Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
742.195-1 + 754.028-9 | |
![]() | Informace o fotografii: - Místo focení: Podlesí - Datum: 1.6.2011 - Autor: Trainmaniak - Pozn.: Velikost TT - Zobrazeno: 7603x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 8 |
| Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Chary, Trainmaniak: samozřejmě že v reálu to dokola moc není a záleží pak taky jak se s tím na tom modelu jezdí. Já kdybych si jednou stavěl modelovou železnici, tak nějak jako 2 protisměrné okruhy, nebo jeden zpětný, který by vedl nějak skrytě.
Jediný ovál, který má v modelovém měřítku smysl, je ten, který mají na ŽZO. Modelově reprezentuje skutečnost. Tedy skutečný okruh.
Každý modelář se snaží o nejvěrnější podobu. A Honza asi nebude věřit, ale jsou i modeláři, kteří staví dioramata ne proto, aby si zajezdili, ale aby to vypadalo. A když už to vypadá, tak to i jezdí. Nicméně to už s argumentací lezu Trainmaniakovi do zelí :-)
Každý modelář se snaží o nejvěrnější podobu. A Honza asi nebude věřit, ale jsou i modeláři, kteří staví dioramata ne proto, aby si zajezdili, ale aby to vypadalo. A když už to vypadá, tak to i jezdí. Nicméně to už s argumentací lezu Trainmaniakovi do zelí :-)
livingproof, Traimaniak: Není to super jezdit dokola, ale koleje které nevedou odnikud nikam je taky na prd.
10.06.2011 (6:16)
Podle mě poněkud scestný komentář. To je věc názoru. Nevedou odnikud nikam, ale odněkud někam. Když to převedu do většího měřítka, tak koleje vedou také za Trutnov i za Prahu, ale konkrétní vlaky jezdí jen Trutnov - Praha a zpět. :-) U modelu se na to takhl edívat nedá a v poslední době se staví kolejiště právě tak, že vedou odněkud někam, viz třeba Zababov, KˇM Praha 3 a podobní. Prostě dlouhá trať mezi stanicemi, žádný okruh. Okruhy jsou jen starý zvyk z minulosti.
Z fotohlediska je pro mně zajímavá hloubka ostrosti, kde u přrešlé fotky byl ostře vypíchnut pouze Hektor a popředí s pozadím bylo mázlé, kdežto zde je mázlé pouze popředí a zbytek je ostrý. To signalizuje, jak je u stejné clony a ohniska důležitá vzdálenost objektu od snímače (zde ostřeno na větší vzdálenost než u Hektora). Řekl bych, že pro více vzdálené předměty v řádu metrů je již důležitější ohnisko a clona. Z železničně modelářského hlediska mě nejvíce zaujalo zalomení patráků, ale to je jistě způsobené větším zmešením rádiusu oblouku v daném měřítku. Budovy, vlaky lze jednoduše zmešit v měřítku, ale vzdálenosti trati již ztěží- zde na venkovské nádraží by bylo potřeba 3-5m délky a reálné ztvárnění oblouků by si vyžádalo i několik metrů šířky. Takže zalomení je daní za prostor. Zajímalo by mě, nakolik je zapřažení Kocoura do patráků reálné, pokud by jsi tam zavěsil 3-5 šukafóních Btax, tak bych si připadal jako na domácí trati 317. Taky jsem uvažoval na blízkosti nádražní budovy, zdá se mi, že venkovská nádraží mívají budovu vždy dál od kolejí- alespoň mám takový pocit, zde mi to přijde dost natěsno. Taky nevidím, zda máš pro tak dlouhý vlak dostatečně dlouhé nástupiště. Před pár lety byla otázka patiny pro mě naprosto nezajímavá, dnes již vím, že je patina nutností- pokud chceme dosáhnout reálného provozu- zde nijak nekritizuji, vím, že máš modely mnohdy zapůjčené. Výrobci již umí zobrazit i sebemenší nýtek- zde třeba zajímavě otlučené nárazníky, ale ochoz a střecha svítící novotou vypadají již nepřirozeně. Desítky minut uběhly a tak se jdu podívat i na další fotky.
09.06.2011 (13:03)
• Sakra, to je román. :-) Díky za názor. Zkusím odpovědět alespoň na něco. S tou hloubkou ostrosti to tak nějak bude. Teorii moc neznám, spočítat to neumím, ale v praxi zhruba vím, co musím udělat, aby fotka vyšla tak či onak – samozřejmě v rámci možností mého aparátu. :-)
• Zalomení se řešilo o pár komentů níže. Doma si prostě nemůžu dovolit R 1000 apod. I když to vypadá luxusně, prostě to nejde. Pokud chci mít doma plnohodnotné kolejiště a ne jen pár modulů, musím se přizpůsobit prostoru. Sakra, místnost 6 x 5 metrů by bodla. :-)
• Tato souprava je reálná. S kolegou jsme nejdříve prolezli galerii, než jsme se jali fotky pořídit. Asi je to reálnější, než kdyby byl v čele plzeňský Brejlovec. Ale toho jsme nehledali. :-) Zde pár kousků:
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/742082.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/742170.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/742172.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/742177.jpg
• Ani nevím, jestli se to vejde k nástupišti, nedojeli jsme. :-) Vlaky tam stojí vyloženě kvůli focení. Jedno ale vím. Do druhé stanice se to nejede, takže jsme jezdili se 2 vozy.
• Patina – stará známá písnička. Také zmiňuji někde níže. Na osobním vlaku není moje ani spřáhlo. :-) Kolega zatím nepatinuje, k tomu se časem dostane. Každý má jiné priority. Já, dokud jsem stavěl kolejiště, tak jsem také nepatinoval. Teď už je celkem velká část mých modelů „zasviněná“, přesto je jich ještě dost čistých. :-) Nespěchám. Ale na těch odkazech výše je ta přirozená patina mooooc pěkná. :-)
• Zalomení se řešilo o pár komentů níže. Doma si prostě nemůžu dovolit R 1000 apod. I když to vypadá luxusně, prostě to nejde. Pokud chci mít doma plnohodnotné kolejiště a ne jen pár modulů, musím se přizpůsobit prostoru. Sakra, místnost 6 x 5 metrů by bodla. :-)
• Tato souprava je reálná. S kolegou jsme nejdříve prolezli galerii, než jsme se jali fotky pořídit. Asi je to reálnější, než kdyby byl v čele plzeňský Brejlovec. Ale toho jsme nehledali. :-) Zde pár kousků:
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/742082.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/742170.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/742172.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/742177.jpg
• Ani nevím, jestli se to vejde k nástupišti, nedojeli jsme. :-) Vlaky tam stojí vyloženě kvůli focení. Jedno ale vím. Do druhé stanice se to nejede, takže jsme jezdili se 2 vozy.
• Patina – stará známá písnička. Také zmiňuji někde níže. Na osobním vlaku není moje ani spřáhlo. :-) Kolega zatím nepatinuje, k tomu se časem dostane. Každý má jiné priority. Já, dokud jsem stavěl kolejiště, tak jsem také nepatinoval. Teď už je celkem velká část mých modelů „zasviněná“, přesto je jich ještě dost čistých. :-) Nespěchám. Ale na těch odkazech výše je ta přirozená patina mooooc pěkná. :-)
08.06.2011 (23:39)
Pohlazení od Michala...aneb kdo umí,ten umí.
A dalsi problem jsou pary, mit na kazdem konci tocnu... Tam bych asi sel do skrytych smycek.
08.06.2011 (11:15)
Jedním směrem jezdíme uhlím napřed. Ale výpravčí v sousední stanici pak s tím, kdo to poslal, nemluví. :-)
Kdyz je malo mista a neda se natahnout nudle podel zdi, tak je zase pruda popojet metr a pul a preprahovat. Tech 5m je v TT podle mne minimum na sem-tam zeleznici.
08.06.2011 (10:54)
To je sice pravda, ale Honza evidentně preferuje kolotoč. Protože u mě ta nudle podél zdi jde a přesto píše, že je škoda, že není kolečko. :-)
08.06.2011 (8:51)
Trainmaniak: Souhlas, taky nechápu ty, kteří si postaví "kolečko" (v lepším případě osmičku) a ještě si myslí, jak to je super :) Na mém kolejišti (www.modelovekolejiste.cz) jsem se oválů rovněž vyvaroval.
08.06.2011 (11:15)
Tak. Ovál bych udělal možná na nějakém minikolejišti pro děti.
Škoda že to není uzavřený okruh, aby se dalo jezdit dokola.
08.06.2011 (5:36)
To je přeci ta nejzákladnější věc, nejezdit dokola, ale odněkud někam, ne? Copak v reálu to jezdí dokola?
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP,
- správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Logowanie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- administratorzy - pytania i odpowiedzi
Info
informacni okenko












