Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
T 478.3082 | |
![]() | Informace o fotografii: - Místo focení: Rohov - Datum: 13.2.2011 - Autor: Trainmaniak - Pozn.: Velikost TT, model firmy Roco - Zobrazeno: 4195x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 9 - Rating od uživatelů: 8 |
| Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
OT pro Trainmaniaka:
Mišáku, závidím Ti, já měl smůlu. Když jsem ten šátek měl dostat, přišlo "Pražské jaro 1968", Pionýr se na škole rozpustil (a do ukončení studia ZDŠ jaksi znova nevznikl) a my žáci jsme podlehli vábení imperialistického pozlátka a dali jsme se do Skaut-Junáka.
V důsledku toho jsem nemohl jako jiní známí přidělit pionýrksý šátek posléze do autodopravy na označování převislých břemen. Musel jsem použít nemilované předpisové červené trenýrky z tělocviku.
Místo čištění bot šátkem se nám ale často vloudila chybička při psaní onoho slova - místo "i" objevovalo se "yj". To byl odvážný "odbojový" počin! No jo, ta děcka za to nemožou.
Mišáku, závidím Ti, já měl smůlu. Když jsem ten šátek měl dostat, přišlo "Pražské jaro 1968", Pionýr se na škole rozpustil (a do ukončení studia ZDŠ jaksi znova nevznikl) a my žáci jsme podlehli vábení imperialistického pozlátka a dali jsme se do Skaut-Junáka.
V důsledku toho jsem nemohl jako jiní známí přidělit pionýrksý šátek posléze do autodopravy na označování převislých břemen. Musel jsem použít nemilované předpisové červené trenýrky z tělocviku.
Místo čištění bot šátkem se nám ale často vloudila chybička při psaní onoho slova - místo "i" objevovalo se "yj". To byl odvážný "odbojový" počin! No jo, ta děcka za to nemožou.
24.02.2011 (14:19)
No, on už nebyl úplný děcko, ale takovej "vejrostek", no prostě ten telecí věk. :-)
stoupa: "...ten moderní dieselelektrický stroj koukejte vrátit do rychlíkové služby..."
Tohle jsi přece jen trochu přehnal, v těch dobách, kdy se teprve začínaly ve větších počtech vyrábět bangle (kocouři, nebo já nevím, jak jinak jste zvyklí nadávat strojům T 466.2/742), už některá depa na některých tratích (třeba Meziměstí na štégu nebo Brno-dolní na staré tišnovce) měla čistě brejlákové turnusové skupiny jen pro nákladní vlaky nebo se v jednom oběhu vozily všechny druhy vlaků včetně šoupáků.
Třeba na té staré tišnovce (Tišnov - Bystřice nad Pernštejnem - Žďár nad Sázavou) byla už koncem 70. let velká událost potkat na jakémkoli druhu vlaku jiné hnací vozidlo než brejláka, přičemž rychlíky tam nejezdily vůbec, motoráků jeden pár v noci (myslím, že to byl M 296.1 sólo nebo možná vezl poštu a to ještě v některých letech opačným směrem jel přes Křižanov) a všechny náklady (3 páry v celé trati) kromě jednoho uraňáckého páru Pn do/z Rožné byly vedeny jako Mn. Traťová rychlost v celé trati 50, osobní soupravy měly 5 4osáků a v zimě bývaly narvané běžkaři tak, že se občas jelo i ve stoje v hytláku a když se v Rožné na uranu urodilo více zátěže, mívaly maňasy i postrky. Tam by zřejmě jiná hnací vozidla opravdu nestíhala.
Tož tak.
zdraví
hank
Tohle jsi přece jen trochu přehnal, v těch dobách, kdy se teprve začínaly ve větších počtech vyrábět bangle (kocouři, nebo já nevím, jak jinak jste zvyklí nadávat strojům T 466.2/742), už některá depa na některých tratích (třeba Meziměstí na štégu nebo Brno-dolní na staré tišnovce) měla čistě brejlákové turnusové skupiny jen pro nákladní vlaky nebo se v jednom oběhu vozily všechny druhy vlaků včetně šoupáků.
Třeba na té staré tišnovce (Tišnov - Bystřice nad Pernštejnem - Žďár nad Sázavou) byla už koncem 70. let velká událost potkat na jakémkoli druhu vlaku jiné hnací vozidlo než brejláka, přičemž rychlíky tam nejezdily vůbec, motoráků jeden pár v noci (myslím, že to byl M 296.1 sólo nebo možná vezl poštu a to ještě v některých letech opačným směrem jel přes Křižanov) a všechny náklady (3 páry v celé trati) kromě jednoho uraňáckého páru Pn do/z Rožné byly vedeny jako Mn. Traťová rychlost v celé trati 50, osobní soupravy měly 5 4osáků a v zimě bývaly narvané běžkaři tak, že se občas jelo i ve stoje v hytláku a když se v Rožné na uranu urodilo více zátěže, mívaly maňasy i postrky. Tam by zřejmě jiná hnací vozidla opravdu nestíhala.
Tož tak.
zdraví
hank
23.02.2011 (19:42)
Komín v pozadí je opravdu Varnsdorfská teplárna kousek od nádraží a v dáli vlevo Rumburk. Jinak při cestách tímto směrem doporučuji ochutnat místní rezavý mok který vaří nejmladší sládková minimálně u nás.
stoupa:detaily,detaily...ale musím přiznat že vzhledem k charakteru tehdejších drah a vůbec státu jsou to velmi důležité(postřehy)detaily...
co mě jaksi trklo do očí,byla vzdálenost nárazník-nárazník ;-)
mezera opravdu málo znatelná,což se mi opravdu líbí :-)
co mě jaksi trklo do očí,byla vzdálenost nárazník-nárazník ;-)
mezera opravdu málo znatelná,což se mi opravdu líbí :-)
23.02.2011 (18:36)
Jo, kinematika, to je vynález. :-) Kde že jsou ty centimetrové "lochny" mezi talíři. :-)
pro Jiří Hovorka:
Oko mé nevidí moderní panelovou zástavbu a tudíž je spíše o tovární zdroj světla a tepla. Navíc v Podkérkonoší bývají i léta chladná. A lide se musejí koupat - tedy TUV v rámci občanské vybavenosti a provozu šaten.
Bez ohledu na zjevný rozpor v datu focení uznávám, že i model pozadí se Mišákovi Vlakomaniakovi docela povedl. Ono velkoploěné zasněžení by se blbě dělalo.
Oko mé nevidí moderní panelovou zástavbu a tudíž je spíše o tovární zdroj světla a tepla. Navíc v Podkérkonoší bývají i léta chladná. A lide se musejí koupat - tedy TUV v rámci občanské vybavenosti a provozu šaten.
Bez ohledu na zjevný rozpor v datu focení uznávám, že i model pozadí se Mišákovi Vlakomaniakovi docela povedl. Ono velkoploěné zasněžení by se blbě dělalo.
23.02.2011 (18:35)
V létě roku 2005 trávil jsem dovolenou v Dolní Světlé. Na konci vsi je kaplička, od ní doleva nahoru vede panelová cesta směr Německo. Přijdete ke státní hranici téměř na úpatí hůrky Luž (Lausche), konkrétně k přechodu Dolní Světlá/Waltersdorf. Je tam parkoviště a na jeho severní hraně je přesně tento výhled:
http://www.trainmania.info/download/panorama/panorama01.jpg
Pro svoje potřeby jsem větrné elektrárny pokácel. :-) Asi je tam vidět Varnsdorf.
http://www.trainmania.info/download/panorama/panorama01.jpg
Pro svoje potřeby jsem větrné elektrárny pokácel. :-) Asi je tam vidět Varnsdorf.
23.02.2011 (16:04)
stoupa - komín bude určitě teplárenský. Vzhledem k letnímu charakteru počasí teplárna v provozu nebude :) Ale potom je tu dokonalá "kravina" v podobě data focení vzhledem k pozadí :D
23.02.2011 (15:00)
komu čest, tomu čest :-)
... nie že by som bol detailista ... ale znáš to. V které že to době to v Rohově bylo? Že by sklonek let sedumdesátých minulého století?
1) - Zdá se mi, že nádražní osvětlení svítí? No to by výpravčí ve službě i náčelník pěkně odskákali. Motto dne bylo: Nesvítí někde zbytečně?!? (Vlastně to byl "kategorický imperativ" z období Souboru (ned)opatření, protože najetí Chvaletic, Prunéřova II, Mělníka III a Dukovan se nějak protáhlo). Výmluvy, že zrovinka se svítí kvůli údržbě osvětlení orgány následné moudrosti nevnímaly.
2) - Komín za budovou nádraží nekouří - tehdy takhle malé zdroje nemívaly dosti účinné filtry a nestávkovalo se.
3) - Mýlím se, když oko mé nevidí v Rohově Názornou agitaci? A visí v Dopravě obraz státníka? Státníci musí viset!!!
4) - A hlavní: O jakou mimořádnou přepravu se jedná? Uranová ruda, přinejmenším, neb jinak by těžko přetěžko byly "nedostatkové" Brejle uvolněny z rychlíkové dopravy pro náklad, tento navíc jeví se jako šoupák. A jde-li o uran, JAKTOŽE to fotíte? Kde zahálí SOOŽ?
Tak takhle NE, soudruhu! To si pojdete zdůvodnit na stranický výbor na Správě severozápadní dráhy. A co dělá Reflektor Mladých SSM, že neupozornil? A ten moderní dieselelektrický stroj koukejte vrátit do rychlíkové služby a račte si zatopit toho Štokra ve šturcu v sousední stanici. No, ten nápad, že si od družební brigády SocPrc v NDR půjčíte 50, nebo 52, tak nevím, nevím, jestli vám to zase projde, ale hlavně zapomeňte na tu obrovskou 44 - stejně by jí naše dobré uhlí nechutnalo.
Mišáku, Ty se těch pětek ne a ne zbavit.
1) - Zdá se mi, že nádražní osvětlení svítí? No to by výpravčí ve službě i náčelník pěkně odskákali. Motto dne bylo: Nesvítí někde zbytečně?!? (Vlastně to byl "kategorický imperativ" z období Souboru (ned)opatření, protože najetí Chvaletic, Prunéřova II, Mělníka III a Dukovan se nějak protáhlo). Výmluvy, že zrovinka se svítí kvůli údržbě osvětlení orgány následné moudrosti nevnímaly.
2) - Komín za budovou nádraží nekouří - tehdy takhle malé zdroje nemívaly dosti účinné filtry a nestávkovalo se.
3) - Mýlím se, když oko mé nevidí v Rohově Názornou agitaci? A visí v Dopravě obraz státníka? Státníci musí viset!!!
4) - A hlavní: O jakou mimořádnou přepravu se jedná? Uranová ruda, přinejmenším, neb jinak by těžko přetěžko byly "nedostatkové" Brejle uvolněny z rychlíkové dopravy pro náklad, tento navíc jeví se jako šoupák. A jde-li o uran, JAKTOŽE to fotíte? Kde zahálí SOOŽ?
Tak takhle NE, soudruhu! To si pojdete zdůvodnit na stranický výbor na Správě severozápadní dráhy. A co dělá Reflektor Mladých SSM, že neupozornil? A ten moderní dieselelektrický stroj koukejte vrátit do rychlíkové služby a račte si zatopit toho Štokra ve šturcu v sousední stanici. No, ten nápad, že si od družební brigády SocPrc v NDR půjčíte 50, nebo 52, tak nevím, nevím, jestli vám to zase projde, ale hlavně zapomeňte na tu obrovskou 44 - stejně by jí naše dobré uhlí nechutnalo.
Mišáku, Ty se těch pětek ne a ne zbavit.
23.02.2011 (18:22)
Hééérgot Stoupo Stoupoviči, dostal jsi mě. Všechny moje potenciální výmluvy jsi předem zamítnul. No nemám já pech? :-))) Jdu si to hodit na pionýrským šátku... :-)
Á propos, když jsem u toho šátku (trochu odbočím), to mi připomíná, že jede můj skoro švagr měl jako kluk problém, když si pionýrskou obuv udržoval čistou... čistil ji právě tím šátkem. Nenapadá někoho, čemu mohly vadit čisté botky?
Á propos, když jsem u toho šátku (trochu odbočím), to mi připomíná, že jede můj skoro švagr měl jako kluk problém, když si pionýrskou obuv udržoval čistou... čistil ji právě tím šátkem. Nenapadá někoho, čemu mohly vadit čisté botky?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP,
- správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko












