Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
ETR 500 FRECCIAROSSA | |
![]() | Informace o fotografii: - Ort: Centola-Palinuro-Marina di Camerota — Celle Bulgheria Roccagloriosa (San Saverino, Kampánie) - GPS: 40°5'12.2"N, 15°20'54.9"E » - Datum: 03.07.2022 - Autor: chuchichästli ![]() - Bem.: Frecciarossa 9588 - Zobrazeno: 1502x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10- Málo hodnocení pro Rating uživatelů |
| Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
10.02.2023 (15:31)
Moc pěkný! A díky za ty popisy :-)
Líbí se mi, že ta přilehlá stanice s trojitým názvem Centola-Palinuro-Marina di Camerota nemá ve svém názvu tu obec ležící nejblíž, tedy San Severino. Do Centoly jsou to nějaké 4 km, do Palinura 8 km a do Mariny di Camerota dokonce 10 km. Je to asi tak, kdyby se nádraží v Senohrabech jmenovalo třeba Ondřejov-Pyšely-Nespeky :)
Ale určitě je tam pěkně.
Ale určitě je tam pěkně.
10.02.2023 (9:44)
Legendární Červený šíp (Frecciarossa, ETR 500) je zachycen při průjezdu územím obce San Saverino v Kampánii. Můžeme říci, že jde o jednu z hlavních dominant tzv. „Jižní tyrhénské dráhy“ ze Salerna do Reggia Calabria (Ferrovia Tirrenica Meridionale.) Pravda je, že se na zmíněné trati nachází i zajímavější mosty, pokud jde například o délku. Dokonce se jedná pouze o přeložku postavenou v roce 1967. Takže mimo torzo původního tělesa dráhy včetně viaduktu a tunelu tu musí být ještě něco dalšího. Na tomto místě právě železnice s sebou dříve přinesla historický zlom a zasáhla do života všech lidí v obci.
Se stavbou dráhy na konci 19 století se tu odehrály zcela zásadní změny po přibližně tisíci letech poklidného života. Kvůli železnici se celá obec San Saverino zkrátka přestěhovala do údolí k trati. Lidé obětovali strategické a bezpečné umístění za snadný a rychlý přístup k vlaku. Původní obydlí byla zanechána na pospas na nedalekém kopci a v okolí dráhy si lidé vybudovali nová bydlení. Obyvatelé si vzali jen to nejnutnější, a tak dnes máme možnost nahlédnout do plně zachovalé vesničky. Z původního San Saverina se stalo město duchů. Stavení v současnosti obývají jen ještěrky a mravenci. Opuštěné, ale přesto zachovalé a poměrně vybavené domy lákají různé dobrodruhy, kteří mají rádi například historii nebo turistiku. Ovšem díky špičkovému výhledu na viadukt, a obecně celý koridor v údolí, a to hned z celého dlouhého hřbetu, na němž se město duchů rozprostírá, je místo pochopitelně lákavé rovněž i pro fanoušky železnice…
Se stavbou dráhy na konci 19 století se tu odehrály zcela zásadní změny po přibližně tisíci letech poklidného života. Kvůli železnici se celá obec San Saverino zkrátka přestěhovala do údolí k trati. Lidé obětovali strategické a bezpečné umístění za snadný a rychlý přístup k vlaku. Původní obydlí byla zanechána na pospas na nedalekém kopci a v okolí dráhy si lidé vybudovali nová bydlení. Obyvatelé si vzali jen to nejnutnější, a tak dnes máme možnost nahlédnout do plně zachovalé vesničky. Z původního San Saverina se stalo město duchů. Stavení v současnosti obývají jen ještěrky a mravenci. Opuštěné, ale přesto zachovalé a poměrně vybavené domy lákají různé dobrodruhy, kteří mají rádi například historii nebo turistiku. Ovšem díky špičkovému výhledu na viadukt, a obecně celý koridor v údolí, a to hned z celého dlouhého hřbetu, na němž se město duchů rozprostírá, je místo pochopitelně lákavé rovněž i pro fanoušky železnice…
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Akreditierter Fotograf oder ŽP Mitglied,
- Galerieverwalter oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster - Fragen und Antworte
Info
informacni okenko












