Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
01.514 | |
![]() | Informace o fotografii: - Místo focení: Saalfeld/Saale - Datum: 20.7.1980 - Autor: Drahos Svestka - Zobrazeno: 4227x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 10 |
| Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
12.03.2014 (10:38)
Zajímavé názory i podněty. Pravda je bohužel taková, že trh u nás je pro takové věci malý...nesrovnatelný např.s Německem nebo Británii. A pravdou je i to, že vydavatelé musí většinou vydávání těchto knih dotovat z jiné činnosti...jinak by ty knížky prostě nebyly. Jak říká topič, finanční náklady pro dodržení kvality, která je u těchto publikací nezbytná, jsou skutečně vysoké...a okruh zájemců bohužel malý...Ale že by bylo dobrých knih na trhu málo...to si, Tome nemyslím...ba naopak. S ohledem na to, co tu bylo řečeno, je to spíš malý zázrak, že vychází to co vychází. Udělat knihu, která by svým obsahem oslovila i fajnšmekry v cizině, by bylo možným řešením. (Ale nemyslím si, že by to už někdo nezkusil). Uvidíme.
Crowdfundingem byla před časem financována graficky-designová publikace o vozech z "Metrovagonmashe".
11.03.2014 (17:43)
topič: možné je všechno...defraudace i vydání knihy.
Možná bych právě ve faktu, že se bavíme o knize pro velmi úzký okruh nadšenců viděl tu výhodu, že se můžeme vyprdnout na nějaké weby, a že se takové věci může třeba chytit specializovaná želpage, která jistý kredit a důvěru má, udělat kampaň, vyhlásit projekt, sesbírat vklady od budoucích majitelů nové krásné fotoknihy, no a jak už jsem řekl, buď to vyjde a kniha bude na světě, nebo ne a želpage pošle peníze lidem zpátky. A i když to nevyjde, budem mít v ruce pěkný marketingový průzkum zájmu(nebo spíše nezájmu) o takovou knihu.
Jsem asi hodně kreativní, že... .) Raději už toho nechám. Mějte se. :)
P.S.: A nebo je tu možnost poslední: nějaký mecenáš, třeba i zahraniční. Obrazová publikace má trochu výhodu, že může vyjít i v zahraničí, když se to spojí s fotkama nějakého "Drahoše" z Německa třeba...
Možná bych právě ve faktu, že se bavíme o knize pro velmi úzký okruh nadšenců viděl tu výhodu, že se můžeme vyprdnout na nějaké weby, a že se takové věci může třeba chytit specializovaná želpage, která jistý kredit a důvěru má, udělat kampaň, vyhlásit projekt, sesbírat vklady od budoucích majitelů nové krásné fotoknihy, no a jak už jsem řekl, buď to vyjde a kniha bude na světě, nebo ne a želpage pošle peníze lidem zpátky. A i když to nevyjde, budem mít v ruce pěkný marketingový průzkum zájmu(nebo spíše nezájmu) o takovou knihu.
Jsem asi hodně kreativní, že... .) Raději už toho nechám. Mějte se. :)
P.S.: A nebo je tu možnost poslední: nějaký mecenáš, třeba i zahraniční. Obrazová publikace má trochu výhodu, že může vyjít i v zahraničí, když se to spojí s fotkama nějakého "Drahoše" z Německa třeba...
classic90: Riskuje se minimálně to, že nějakej vykuk vybere škváru a pak ji zdefrauduje. CD za 200-250 Kč není taková rána jako fotokniha za 600-800 Kč a šacoval bych, že těch hudebních nadšenců bude víc než železničních. Ale třeba se pletu.
classic: Zajisté. Nedávno jsem také sháněl antikvární knihu a rozptyl byl od 65 do 390 Kč víceméně ve srovnatelné kvalitě. Téměř vše najde svého kupce.
11.03.2014 (16:33)
topič: musím přiznat, že velikost rozsahu těch cen mě opravdu silně překvapila, aby se to lišilo až desetinásobkem!
Plyne z toho, že při hledání něčeho takového rozhodně stojí za to kouknout na více míst. .)
Ostatní: Jinak souhlasím, že vydat nákladnou obrazovou publikaci navíc pro úzký segment zákazníků, třeba milovníky železnice už snad ani není byznys, to je prostě jen fanouškovství. Ale o to tu asi tak trochu jde. Albatros498022 má možná pravdu, co to zkusit opačně. Oslovit potenciální zákazníky, sesbírat kapitál předem a při dosažení kýžené hranice (třeba minimum pro pokrytí nákladů plus ta almužna pro autora .) ) a buď se ta suma dá dohromady, nebo ne a nic se nevydá a peníze se vrátí.
Nevím jaké jsou všechny možnosti takovéto realizace, ale například už existují i v české podobě weby, na kterých projekt prezentujete, přihlásí se "investoři=zákazníci" a když se jich najde dost, tak se projekt realizuje. Když ne, peníze se vrací. Vypadá to, že se nic moc neriskuje. Taková lidová forma akciovky. :) Když se na ty weby dívám, nejlépe to asi funguje u projektů typu hudební album a tak. Tak kdo ví, třeba zafunguje i kniha s fotkami konce parního provozu.
Plyne z toho, že při hledání něčeho takového rozhodně stojí za to kouknout na více míst. .)
Ostatní: Jinak souhlasím, že vydat nákladnou obrazovou publikaci navíc pro úzký segment zákazníků, třeba milovníky železnice už snad ani není byznys, to je prostě jen fanouškovství. Ale o to tu asi tak trochu jde. Albatros498022 má možná pravdu, co to zkusit opačně. Oslovit potenciální zákazníky, sesbírat kapitál předem a při dosažení kýžené hranice (třeba minimum pro pokrytí nákladů plus ta almužna pro autora .) ) a buď se ta suma dá dohromady, nebo ne a nic se nevydá a peníze se vrátí.
Nevím jaké jsou všechny možnosti takovéto realizace, ale například už existují i v české podobě weby, na kterých projekt prezentujete, přihlásí se "investoři=zákazníci" a když se jich najde dost, tak se projekt realizuje. Když ne, peníze se vrací. Vypadá to, že se nic moc neriskuje. Taková lidová forma akciovky. :) Když se na ty weby dívám, nejlépe to asi funguje u projektů typu hudební album a tak. Tak kdo ví, třeba zafunguje i kniha s fotkami konce parního provozu.
classic 90: Cena antikvárních knih je velmi rozdílná a záleží na konkrétním antikváři na kolik knihu ocení. Někdy může podstřelit, jindy přestřelit.
Rabín: V Levných knihách jsem na žádnou železniční fotoknihu z ČR zatím nenarazil. Počty výtisků nebudou nijak závratné. Zájemců je málo a většinou mají ještě hluboko do kapsy. V Levných knihách se prodávají původně drahé obrazové publikace mnohdy značně pod výrobní cenou.
Fotoknihy se obecně prodávají méně než monografie a tak např. Fotokniha s papoušky, která vyšla v r.2008 je stále k dostání a monografie včetně několika dílů Atlasu parních lokomotiv z přelomu tisíciletí jsou také snadno k sehnání.
Nechci obhajovat nakaladatele, prodejce či další zainteresované, ale železniční knihy jsou silnou marginálií na knižním trhu a když občas od nakladatelů slyším v jakém nákladu se vydávají knihy daleko prodejnější, tak bych si žádné iluze nedělal.
Navíc u fotoknih je podmínkou kvalita fotek a to je hodně náročná práce, ať už ve fázi DTP, tak i nároky na kvalitu tisku, jinak to může dopadnout nehezky, jako např. kniha o lokomotivách plzeňské Škodovky.
Zkus zaslat poptávku tiskárnám a uvidíš, co ti přijde za nabídku. Připočítej k tomu DTP práce, honorář autorovi, korektury a započítej almužnu pro sebe a uvidíš na jakou částku se dostaneš. A to nejsou všechny náklady. A kde je zisk, marže pro prodejce, náklady na distribuci, skladování atd.? Dobrých fotek by se mezi autory našlo na několik knih. Pročpak jich je tak málo na trhu?
Fotoknihy se obecně prodávají méně než monografie a tak např. Fotokniha s papoušky, která vyšla v r.2008 je stále k dostání a monografie včetně několika dílů Atlasu parních lokomotiv z přelomu tisíciletí jsou také snadno k sehnání.
Nechci obhajovat nakaladatele, prodejce či další zainteresované, ale železniční knihy jsou silnou marginálií na knižním trhu a když občas od nakladatelů slyším v jakém nákladu se vydávají knihy daleko prodejnější, tak bych si žádné iluze nedělal.
Navíc u fotoknih je podmínkou kvalita fotek a to je hodně náročná práce, ať už ve fázi DTP, tak i nároky na kvalitu tisku, jinak to může dopadnout nehezky, jako např. kniha o lokomotivách plzeňské Škodovky.
Zkus zaslat poptávku tiskárnám a uvidíš, co ti přijde za nabídku. Připočítej k tomu DTP práce, honorář autorovi, korektury a započítej almužnu pro sebe a uvidíš na jakou částku se dostaneš. A to nejsou všechny náklady. A kde je zisk, marže pro prodejce, náklady na distribuci, skladování atd.? Dobrých fotek by se mezi autory našlo na několik knih. Pročpak jich je tak málo na trhu?
classic 90s: obávám se, že ceny obrazových publikací (po vydání) opravdu přemrštěné jsou. Zaslechl jsem jednou, že jisté vydavatelství stanovuje ceny obrazových publikací tak, aby se pokryly náklady na jejich vydání nejvýše třetinou prodaných výtisků z celkového nákladu. Pak ale může nastat situace (což je občas vidět), že se obrazové publikace, které po vydání stály cca 1.000 Kč, prodávají zhruba po roce (tj. po prodání té kýžené třetiny nákladu) v "Levných knihách" a různých výprodejích za ceny 150-200 Kč...
11.03.2014 (12:59)
Není to sice nová kniha, ale asi mnoho z Vás zná obrazovou publikaci Parní symfonie z roku 1988. Když o tom tady mluvíte, zajímalo mě za kolik se dá použitá dnes koupit.
A jsem hodně udiven cenovým rozpětím. V různých antikvariátech a bazarech jsou následující ceny v CZK (nabídka, nebo už prodáno):
150, 205, 350, 888 a 1490.
Přitom u všech je uveden dobrý stav, takže kvalitou ten rozdíl moc nebude.
Tím pádem nejsem z toho schopen usoudit, co je optimální cena pro dnes vydávanou podobnou knihu. .(
(Samozřejmě neměla by jít pod náklady. Mimochodem Parní symfonie měla náklad 20 000 ks)
Symfonie stála nová v r.1988 76Kčs.
No kdybych to teda vzal podle inflace 1989 - 2013, tak by dnes takováto nová publikace měla stát okolo 400,- CZK. Tak buď bylo těch 76Kčs nějaká dotovaná cena, nebo jsou dnešní ceny podobných obrazových publikací nad 500 CZK přemrštěné. :)
A jsem hodně udiven cenovým rozpětím. V různých antikvariátech a bazarech jsou následující ceny v CZK (nabídka, nebo už prodáno):
150, 205, 350, 888 a 1490.
Přitom u všech je uveden dobrý stav, takže kvalitou ten rozdíl moc nebude.
Tím pádem nejsem z toho schopen usoudit, co je optimální cena pro dnes vydávanou podobnou knihu. .(
(Samozřejmě neměla by jít pod náklady. Mimochodem Parní symfonie měla náklad 20 000 ks)
Symfonie stála nová v r.1988 76Kčs.
No kdybych to teda vzal podle inflace 1989 - 2013, tak by dnes takováto nová publikace měla stát okolo 400,- CZK. Tak buď bylo těch 76Kčs nějaká dotovaná cena, nebo jsou dnešní ceny podobných obrazových publikací nad 500 CZK přemrštěné. :)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP,
- správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Logowanie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- administratorzy - pytania i odpowiedzi
Info
informacni okenko












