačovaly značnou zrnitostí...což skener ještě znásobí. S tím prakticky nejde nic dělat-když se to odšumí v editoru,ztratí se kresba. Naštěstí jsem to brzy zjistil a přestal je kupovat...nicméně pár vzácných záběrů na nich je...
Jinak ještě k té lokomotivě...ta opravdu stojí za pozornost: "horská"tendrovka s průměrným nápravovým zatížením 19,1 tuny...ta by si u nás ještě donedávna neškrtla ani na hlavních tratích. A díky tomu měla samosebou patřičný výkon i vynikající adhezní vlastnosti.
Jinak ještě k té lokomotivě...ta opravdu stojí za pozornost: "horská"tendrovka s průměrným nápravovým zatížením 19,1 tuny...ta by si u nás ještě donedávna neškrtla ani na hlavních tratích. A díky tomu měla samosebou patřičný výkon i vynikající adhezní vlastnosti.
11.10.2013 (11:20)
Nádhera!
11.10.2013 (9:51)
Souhlasím s Láďou Mlynaříkem. I když rozhodně nechci snižovat (krásné) historické fotky v této galerii, je pravdou, že jejich technická kvalita není vždy právě nejlepší.
Tady to ale vůbec neplatí. Dokonale čisté, ostré, prokreslené, přesná expozice i kompozice. Tahle fotka by obstála mezi současnými snímky z digitálů bez ztráty kytičky. Kdybych si nepřečetl datum, nejspíš bych to ani nepoznal.
Nádhera, pane Švestka, za 5*!
Tady to ale vůbec neplatí. Dokonale čisté, ostré, prokreslené, přesná expozice i kompozice. Tahle fotka by obstála mezi současnými snímky z digitálů bez ztráty kytičky. Kdybych si nepřečetl datum, nejspíš bych to ani nepoznal.
Nádhera, pane Švestka, za 5*!
11.10.2013 (9:40)
Krásný záběr, jak už je u autora zvykem. Zde mi ale velice zaujala perfektní kresba. Absence přepalů na takhle expozičně rozdílné scéně je super. Bez přečtení popisky jsem si myslel, že je to fotka z posledních let. Fakt jsem unešenej. L
Pro Rabín:
Honzo, a to si představ, že pětadevadesátka (27) každé léto řádí v kvazi-historickém, pravidelném provozu v Harzu na Rübelandbahn. Však také příslušná spolková země na její opravu štědře přispěla a pyšní se jí coby lákadlem pro turisty na původně kmenové trati.. A objíždí kdejakou výstavu. Stroj, zachycený v "parním depu" v Berlin - Schöneweide dokonce "zadními vrátky" pronikl na stránky ŽP, coby pomůcka k výkladu o některých částech vnějšího rozvodu a dalších částí stroje. Samozřejmě, kontrolu správnosti popisu prováděl pan Drahoš. :-)
http://www.zelpage.cz/story/parni-povidani/para6.jpg
Honzo, a to si představ, že pětadevadesátka (27) každé léto řádí v kvazi-historickém, pravidelném provozu v Harzu na Rübelandbahn. Však také příslušná spolková země na její opravu štědře přispěla a pyšní se jí coby lákadlem pro turisty na původně kmenové trati.. A objíždí kdejakou výstavu. Stroj, zachycený v "parním depu" v Berlin - Schöneweide dokonce "zadními vrátky" pronikl na stránky ŽP, coby pomůcka k výkladu o některých částech vnějšího rozvodu a dalších částí stroje. Samozřejmě, kontrolu správnosti popisu prováděl pan Drahoš. :-)
http://www.zelpage.cz/story/parni-povidani/para6.jpg
laminát: Nejspíše, jak říkáte, aneb zpevnění klenby svorníky. Podobně lze vidět vyztužení malých kleneb stěnami. Řekl bych, že se obé nejspíše dodělávalo za provozu, kdy se zjistili poruchy v mostní konstrukci.
Drahos Svestka: Zajímalo by mne, o co se jedná v mostních klenbách? Myslím ty chaoticky rozmístěné "špunty"? Nějaké konce lan, které stahují předpjatý beton v klenbě? Starší způsob jejich ukončení? Předpokládám, že most je odhadem z dvacátých let?
stoupa/Drahoš: 95 027 (aneb 95 0027) byla coby muzejní lokomotiva DR zpětně přestavěna na uhelnou. Pak se z ní tedy stala 95 1027 a od roku 2010 je znovu provozní. Foto např. zde: http://www.rziener.de/pic/dlok8/95027a.jpg
Supéér!
Ovšem nezaomenutelná je ta ona, co (ač si tehdy nedělali) byla na tomhle viaduktu vyfocena v katalogu Piko na sklonku 50.let.. Samozřejmě ještě uhelná. :-)
Ovšem nezaomenutelná je ta ona, co (ač si tehdy nedělali) byla na tomhle viaduktu vyfocena v katalogu Piko na sklonku 50.let.. Samozřejmě ještě uhelná. :-)
10.10.2013 (19:14)
Uhelnou bych samozřejmě bral radši než olejovou...na druhou stranu pro strojní četu to (nejen na této trati) byla značná úleva.
Taky se jim přezdívalo "Pruský medvěd"...Ať si každý vybere.
Taky se jim přezdívalo "Pruský medvěd"...Ať si každý vybere.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- akreditovaný fotograf alebo člen ŽP,
- správca galérie alebo admin ŽP
Pridať komentár
Prihlásenie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správcovia - otázky a odpovede
Info
informacni okenko












