..: Fotogaléria - detaily fotografie Dresden-Neustadt,10.9.1977 :..
 

Dresden-Neustadt,10.9.1977


Dresden-Neustadt,10.9.1977Informace o fotografii:
 - Místo focení: Dresden Neustadt
 - Datum: 10.9.1977
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Pozn.: Impozantní rozjezd Ex 370
"Pannonia". 14 vozů,650 tun
 - Zobrazeno: 3836x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
03.10.2012 (22:23)  
Jo to byl rok 77. S kámošem jsme se octli v maďarské Nagykanizse a projížděli okolní tratě, kde vládla pára řada 424. Jen to mělo háček. Zajímala se o nás maďarská pohraniční stráž. Já ale měl v pase týden stará razítka z nejbližšího přechodu 20 kiláků od Nagakanizse (náhoda že jsem se tam octl tak brzo) a kámoš švédské vízum. A samozřejmě mi líčil, jak jel za ségrou a z Drážďan až k moři ho táhla pára nulein. To byla parní doba, ale už trochu spíše okolo než v CS.
registrovaný užívateľ J.S. 
Počet komentárov užívateľa24 »fotek 0
03.10.2012 (16:12)  
Muselo to být fascinující - jsem ročník 1980 a jednou budu vyprávět vnukům, jak jsem ještě v roce 2001 jezdil z Olomouce do Opavy přes Krnov rychlíkem s barčou bez tlumiče, nebo jak v Opavě šla do čela rychlíku z Jeseníku M262.0 jako posila do Svinova a na osobácich jezdila zelená patra...ostatně ta emdvaašedesátka byla v tu dobu ještě o 10 let starší než 01 v roce 1977...takže každá generace má své vzpomínky (já jsem samozřejmě založením parní člověk i když k mému dětství patří dieselové motory)
03.10.2012 (8:18)  
Četl jsem úžasný komentář p. Švestky a koukal jsem na wikipedii a parní lokomotiva 01.0-2 měla papírově stejný výkon jako motorová lokomotiva ř. 118. Tady se ale zřejmě jedná o rekontruovaný stroj 01.5 a ten měl o cca 200 kW více. Tady je vidět ten ta pružnost parního stroje...

http://de.wikipedia.org/wiki/DR-Baureihe_01.5
http://cs.wikipedia.org/wiki/DR_%C5%99ada_V_180
03.10.2012 (9:52)  


Ono v té wikipedii taky není všechno jak má být.Skutečnost je taková,že od inventárního číslo 077 měly stroje 01 větší výhřevnou plochu (delší trubky),přepočtený výkon je uváděn cca 2600 koní. A 01.5(Reko) na tom byly zase ještě o něco lépe.
registrovaný užívateľ Racek 
Počet komentárov užívateľa28 »fotek 0
02.10.2012 (22:16)  
Pane Švestko, úplně jsem se dojmul, jak to čtu. Mně bylo tehdy pět a o nějakých Drážďanech jsem nic netušil. Vybavuju si z dětství parní lokomotivy na přerovské trati, a díky vašim fotkám dneska vím, co to tam tehdy jezdilo. Díky!
02.10.2012 (17:32)  
Savik,toffees: V celé NDR to naštěstí konec parního provozu neznamenalo.Ale na rameni Berlin-Dresden ano.Jak píše pan Šindlauer...v sobotu 24.září ještě uháněly se svými rychlíky a expresy nula-jedničky.O den později v čele stejných vlaků duněly Raguliny-ty jediné z motorů dokázaly páru nahradit.
Vozba dálkových rychlíků a expresů v parní trakci na rameni Dresden-Berlin v polovině 70.let byla něčím tak úchvatným a nezapomenutelným,až nad tím rozum zůstával stát.Zatímco u ČSD stejné vlaky už několik let vozily v té době nejvýkonnější elektrické lokomotivy ř.ES 499.0(zPrahy do Děčína s těmito vlaky zápasily T 478.3 někdy i ve dvojici),z Děčína do Drážďan pak motory ř.118...v Drážďanech se člověk vrátil o několik let zpět.Motor V 118 odstoupil a odjel do depa...pak se několik dlouhých minut nic nedělo...jen osamocená předlouhá souprava plná cestujících dávala tušit,že něco se dít bude.Pak se najednou v kalném ránu objevil v dálce hranatý tendr s čepicí toho nejkvalitnějšího černého uhlí...a srdce se rázem rozbuší na nejvyšší frekvenci.Mašina už je na dosah a neslyšně a měkce najíždí na soupravu.Naleštěný černý obr s dvoumetrovými červenými koly tiše oddychuje a pomocník v budce přemisťuje desítky stovky lopat uhlí do topeniště,občas zahučí injektor.Na výrobním štítku se skví nápis "Krupp 1935".Člověku "od fochu" je divné,že z téměř 50let starého stroje nikde nic nesyčí,nekape.Lokomotiva vypadá,jako by bránu výrobního závodu opustila teprve včera.A to ještě netuší,že se 650 tun těžkým expresem dokáže překonat vzdálenost 190 km za něco málo přes 2 hodiny...včetně tří 2 minutových pobytů,což odpovídá průměrné cestovní rychlosti 100 km/hod.
Takové byly poslední dny provozu jedné z nejslavnější parní lokomotivní řady.Kdo to zažil taky,ví že nepřeháním.Ani po 35 letech nelze zapomenout.Na průjezdy přes Radebeul 120km rychlostí,na tratě obležené fotografy z celého světa,na dunivé výfuky,na dvoumetrová kola...prostě na nic.
registrovaný užívateľ stoupa  mail  
Počet komentárov užívateľa3720 »fotek 0
02.10.2012 (16:14)  
Zhadná nesmrtelnost 01 1512-1:

Přestavěna v r. 1963, údajně z 01 175, měla z výroby "émerická krabicová"" kola - později nahrazena novými loukoťovými. Vyřazena ze stavu 1985, předpokládám "rozložení" - podrobnosti jsem v rychlosti nenašel.

Ještě za provozního života se znovuzrodila s originálními koly jako model PIKO (1977 - 1990). (Ale už ani tu nemám, šla do světa, ta kola byla fakt móc atypická)
02.10.2012 (14:03)  
Za to ty vozy jsou nesmrtelné... :)
02.10.2012 (13:49)  
Pravda, zbývá přesně 14 dní, než 24. září 1977 vyjede z Drážďan do Berlína poslední parní rychlík D 924 s mašinou 01 2207... Zdravím, ZdŠ
02.10.2012 (13:16)  
Ze by třeba konec parního provozu v depu Dresden/v celé NDR ?
Nevim, dál.
registrovaný užívateľ toffees  mail  
Počet komentárov užívateľa718 »fotek 0
02.10.2012 (12:53)  
Proč všemu konec?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- akreditovaný fotograf alebo člen ŽP, - správca galérie alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia - otázky a odpovede


Info
informacni okenko