..: Fotogaléria - detaily fotografie 01.1066 :..
 

01.1066


01.1066Informace o fotografii:
 - Úsek: Ruppertsgrün - Herlasgrün
 - Datum: 11.2.2012
 - Autor: Michael Hajn  Poslať e-mail autorovi
 - Zobrazeno: 3475x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ DJ 
Počet komentárov užívateľa102 »fotek 0
29.12.2013 (2:48)  
Krásná fotka, která mimo jiné dokumentuje traťový úsek, který dnes, necelé 2 roky po pořízení fotky, již vypadá jinak - už tam je "zadrátováno".

*****
28.12.2013 (13:14)  
Vidím, že psát věcné komentáře osvětlující okolnosti při vzniku fotografie je asi zbytečná práce.

CityLizard: Otvírat kohouty při průjezdu fotohaltem je hloupost. Z mašiny a někdy i z vlaku je toho pak vidět dost málo.
Jak jsem psal níže, tohle byl výletní vlak bez fotozastávek. Takže nějakým dětičkám čučícím z okénka vagónu by při té rychlosti a mrazu brzy praskla hlavička. Například na tomto fleku, kde je stoupání, vlak upaloval kolem stovky a na poli (louce) daleko od cesty žádné dětičky také vlak nesledovaly.

Pavel Randák, stoupa: Pánové, račte si uvědomit, že při mrazu -20 st. C a rychlosti kolem 100 km/h to "zebe" jako při -40 st. C. Neznám sice výškový profil této trati, ale při stoupání na širé trati a při jízdě stylem "co v kotli, to ve válcích" (myšleno tlak páry) jsou otevřené kohouty téměř nezbytnost. A když to jelo kolem nás, tak mašina táhla jako zběsilá.
Račte se podívat na následující fotky z dob pravidelného parního provozu. Všechny české jsou na širé trati, ve stoupání a kupříkladu v případě úseku Svor-Jedlová měla mašina dost času na ohřátí válců a přesto mají v chladném počasí otevřené kohouty. Proč asi? Že by fírové byli nemehla?
Pavel Randák: To jsou bludy, že se jezdí při nostalgických jízdách s věčně otevřenými kohouty.

http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist667.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist712.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist050.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist034.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist166.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist632.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/556103.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/db518.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/db582.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/db287.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/db284.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist211.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/pkp158.jpg
28.12.2013 (11:34)  
Já vám nevím, pánové. Sice je pravda, že jet s otevřenými kohouty celou cestu je asi doopravdy hloupost (parním lokomotivám moc nerozumím), ale zase když si pan fíra všimne někde kolem trati skupinky fotografů či kolemjdoucích, a pustí jim trochu páry, aby měli hezkou fotku či pokoukání, je to od něj podle mě hezké.

Také je třeba říct, že na takových akcích je spousta rodičů s dětmi a vůbec lidí, kteří ani nevědí, že na lokomotivě nějaké odvodňovací kohouty jsou, natož k čemu slouží. Ale valící se pára se líbí každému, a já bych jim tu radost nebral.

Tím samozřejmě neříkám jezdit s otevřenými kohouty celou cestu a zpátky.
28.12.2013 (10:55)  
PR: S hospodárností souhlasím. Spíš jsem narážel na nostalgii území ČR, kde mám zkušenost, že pára uniká z jiných důvodů, než že by to četa dělala úmyslně, řekl bych že oni sami vědí, že je důležité dodržovat určité zákonitosti. Ucpávku mám namysli mezi víkem válce a pístnicí, zde často také uniká pára, taky jsem občas viděl nedolehnutí kohoutů, případně jinou komplikaci, je to často slyšet i po sluchu, když parní lokomotiva projíždí, že je někde nějaká netěsnost a to třeba po celou dobu jízdy, tzn. fíra určitě neotevírá kohouty s úmyslem (viz.odkazy). S odvodněním se setkávám především při rozjezdech nebo při otevření regulátoru během jízdy...

http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/556221.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/556086.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/331000.jpg
registrovaný užívateľ stoupa  mail  
Počet komentárov užívateľa3720 »fotek 0
28.12.2013 (0:30)  
Doplnění k Pavel Randák:

Naprostý souhlas. Navíc, tyhle moderní Německý mašiny krom odvodňovacích kohoutů měly na víkách válců také pojišťovací ventily, aby "ani náhodou".
27.12.2013 (22:56)  
I při nostalgických jízdách by se mělo hledět na hospodárnost. Moderní parní lokomotiva je vymyšlena tak, aby co nejlépe využila energii v palivu a je proto hloupost tu energii ztrácet zkrzevá odvodnění. Válce parního stroje jsou také proto izolované, aby po nahřátí nebyl třeba odvodnění používat.
Petr Holub: Ucpávku od odvodňovacího kohoutu / ventilu fakt poznám.
27.12.2013 (20:39)  
Místo znám,fotka pecka.Když je mínus 20 a slunce,není co řešit.Zima,jak má být,
27.12.2013 (18:16)  
Randák a spol.: Tato jízda nebyla žádnou fotoakcí. Šlo o výletní vlak bez fotohaltů s pěkně ostrými jízdními dobami. Rychlost 100 km/h a.více. Teplota více než -20 st. Za těchto podmínek mi otevřené kohouty přijdou na místě.
27.12.2013 (17:54)  
Pavel Randák: Celkem často navštěvuji nostalgické akce, ale neřekl bych, že se jezdí s otevřenými odvodňovacími kohouty a to i u fotoakce. Unikající pára bývá i často dílem netěsné ucpávky u pístnice nebo třeba jen nedolehnutím kohoutů...
registrovaný užívateľ stoupa  mail  
Počet komentárov užívateľa3720 »fotek 0
27.12.2013 (17:33)  
Pro Pavel Randák:

Otevřený kohouty (pro fotografy a na efekt) mám skoro tak rád, jako regulaci tlaku v kotli na elně pojišťovákem.......
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- akreditovaný fotograf alebo člen ŽP, - správca galérie alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia - otázky a odpovede


Info
informacni okenko