Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
750 | |
![]() | Informace o fotografii: - Úsek: Adamov zastávka - Blansko (U Nového hradu) - GPS: 49°19'37.135"N, 16°38'32.25"E » - Datum: 17.8.1992 - Autor: classic 90s - Pozn.: "260kou bezdrátově" - Kapitola I. - "Na sever" - Díl 7. - "Koridorizace" / sken dia FomachromD20 - Zobrazeno: 10883x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 8 |
| Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Fantomas: Srovnáváš nesrovnatelné, výchozí podmínky I. a IV.koridoru jsou zcela nesrovnatelné. Zatímco celý I.koridor byl už před úpravami dvojkolejný, IV. byl od Benešova jen jednokolejka (až na pár kratičkých úseků před ČB). Následnou analýzou se pak došlo k tomu, že rozšiřovat trať ve stávající stopě by nebylo o tolik levnější, aby to vynahradilo nevýhody tohoto řešení. Tam, kde výchozí podmínky byly obdobné (Praha-Benešov), byla provedena také jen modernizace ve stávající stopě.
22.02.2013 (7:24)
Perfekt fotka. To była doba:-)
22.02.2013 (10:23)
:)
Doba porevoluční euforie, znovupropojování se Západní Evropou...doba plánů, snů a očekávání... :)
Doba porevoluční euforie, znovupropojování se Západní Evropou...doba plánů, snů a očekávání... :)
A nebyla ona trať 260 koridorizována jen jako jakési "provizorium" než se postaví VRT přes Vysočinu?
22.02.2013 (0:43)
Hmm, skutečnost nám bude muset říci někdo z oboru, ale ocituju zde část článku z deníku Rovnost z prosince 1992:
"...S napojením železniční trasy Brno - ČT v její současné podobě na plánovanou ryhlou mezinárodní železniční trasu se nepočítá, neboť svými parametry a možnostmi dopravy nejvýše stokilometrovou rychlostí k tomu nevyhovuje. V úvahách odborníků je vybudovat poblíž ní novou rychlou trať."
"...S napojením železniční trasy Brno - ČT v její současné podobě na plánovanou ryhlou mezinárodní železniční trasu se nepočítá, neboť svými parametry a možnostmi dopravy nejvýše stokilometrovou rychlostí k tomu nevyhovuje. V úvahách odborníků je vybudovat poblíž ní novou rychlou trať."
Jožko - v tom případě mi ale stejně přijde divné, že I. koridor, spojující města jako jsou Děčín, Ústí nad Labem,Praha,Pardubice,brno a Břeclav, a ještě k tomu zahraniční města jako jsou Berlín a Vídeň, je plánován takto "křivolatě", zatímco IV. koridor, v podstatě spojující jen Prahu a ČB, popřípadě Linec ( směr Děčín již v přímé osobní dopravě minimálně) je plánován tak velkoryse... ikdyž počty lidí na trase IV. koridoru jsou zdaleka nižší.
Anowis: jistě chápete, co bylo cílem koridorů v původním plánu? Že se to matlá ještě dnes je věc další... Jako uvedení tratí do normálního stavu po revoluci byla ta myšlenka dobrá...
Tak jiné slovo asi použít nejde, ale vzhledem k výsledku je použití slova plánovat tragikomické.
Fantomas: to, co říkáte není vůbec pravda... 4. koridor se plánoval ve stejné době, jako tento 1. Pouze se u něj naplánovalo lepší trasování než v tomto případě...
vikititor:
Trošku bych přidal, 70 km/h je pro přechodnost 3; 80 km/h pro "normální" přechodnost 1 a 2; 90 km/h pro horní rychlostníky (vozidla vyhovující nedostatku převýšení 130 mm); 105 km/h pro vozidla s naklápěcími skříněmi.
Autorovi děkuji za krásný seriál mapující proměny jedné zajímavé tratě.
Trošku bych přidal, 70 km/h je pro přechodnost 3; 80 km/h pro "normální" přechodnost 1 a 2; 90 km/h pro horní rychlostníky (vozidla vyhovující nedostatku převýšení 130 mm); 105 km/h pro vozidla s naklápěcími skříněmi.
Autorovi děkuji za krásný seriál mapující proměny jedné zajímavé tratě.
22.02.2013 (0:27)
Já děkuji.
Rád snímky zachycující jistou etapu této tratě "oprašuju" a sdílím - když už teď můžu. V době cvaknutí spouště staré Praktiky - tedy počátkem devadesátých let,nejen že nebyla tato skvělá ŽelPage, ale nebyl dokonce ani veřejný internet, Windows byly v plenkách a počítač tu měl jen každý x-tý :)
A dnes si ty staré "diáky" může prohlížet uživatel v mobilu, nebo tabletu a kdekoliv na světě.
Sorry za OT, jsem se nějak zasnil... .)
Rád snímky zachycující jistou etapu této tratě "oprašuju" a sdílím - když už teď můžu. V době cvaknutí spouště staré Praktiky - tedy počátkem devadesátých let,nejen že nebyla tato skvělá ŽelPage, ale nebyl dokonce ani veřejný internet, Windows byly v plenkách a počítač tu měl jen každý x-tý :)
A dnes si ty staré "diáky" může prohlížet uživatel v mobilu, nebo tabletu a kdekoliv na světě.
Sorry za OT, jsem se nějak zasnil... .)
To je stejně zajímavé, jak se změnilo uvažování pomazaných hlav- před dvaceti lety jen minimum přeložek, dnes je to na koridorech samý tunel jako u Votic :D Nevěděl by někdo, jakou rychlostí se jezdí v oblouku na most, který je na snímku právě ve stavbě?
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- akreditovaný fotograf alebo člen ŽP,
- správca galérie alebo admin ŽP
Pridať komentár
Prihlásenie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správcovia - otázky a odpovede
Info
informacni okenko












