Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Srpen 1968 | |
![]() | Informace o fotografii: - Ort: Žacléř - Datum: 15.5.2010 - Autor: Trainmaniak - Bem.: Velikost TT; Hektor od fitmy Tillig; vozy od firmy Loco - Zobrazeno: 5211x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 10 |
| Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
stoupa: Já to taky pamatuju, takže souhlas, dost nápisů mělo i gramatické chyby. (Málokdo miloval školní výuku ruštiny.) Snad ještě připomínku, že se psalo i na mašiny. Taky samozřejmě na zdi - nejlépe na hodně nepřístupná místa. Leckde ty nápisy vydržely několik měsíců, občas dokonce i let.
borovička: To se teda hluboce mýlíš, ani v listopadu 1989 nebylo pozdvižení národa tak spontánní a jednomyslné jako v srpnu 1968. Buď si jistý, že na tohle nikdo žádný befél nepotřeboval. Pokud si dobře vzpomínám, železnice určitě v den invaze nějakou dobu taky stála.
ahtisaari: Invaze proběhla většinou po ose a částečně letecky. V Praze v noci z 20. na 21. 08. přistávaly transportní Antonovy se speciálními výsadkovými jednotkami několik hodin každých pět minut. Ti bigoši a tankisti ale přijeli po zemi. Sověti a Bulhaři tehdy měli potřebné jednotky pod záminkou cvičení Varšavské smlouvy kolem našich hranic v SSSR, NDR i Polsku už několik týdnů, Maďaři a Poláci vyráželi z domova. (Jednotky NDR se nakonec nezúčastnily, i když byly připraveny jako záloha a tehdejší šéf NDR Walter Ulbricht móóóc chtěl... To bylo příliš i na Sověty - 23 let po válce, kdy ještě žila většina jejích pamětníků, si prostě nedovolili poslat Němce znovu okupovat Československo...)
No jo, tak pro nepamětníky: SSSR = do r. 1991 Svaz sovětských socialistických republik, NDR = Německá demokratická republika, do r. 1991 bývalé východní Německo...
zdraví
hank
borovička: To se teda hluboce mýlíš, ani v listopadu 1989 nebylo pozdvižení národa tak spontánní a jednomyslné jako v srpnu 1968. Buď si jistý, že na tohle nikdo žádný befél nepotřeboval. Pokud si dobře vzpomínám, železnice určitě v den invaze nějakou dobu taky stála.
ahtisaari: Invaze proběhla většinou po ose a částečně letecky. V Praze v noci z 20. na 21. 08. přistávaly transportní Antonovy se speciálními výsadkovými jednotkami několik hodin každých pět minut. Ti bigoši a tankisti ale přijeli po zemi. Sověti a Bulhaři tehdy měli potřebné jednotky pod záminkou cvičení Varšavské smlouvy kolem našich hranic v SSSR, NDR i Polsku už několik týdnů, Maďaři a Poláci vyráželi z domova. (Jednotky NDR se nakonec nezúčastnily, i když byly připraveny jako záloha a tehdejší šéf NDR Walter Ulbricht móóóc chtěl... To bylo příliš i na Sověty - 23 let po válce, kdy ještě žila většina jejích pamětníků, si prostě nedovolili poslat Němce znovu okupovat Československo...)
No jo, tak pro nepamětníky: SSSR = do r. 1991 Svaz sovětských socialistických republik, NDR = Německá demokratická republika, do r. 1991 bývalé východní Německo...
zdraví
hank
Toto je fakt vydařené,těžko rozeznatelný předěl mezi kolejištěm a kulisou.Plný počet!
20.05.2010 (11:02)
Jen pro info, abych nemlžil: Není to kulisa, je to v editoru slepené z několika fotek. Model, pozadí, obloha. Kulisa nasvícená (tentokrát) jen 75 W žárovkou vypadala hrozně. :-) To je koneckonců vidět na některých mých jiných fotkách, i když tam šlo o nepřímé nasvícení 300 W halogenkou.
Ad téma "Tématické sety":
Stále se piplám s obrněným vlakem pro synka. Zakázka je stále "prodlužována" o další vagony. Je v barvách "Geschützgrau + Grüngrau" (dle názvosloví WH). Poté, co jsem za nekřesťanské peníze sehnal obtisky WH, pohrávám si s myšlenkou, jednu stranu soupravy počmárat dobovámi nápisy z pražského (květnového) povstání. Nevím, do jaké míry by takovýto "hybrid" dráždil povědomí ortodoxních modelářů....
Stále se piplám s obrněným vlakem pro synka. Zakázka je stále "prodlužována" o další vagony. Je v barvách "Geschützgrau + Grüngrau" (dle názvosloví WH). Poté, co jsem za nekřesťanské peníze sehnal obtisky WH, pohrávám si s myšlenkou, jednu stranu soupravy počmárat dobovámi nápisy z pražského (květnového) povstání. Nevím, do jaké míry by takovýto "hybrid" dráždil povědomí ortodoxních modelářů....
Podobným setům se velmi bráním, takový model se dá do dané epochy použít vlastně na velmi krátké a jasně dané období. U tohoto možná tak týden, u jiných modelů, např. s nápisem "poslední jízda" s datem jen na jeden den a konkrétní složení soupravy.
Jinak fotka a kolejiště za 5*, jsem zvědavý jestli sem dají moji fotku.
Jinak fotka a kolejiště za 5*, jsem zvědavý jestli sem dají moji fotku.
Coby pamětník:
... texty spíše autentické. provedení spíše "laboratorní", tedy nereálně nahodilostí a odklonů od optimálních os prosté. Tehdy "to" malovaly všechny generace a nešlo o grafickou přesnost. Prostě vše nakřivo, jak to jen spěch a život přinesl. Nevidím nikde "Hippies - Peace". Bylo ho nemálo, ale generace 20+ to tehdy moc nebralo.
Jó, a plný počet bodů ...
Navíc v oblasti Vrchlabí - Trutnov se psalo i "rádoby" polsky, neb tamo v prvím sledu zavítala armáda PLR (byl jsem na dovče s rodiči na Krausovkách u Špindlu, v onen den. A potvrzuji, že první možnost dostat se do Prahy po 3 - 4 dnech byla jen podnikovým busem TOS, který z Hostivaře poslala fabrika "vyprostit" rekreanty ze sousední chalupy. A vezl si dodatečnou vlastní zásobu nafty).
... texty spíše autentické. provedení spíše "laboratorní", tedy nereálně nahodilostí a odklonů od optimálních os prosté. Tehdy "to" malovaly všechny generace a nešlo o grafickou přesnost. Prostě vše nakřivo, jak to jen spěch a život přinesl. Nevidím nikde "Hippies - Peace". Bylo ho nemálo, ale generace 20+ to tehdy moc nebralo.
Jó, a plný počet bodů ...
Navíc v oblasti Vrchlabí - Trutnov se psalo i "rádoby" polsky, neb tamo v prvím sledu zavítala armáda PLR (byl jsem na dovče s rodiči na Krausovkách u Špindlu, v onen den. A potvrzuji, že první možnost dostat se do Prahy po 3 - 4 dnech byla jen podnikovým busem TOS, který z Hostivaře poslala fabrika "vyprostit" rekreanty ze sousední chalupy. A vezl si dodatečnou vlastní zásobu nafty).
19.05.2010 (13:16)
Ahtisaari - o transport vojsk se nejednalo, na modelech je znázorněná lidová tvořivost nespokojenců s okupací typu "Lenine, probuď se, Brežněv se zbláznil", "Moskva 1586 km, Sbohem"....
Ahtisaari: Autobusová doprava na území ČSSR zkolabovala z velké části, železnice v osobní dopravě omezeně fungovala (asi nejely všechny rychlíky). První sledy opravdu nejely po dráze, takže na rozdíl od silnice to nějak fungovalo.
Ta "výzdoba" je stejná pitomost, jako dnes dávat na historické čoudy umyté rudě rumělkové hvězdy s předpisovým žlutým okrajem (na "umělé" hvězdy jsem vysazenej, ale to tu nebudeme opakovaně dikutovat). Ta doby byla jiná a atmosféru improvizace to nenavozuje. Spíše to vypadá na nějaký ministreský befel dát na každý vagón jedno protiokupační heslo a v nařízení je i seznam povolených nebo alespoň doporučených nápisů.
19.05.2010 (13:46)
Nemohu soudit. Mám pocit, že výrobce tohoto setu vozů na webu uváděl, že jsou nápisy podle reálu (tedy podle fotek asi).
Tak to je první fotka modelu, u které jsem si v náhledu SKUTEČNĚ myslel, že jde o realitu:-) Každopádně docela vtipné datum a nápisy... A i když tohle není vojenský vlak, napadá mě otázka do pléna: Víte někdo o použití železnice při srpnové invazi, nebo šlo výhradně o letecký a silniční transport? A k fotce jen maličkost: není výstražný kříž trochu nadměrný? Jinak pochopitelně 5*
19.05.2010 (13:42)
Je možné, že je trochu větší. On v době focení na modulu ještě nebyl, takže jsem jej tam dal z jiné fotky a rozměr posuzoval "od oka". Možná jsem mohl ještě krapet ubrat. :-)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Akreditierter Fotograf oder ŽP Mitglied,
- Galerieverwalter oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster - Fragen und Antworte
Info
informacni okenko












