..: Fotogalerie - detaily fotografie 464.025 :..
 

464.025


464.025Informace o fotografii:
 - Místo focení: Plzeň Gottwaldovo nádraží
 - Datum: 15.8.1976
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Pozn.: V horkém srpnovém dni
rozjíždí klatovská
"ušatá "Os 7524
Plzeň-Klatovy
 - Zobrazeno: 6110x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

10.08.2012 (18:16)  
Mělo to nějaký ( pamětníci ) důvod ?

Důvodů bylo víc. Ušaté nahradily v Klatovech doslouživší 365.0 a 354.7. (Klatovy vícekrát v historii posloužily jsko poslední štace některých řad). Bylo zapotřebí poměrně výkonných strojů a přitom - kromě plzeňské trati - byla na všechny strany omezená přechodnost. A pro pětasedmy i krátká točna v KT. Několik let jezdil první ranní osobák z Plzně do KT s řadou 475.1, která se pak vracela jako Lv v obráceném postavení. Takže ušaté (v tamním kraji řečené také krasiny) byly ideální. Na vozební ramena zásoby uhlí stačily a na tom, jestli je možné se točit také nezáleželo (typicky na Rudě se dalo točit až v Alžbětíně, což bylo možné jen u manipuláku, který tam zajížděl, protože hraniční pásmo a také jen ručně poháněná točna.
Jinak, co se týká souprav, po příchodu do Klatov (hlavně ze Zdic a Veselí) tahaly ještě rybáky, pak přišly Bam(y) a nakonec Bai ze Studénky a Maďarska. Nasazovaly se i na klatovskou zálohu a jezdily na okolní vlečky (Točník, Bezděkov, Luby).
registrovaný uživatel Soudce  mail  
Počet komentářů uživatele34 »fotek 0
10.08.2012 (9:18)  
Skvělé pane Švestko!
Jen škoda, že koleje kde stojí náklady jsou dnes nějak prázdná:-)
09.08.2012 (16:26)  
Dokázaly...i více.Existují fotky rekreačních rychlíků v 60.letech Praha-Svoboda nad Úpou v čele s ušatou,ty rychlíky mívaly až 11 vozů.
475.1 byly nasazovány na delší vozební ramena z důvodu zásoby vody a uhlí,která by ušaté nevystačila...a taky vlaky na Prahu resp.na Domažlice byly mnohem těžší a vyžadovaly výkonnější stroje.
registrovaný uživatel JOKR 
Počet komentářů uživatele144 »fotek 0
09.08.2012 (13:26)  
Ovšem, tohle je skvost. Připomnělo mi to mládí, kdy z 1. nástupiště - tehdy Plzeň G.n. - opuštěly tyto soupravy Plzeň směrem na Klatovy. V té době mi bylo divné, že "ušaté" jezdí z Plzně v podstatě po jen této trati - ostatní neelektifikované spoje (Praha, Domažlice, Žatec) byly vedeny převážně "šlechtičnami - 475". Mělo to nějaký ( pamětníci ) důvod ? Ty 464 dokázaly táhnout i 8-9 vagonů "maďarů".............

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko