Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
01.1066 | |
![]() | Informace o fotografii: - Úsek: Ruppertsgrün - Herlasgrün - Datum: 11.2.2012 - Autor: Michael Hajn ![]() - Zobrazeno: 3475x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 9 |
| Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Krásná fotka, která mimo jiné dokumentuje traťový úsek, který dnes, necelé 2 roky po pořízení fotky, již vypadá jinak - už tam je "zadrátováno".
*****
*****
Vidím, že psát věcné komentáře osvětlující okolnosti při vzniku fotografie je asi zbytečná práce.
CityLizard: Otvírat kohouty při průjezdu fotohaltem je hloupost. Z mašiny a někdy i z vlaku je toho pak vidět dost málo.
Jak jsem psal níže, tohle byl výletní vlak bez fotozastávek. Takže nějakým dětičkám čučícím z okénka vagónu by při té rychlosti a mrazu brzy praskla hlavička. Například na tomto fleku, kde je stoupání, vlak upaloval kolem stovky a na poli (louce) daleko od cesty žádné dětičky také vlak nesledovaly.
Pavel Randák, stoupa: Pánové, račte si uvědomit, že při mrazu -20 st. C a rychlosti kolem 100 km/h to "zebe" jako při -40 st. C. Neznám sice výškový profil této trati, ale při stoupání na širé trati a při jízdě stylem "co v kotli, to ve válcích" (myšleno tlak páry) jsou otevřené kohouty téměř nezbytnost. A když to jelo kolem nás, tak mašina táhla jako zběsilá.
Račte se podívat na následující fotky z dob pravidelného parního provozu. Všechny české jsou na širé trati, ve stoupání a kupříkladu v případě úseku Svor-Jedlová měla mašina dost času na ohřátí válců a přesto mají v chladném počasí otevřené kohouty. Proč asi? Že by fírové byli nemehla?
Pavel Randák: To jsou bludy, že se jezdí při nostalgických jízdách s věčně otevřenými kohouty.
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist667.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist712.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist050.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist034.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist166.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist632.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/556103.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/db518.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/db582.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/db287.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/db284.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist211.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/pkp158.jpg
CityLizard: Otvírat kohouty při průjezdu fotohaltem je hloupost. Z mašiny a někdy i z vlaku je toho pak vidět dost málo.
Jak jsem psal níže, tohle byl výletní vlak bez fotozastávek. Takže nějakým dětičkám čučícím z okénka vagónu by při té rychlosti a mrazu brzy praskla hlavička. Například na tomto fleku, kde je stoupání, vlak upaloval kolem stovky a na poli (louce) daleko od cesty žádné dětičky také vlak nesledovaly.
Pavel Randák, stoupa: Pánové, račte si uvědomit, že při mrazu -20 st. C a rychlosti kolem 100 km/h to "zebe" jako při -40 st. C. Neznám sice výškový profil této trati, ale při stoupání na širé trati a při jízdě stylem "co v kotli, to ve válcích" (myšleno tlak páry) jsou otevřené kohouty téměř nezbytnost. A když to jelo kolem nás, tak mašina táhla jako zběsilá.
Račte se podívat na následující fotky z dob pravidelného parního provozu. Všechny české jsou na širé trati, ve stoupání a kupříkladu v případě úseku Svor-Jedlová měla mašina dost času na ohřátí válců a přesto mají v chladném počasí otevřené kohouty. Proč asi? Že by fírové byli nemehla?
Pavel Randák: To jsou bludy, že se jezdí při nostalgických jízdách s věčně otevřenými kohouty.
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist667.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist712.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist050.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist034.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist166.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist632.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/556103.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/db518.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/db582.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/db287.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/db284.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist211.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/pkp158.jpg
28.12.2013 (11:34)
Já vám nevím, pánové. Sice je pravda, že jet s otevřenými kohouty celou cestu je asi doopravdy hloupost (parním lokomotivám moc nerozumím), ale zase když si pan fíra všimne někde kolem trati skupinky fotografů či kolemjdoucích, a pustí jim trochu páry, aby měli hezkou fotku či pokoukání, je to od něj podle mě hezké.
Také je třeba říct, že na takových akcích je spousta rodičů s dětmi a vůbec lidí, kteří ani nevědí, že na lokomotivě nějaké odvodňovací kohouty jsou, natož k čemu slouží. Ale valící se pára se líbí každému, a já bych jim tu radost nebral.
Tím samozřejmě neříkám jezdit s otevřenými kohouty celou cestu a zpátky.
Také je třeba říct, že na takových akcích je spousta rodičů s dětmi a vůbec lidí, kteří ani nevědí, že na lokomotivě nějaké odvodňovací kohouty jsou, natož k čemu slouží. Ale valící se pára se líbí každému, a já bych jim tu radost nebral.
Tím samozřejmě neříkám jezdit s otevřenými kohouty celou cestu a zpátky.
28.12.2013 (10:55)
PR: S hospodárností souhlasím. Spíš jsem narážel na nostalgii území ČR, kde mám zkušenost, že pára uniká z jiných důvodů, než že by to četa dělala úmyslně, řekl bych že oni sami vědí, že je důležité dodržovat určité zákonitosti. Ucpávku mám namysli mezi víkem válce a pístnicí, zde často také uniká pára, taky jsem občas viděl nedolehnutí kohoutů, případně jinou komplikaci, je to často slyšet i po sluchu, když parní lokomotiva projíždí, že je někde nějaká netěsnost a to třeba po celou dobu jízdy, tzn. fíra určitě neotevírá kohouty s úmyslem (viz.odkazy). S odvodněním se setkávám především při rozjezdech nebo při otevření regulátoru během jízdy...
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/556221.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/556086.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/331000.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/556221.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/556086.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/331000.jpg
Doplnění k Pavel Randák:
Naprostý souhlas. Navíc, tyhle moderní Německý mašiny krom odvodňovacích kohoutů měly na víkách válců také pojišťovací ventily, aby "ani náhodou".
Naprostý souhlas. Navíc, tyhle moderní Německý mašiny krom odvodňovacích kohoutů měly na víkách válců také pojišťovací ventily, aby "ani náhodou".
27.12.2013 (22:56)
I při nostalgických jízdách by se mělo hledět na hospodárnost. Moderní parní lokomotiva je vymyšlena tak, aby co nejlépe využila energii v palivu a je proto hloupost tu energii ztrácet zkrzevá odvodnění. Válce parního stroje jsou také proto izolované, aby po nahřátí nebyl třeba odvodnění používat.
Petr Holub: Ucpávku od odvodňovacího kohoutu / ventilu fakt poznám.
Petr Holub: Ucpávku od odvodňovacího kohoutu / ventilu fakt poznám.
27.12.2013 (20:39)
Místo znám,fotka pecka.Když je mínus 20 a slunce,není co řešit.Zima,jak má být,
Randák a spol.: Tato jízda nebyla žádnou fotoakcí. Šlo o výletní vlak bez fotohaltů s pěkně ostrými jízdními dobami. Rychlost 100 km/h a.více. Teplota více než -20 st. Za těchto podmínek mi otevřené kohouty přijdou na místě.
27.12.2013 (17:54)
Pavel Randák: Celkem často navštěvuji nostalgické akce, ale neřekl bych, že se jezdí s otevřenými odvodňovacími kohouty a to i u fotoakce. Unikající pára bývá i často dílem netěsné ucpávky u pístnice nebo třeba jen nedolehnutím kohoutů...
Pro Pavel Randák:
Otevřený kohouty (pro fotografy a na efekt) mám skoro tak rád, jako regulaci tlaku v kotli na elně pojišťovákem.......
Otevřený kohouty (pro fotografy a na efekt) mám skoro tak rád, jako regulaci tlaku v kotli na elně pojišťovákem.......
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- akreditovaný fotograf alebo člen ŽP,
- správca galérie alebo admin ŽP
Pridať komentár
Prihlásenie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správcovia - otázky a odpovede
Info
informacni okenko












