Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
01.535 | |
![]() | Informace o fotografii: - Místo focení: Eberswalde-Melchow - Datum: 4.8.1979 - Autor: Drahos Svestka - Pozn.: 15 vozový D 917 a v jeho čele naplno pracující stroj výtopny Pasewalk-poslední ze série 01 reko - Zobrazeno: 3443x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 10 |
| Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Na kola box pok je možné se zajít podívat na některý ze zachovaných exemplářů řady 422.0 v Česko-Slovensku.
Kdyby se někdo zajímal o to, co jsou to kola box-pok, tak se stejně jako já zeptá gůgla a tohle se dozví
http://en.wikipedia.org/wiki/Boxpok
http://en.wikipedia.org/wiki/Boxpok
Drahoši díky za dovysvětlení, jasně že už tu bylo vše, vice či méně řečeno. Ode mne to byl jen poznatek k danému komentáři. S Tebou jako rozeným párařem bych si nikdy nedovolil jít do větší debaty. Ještě jednou díky!!
04.05.2013 (16:34)
toffees: O kvalitě "nula-jedniček" i tratí v tehdejším NDR toho bylo napsáno už dost. Ale jedno je jisté. Těch 35 rekonstruovaných lokomotiv,to byla chlouba tehdejší DR...i když ta rekonstrukce nebyla až tak rozsáhlá. Spočívala zejména ve výměně válců,šoupátek a v dosazení výkonnějšího kotle. Ve srovnání s našimi moderními povalečnými parními lokomotivami je možno říct,že byly tak trochu zaostalé...postrádaly ty moderní konstrukční prvky,které byly v té době u nás zcela běžné (např. dyšna Kylchap,mechanický přikladač,vzduchový servomotor pro přestavování rozvodu,valivá ložiska na nápravách a tyčích atd.) Co ale nelze nula jedničkám upřít,je především jejich neuvěřitelná kvalita a preciznost při výrobě jakož i provozní spolehlivost. A díky svému vysokému napravovému zatížení (20 tun) se vyznačovaly vynikajícími adhezními a jízdními vlastnostmi. Snad nikdy jsem nebyl svědkem toho,že by mašina při rozjezdu toho sebetěžšího vlaku "zabrousila"-prostě seděla na kolejích jako přibitá.
Na závěr ještě pár zajímavostí na doplnění. Rekonstrukce proběhla v dílnách v Meiningenu v letech 1962-64. Lokomotivy byly označeny inventárními čísly 01.501-535. U 7 strojů bylo ponecháno původní uhelné vytápění (byly to 01.506,511,512,514,515,516 a 518). Ty byly všechny přiděleny výtopně Berlin Ostbahnhof,kde také většinou dojezdily. Zbývajících 28 kusů,které měly vytápění topným olejem,bylo rozdělěno mezi depa Erfurt P a Wittenberge,které v té době obsluhovaly hlavní vozební ramena v rychlíkové dopravě. Rekonstruované stroje byly nasazovány na nejtěžší vozbu a dosahovaly přepočteného výkonu až 2600 koní (1950kW). Za zmínku rovněž stojí,že několik strojů bylo zpočátku vybaveno koly typu "Box-Pok" což jejich elegantnímu vzhledu ještě přidalo na zajímavosti.
V souvislosti s pokračující motorizací a elektrizací byly v 1. polovině 70.let stroje z výtopen Erfurt a Wittenberge
předisponovány do Saalfeldu,Rostocku a Pasewalku,kde je nahradily většinou až dodávky motorových lokomotiv ř. 132 koncem 70.resp.počátkem 80.let.
Na závěr ještě pár zajímavostí na doplnění. Rekonstrukce proběhla v dílnách v Meiningenu v letech 1962-64. Lokomotivy byly označeny inventárními čísly 01.501-535. U 7 strojů bylo ponecháno původní uhelné vytápění (byly to 01.506,511,512,514,515,516 a 518). Ty byly všechny přiděleny výtopně Berlin Ostbahnhof,kde také většinou dojezdily. Zbývajících 28 kusů,které měly vytápění topným olejem,bylo rozdělěno mezi depa Erfurt P a Wittenberge,které v té době obsluhovaly hlavní vozební ramena v rychlíkové dopravě. Rekonstruované stroje byly nasazovány na nejtěžší vozbu a dosahovaly přepočteného výkonu až 2600 koní (1950kW). Za zmínku rovněž stojí,že několik strojů bylo zpočátku vybaveno koly typu "Box-Pok" což jejich elegantnímu vzhledu ještě přidalo na zajímavosti.
V souvislosti s pokračující motorizací a elektrizací byly v 1. polovině 70.let stroje z výtopen Erfurt a Wittenberge
předisponovány do Saalfeldu,Rostocku a Pasewalku,kde je nahradily většinou až dodávky motorových lokomotiv ř. 132 koncem 70.resp.počátkem 80.let.
Já tyto dlouhé vlaky zažil až o 2 roky později už v moderní trakci. A nádherná délka vlaků nikoho tehdy v okolní Evropě nepřekvapovala. A perlička možná platná i pro ten rok 79. Průvodčí DR necvakali čs mezinárodní jízdenky. A tak se na tem skvost dalo jezdit opakovaně. Mně ho necvakli ani ČSD z Děčina do Prahy a 2 týdny na to jsem jel k Berlínu. Mohl jsem na jízdenku jezdit každý den z Berlína na pláže k moři a zpět. Já to využil jen na trolejbusy v Eberswalde (8Tr a 9Tr s vleky)
Pro Tommy:
Da hast Du Recht. Fahrt hinter der 01.0,01.5 oder 03.10 in den Brandenburgischen und Meklenburgischen Ebenen - unvergesslich! Einfach "Volle Rohr" und festhalten!
Da hast Du Recht. Fahrt hinter der 01.0,01.5 oder 03.10 in den Brandenburgischen und Meklenburgischen Ebenen - unvergesslich! Einfach "Volle Rohr" und festhalten!
Ein klasse Bild !
Leider gehören solche Züge der Vergangenheit an, wenn ich könnte würde ich mich in die Anfangszeit meiner Eisenbahnzeit zurück versetzten um solche Züge noch einmal zu Genießen. Diese Bild verdient mehr als eine 5 *****.
Leider gehören solche Züge der Vergangenheit an, wenn ich könnte würde ich mich in die Anfangszeit meiner Eisenbahnzeit zurück versetzten um solche Züge noch einmal zu Genießen. Diese Bild verdient mehr als eine 5 *****.
04.05.2013 (17:09)
Danke,Tommy.
Diese schwere Dampfschnellzüge,die letzten in Europa...das war wirklich "etwas".
Diese schwere Dampfschnellzüge,die letzten in Europa...das war wirklich "etwas".
1967 jsem "byl jet" tu trasu poprve - rovina, přímá kolej, ustálená rychlost a na nae poměry dlouhatánské mezistaniční úseky. Při návratu - v Anklamu a Pasewalku - velké parně.kolomotivní hemžení. Dlouho doména 03.10 (2C1 p3), 01.5 až po té, co byly vytlačeny Ludmillama z relací směr Západ. Ale byl to hukot - vézt se za 01.0, 01.5, nebo 03.10 ....
Trainmaniakův stroj musel dostat zvláštní povolení pro dovoz odborářského rychlíku z NDR do "Krakonošova", neb 20 tun na nápravu ... :-) (aneb: chudák traťmistr...)
Trainmaniakův stroj musel dostat zvláštní povolení pro dovoz odborářského rychlíku z NDR do "Krakonošova", neb 20 tun na nápravu ... :-) (aneb: chudák traťmistr...)
Drahoši díky, přesně tohle mě zajímalo a malý dodatek k Tvému popisu, vypovídá to nejen o kvalitě stroje, ale i svršku. Foto jasně za 5!
04.05.2013 (11:15)
To máme průměrnou rychlost nějakých 82 km/h, tedy souhlasím, i na dnešní dobu vééélice slušné. Díky Ti za info.
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- akreditovaný fotograf alebo člen ŽP,
- správca galérie alebo admin ŽP
Pridať komentár
Prihlásenie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správcovia - otázky a odpovede
Info
informacni okenko












