Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
V 100.034 | |
![]() | Informace o fotografii: - Místo focení: Kdesi v NDR :-) - Datum: 8.9.2010 - Szerző: Trainmaniak - Pozn.: Modul ve velikosti TT, vozidla od firmy Tillig - Zobrazeno: 3631x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 6 - Rating od uživatelů: 5 |
| Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Sakra chlapi, vždyť jde o seník a ne o stodolu! Tam se sice taky klátilo, ale zřídka mlátilo. Odpovídá tomu i absence podezdívky v našich ekonomicky vyspělejších krajích u stodol obvyklé. A osová orientace je možná oběma způsoby. A ani nemusel být seník průjezdný povozem....
K soupravě: Dokud nebylo dost vozů "Y" z Görlitz (přednostně byly dodávány na export), jezdily tyhle Reko s dvounápravovými podvozky převážně na rychlících, nebo Sp. To by odpovídalo stroji V 180, E 11, nebo parní trakci.
Rekonstrukce ze starých rychlíkových kočárů dělaly dílny RAW Halberstadt od roku 1964. Ty vozy byly krátké. Délka 18,7 metru byla dána délkou posuven v dílnách :-(. Prvních padesát ks mělo původní "pruské" podvozky, dalších 300 "Schwanenhals", oboje však s valivými ložisky (u nás "Pensylvánské). Další potom podvozky Görlitz. Údajně takto vzniklo do roku 1977 3031 (!) vozů Bghw. Byly vždy určeny pouze pro vnitrostátní provoz. V roce 1993 jich DB ještě přeznačila 522 ks.
K soupravě: Dokud nebylo dost vozů "Y" z Görlitz (přednostně byly dodávány na export), jezdily tyhle Reko s dvounápravovými podvozky převážně na rychlících, nebo Sp. To by odpovídalo stroji V 180, E 11, nebo parní trakci.
Rekonstrukce ze starých rychlíkových kočárů dělaly dílny RAW Halberstadt od roku 1964. Ty vozy byly krátké. Délka 18,7 metru byla dána délkou posuven v dílnách :-(. Prvních padesát ks mělo původní "pruské" podvozky, dalších 300 "Schwanenhals", oboje však s valivými ložisky (u nás "Pensylvánské). Další potom podvozky Görlitz. Údajně takto vzniklo do roku 1977 3031 (!) vozů Bghw. Byly vždy určeny pouze pro vnitrostátní provoz. V roce 1993 jich DB ještě přeznačila 522 ks.
Trainmaniak: Ovšem tohle je Slovensko, tam je v lidové architektuře už hodně věcí jinak. Přežívají tam různé naprosto archaické formy a navíc tam se tam potkává několik kulturních vlivů a to evropské se tam mísí s balkánským, ruským atp. Ale nejsem znalec tamní lidové architektury a tak neumím říct, jestli tohle je nějaká anomálie nebo je to tamní běžné uspořádání stodoly. I tak je to ale trochu odlišné, protože po stranách vjezdu je i tak dost místa na perny. Vjezd ve štítových stěnách přitom umožnil posadit krov níž, než by bylo nutné při středoevropském příčném uspořádání.
Každopádně v Německu bych to nečekal... I když na druhou stranu, někde nahoře u Baltu? K do ví ;o) Navíc, třeba to vůbec nebyla stodola, ale třeba hasičská zbrojnice ;o)
Každopádně v Německu bych to nečekal... I když na druhou stranu, někde nahoře u Baltu? K do ví ;o) Navíc, třeba to vůbec nebyla stodola, ale třeba hasičská zbrojnice ;o)
13.09.2010 (5:59)
No vidíš to, nakonec jsi to nějakou tou kličkou zdůvodnil za mě. Bude to (byla to) hasičárna po požáru. :-D A popravdě, ten modul patří na české území, ne na německé, jenomže když už tam jede německá souprava a mává tam skopčák v "lidovém kroji", tak jsem to pojmenoval takto. :-) A přeci jenom, v modelu jsou dovoleny nepřesnosti a kompromisy. :-) Tovární výrobci modelů se dopouštějí i horších. :-)
Je to moc hezké a dal jsem 5*, ale k té stodole dvě malé hnidopišné připomínky:
1) Ta stavba naprosto neodpovídá ani českým ani německým reáliím. Takhle vypadají stodoly v Americe, ale ne ve střední Evropě. Typická středoevropská stodola by měla vjezd uprostřed delší strany (je tam mlat, po stranách tzv. perny, kde se uchovává nevymlácené obylí, vymlácená sláma atp.) a ani ten krov není moc reálný.
2) Reálná stodola by asi hořela trochu jinak, prkna shoří podstatně dříve než trámy.
1) Ta stavba naprosto neodpovídá ani českým ani německým reáliím. Takhle vypadají stodoly v Americe, ale ne ve střední Evropě. Typická středoevropská stodola by měla vjezd uprostřed delší strany (je tam mlat, po stranách tzv. perny, kde se uchovává nevymlácené obylí, vymlácená sláma atp.) a ani ten krov není moc reálný.
2) Reálná stodola by asi hořela trochu jinak, prkna shoří podstatně dříve než trámy.
12.09.2010 (19:48)
1) http://bilkovehumence.wbl.sk/H_STODOLA_076.jpg
Nepopírám, že drtivá většina stodol má vjezd tak, jak píšeš. Ale výjimky se najdou. ;-) A také nejsem žádný tesař, takže odorníci nechť omluví nepřesnosti.
2) Tahle stodola hořela odzadu od vzdáleného rohu, proto vepředu a naboku úhlopříčně nejdál od ohniska pár prken zůstalo. :-)
Nepopírám, že drtivá většina stodol má vjezd tak, jak píšeš. Ale výjimky se najdou. ;-) A také nejsem žádný tesař, takže odorníci nechť omluví nepřesnosti.
2) Tahle stodola hořela odzadu od vzdáleného rohu, proto vepředu a naboku úhlopříčně nejdál od ohniska pár prken zůstalo. :-)
Je to "kdesi v NDR" zase u Rumburka? :D
Jedna z mála fotek, u kterých není reálné pozadí (neboť není žádné). Mě osobně je z náhledu patrné, že to budeš právě Ty, kdo je autor této fotky a nemýlil jsem se. Ohořelá budova je fakt unikátním kouskem, který Tě, mimo jiné, posouvá dál a dál.
11.09.2010 (21:16)
Děkuji velice. Byl to okamžitý nápad a jeho realizace se k mé radosti povedla. :-) Je-li libo detailnější pohled, pak zde: http://www.trainmania.info/zapisky/stodola/stodola02.jpg
Koukám že žháři útočí kde se dá..:)
11.09.2010 (20:07)
Takhle to dopadá, když se dělaj na slámě při petrolejce hambárny... :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP,
- správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Bejelentkezés
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Felelősök - kérdések és válaszok
Info
informacni okenko












