Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
750.160-4 | |
![]() | Informace o fotografii: - Ort: Velká Paka - Datum: 1.9.2013 - Autor: zirecek - Bem.: Kolejiště Jiřího Zlámala v měřítku TT - Zobrazeno: 8616x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 10 |
| Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Stačí se podívat na dokonalé koleje,které ve skutečnosti tak být,na těchto tratích tak nějak nejsou.
Model vs.skutečnost
Model vs.skutečnost
07.02.2014 (11:32)
classic 90s a tady ještě co se týče ujetí vozů v Brně hln.
Prakticky bez povšimnutí uplynulo padesát let od památné železniční nehody, ke které došlo v neděli 27. 10. 1963 u V. a VI. nástupiště brněnského hlavního nádraží. V tento den ujela z železniční stanice Střelice skupina 11 nákladních vozů. Zarážky položené na trati nepomohly, úsek mezi dolním nádražím a odbočkou Státní silnice byl obsazen protijedoucím manipulačním vlakem, na "bramborových" kolejích (dnes přibližně v tomto místě stojí budova AZ Tower) probíhala vykládka vagónů a obsluha kolejí, a tak vozy projely až k VI. nástupišti, kde narazily do skupiny odstavených osobních vozů. Nárazem byly osobní vozy vytlačeny do ulice a první vůz řady Balm "dojel" až do budovy kde sídlila Cestovní kancelář Turista (odtud místní rčení "dojet až do Čedoku"). Vozy ujely ze Střelic cca v 2.27 h a naštěstí nedošlo k žádnému zranění ani úmrtí.
Snímky byly pořízeny v době po uvolnění tramvajových kolejí, u vozu řady Balm jsou dobře vidět stopy smýkání po dlažbě. Na odklízení vozidel se podílely dva vojenské tanky, požární sbor města Brna a parní jeřáb pomocného vlaku. A konečně čísla vozů na snímcích: Balm 5-0456 (po nehodě zrušen), Be 3-4388, Bai 4-3226 a Ba 3800; tento vůz byl podobně jako vůz řady Balm na následky nehody zrušen).
http://www.alanbutschek.cz/
Prakticky bez povšimnutí uplynulo padesát let od památné železniční nehody, ke které došlo v neděli 27. 10. 1963 u V. a VI. nástupiště brněnského hlavního nádraží. V tento den ujela z železniční stanice Střelice skupina 11 nákladních vozů. Zarážky položené na trati nepomohly, úsek mezi dolním nádražím a odbočkou Státní silnice byl obsazen protijedoucím manipulačním vlakem, na "bramborových" kolejích (dnes přibližně v tomto místě stojí budova AZ Tower) probíhala vykládka vagónů a obsluha kolejí, a tak vozy projely až k VI. nástupišti, kde narazily do skupiny odstavených osobních vozů. Nárazem byly osobní vozy vytlačeny do ulice a první vůz řady Balm "dojel" až do budovy kde sídlila Cestovní kancelář Turista (odtud místní rčení "dojet až do Čedoku"). Vozy ujely ze Střelic cca v 2.27 h a naštěstí nedošlo k žádnému zranění ani úmrtí.
Snímky byly pořízeny v době po uvolnění tramvajových kolejí, u vozu řady Balm jsou dobře vidět stopy smýkání po dlažbě. Na odklízení vozidel se podílely dva vojenské tanky, požární sbor města Brna a parní jeřáb pomocného vlaku. A konečně čísla vozů na snímcích: Balm 5-0456 (po nehodě zrušen), Be 3-4388, Bai 4-3226 a Ba 3800; tento vůz byl podobně jako vůz řady Balm na následky nehody zrušen).
http://www.alanbutschek.cz/
07.02.2014 (11:24)
jackcomputer:
Hm, to teda byl hodně divoký duben toho roku 1998. A všechno údajně lidské selhání.
Na tu příhodu se samovolným "ujetím" brejlí po 260ce si matně vzpomínám, pamatuju si jak to v jednom místním plátku přirovnávali ke scéně ze Železného dědka. :) Vlastně to že ujela s vozy i mašina bylo "lepší" v tom ohledu, že jela stabilně těch svých 30km/h. Samotné vozy, když by bylo klesání, by nabraly mnohem nebezpečnější rychlost, a samozřejmě tak daly železničářům výrazně méně času na řešení situace.
Ostatně Železný dědek a jeho Líza vědí své... :)
Hm, to teda byl hodně divoký duben toho roku 1998. A všechno údajně lidské selhání.
Na tu příhodu se samovolným "ujetím" brejlí po 260ce si matně vzpomínám, pamatuju si jak to v jednom místním plátku přirovnávali ke scéně ze Železného dědka. :) Vlastně to že ujela s vozy i mašina bylo "lepší" v tom ohledu, že jela stabilně těch svých 30km/h. Samotné vozy, když by bylo klesání, by nabraly mnohem nebezpečnější rychlost, a samozřejmě tak daly železničářům výrazně méně času na řešení situace.
Ostatně Železný dědek a jeho Líza vědí své... :)
07.02.2014 (10:54)
pro Trakia měl jsi pravdu byl to tenkrát Brejlovec a stalo se to 24.4.1998 dohledal jsem něco o tom samovolném rozjezdu na netu.
Samovolný odjezd soupravy z Brna (24. 4. 1998)- Třicetikilometrovou rychlostí dojel vlak do 38 km vzdálené Skalice nad Svitavou, kde byl v cca 5:30 odkloněn na slepou kolej a vykolejen. Celá jízda byla kontrolována a tím, že měl vlak tzv. zelenou, nemohlo dojít ke srážce s jinou soupravou a ani nebyly ohroženy železniční přejezdy. Podle tiskového mluvčího GŘ nese vinu strojvedoucí, který stroj opustil a nechal spuštěné motory a zařazenou tzv. automatiku, která vlak rozjela na zmíněných 30 km/h. Nešlo o systémovou chybu, ale o selhání lidského faktoru. (Železničář 17/98)
- Navzdory některým prohlášením, že by bývalo stačilo postavit vlaku na stůj, nebyla podle Alexandra Mráze z GI ČD jiná možnost, než vlak zastavit násilným způsobem. Nebylo jiné řešení, než ve Skalici nad Svitavou postavit výhybky na odstavnou kolej a vlak vykolejit, uvedl Mráz. Vlak tak železničáři zastavili až po 38 km a téměř hodině jízdy. (Obzor 18/98)
- Dne 24. 4. 98 ve 4:14 ujela ze žst. Brno hl. n. na širou trať bez obsazení strojvedoucím souprava složená z hnacího vozidla a 6 osobních vozů, ujela vzdálenost 38 km a dojela do žst. Skalice nad Svitavou, kde narazila do kusé koleje č. 4a, kam byla její cesta postavena. Vykolejilo hnací vozidlo řady 754. Příčina a odpovědnost za vznik nehodové události se zjišťuje. (Železničář 18/98)
http://www.nezavislyzeleznicar.info/prvnicisla/druhecislo2.php
Samovolný odjezd soupravy z Brna (24. 4. 1998)- Třicetikilometrovou rychlostí dojel vlak do 38 km vzdálené Skalice nad Svitavou, kde byl v cca 5:30 odkloněn na slepou kolej a vykolejen. Celá jízda byla kontrolována a tím, že měl vlak tzv. zelenou, nemohlo dojít ke srážce s jinou soupravou a ani nebyly ohroženy železniční přejezdy. Podle tiskového mluvčího GŘ nese vinu strojvedoucí, který stroj opustil a nechal spuštěné motory a zařazenou tzv. automatiku, která vlak rozjela na zmíněných 30 km/h. Nešlo o systémovou chybu, ale o selhání lidského faktoru. (Železničář 17/98)
- Navzdory některým prohlášením, že by bývalo stačilo postavit vlaku na stůj, nebyla podle Alexandra Mráze z GI ČD jiná možnost, než vlak zastavit násilným způsobem. Nebylo jiné řešení, než ve Skalici nad Svitavou postavit výhybky na odstavnou kolej a vlak vykolejit, uvedl Mráz. Vlak tak železničáři zastavili až po 38 km a téměř hodině jízdy. (Obzor 18/98)
- Dne 24. 4. 98 ve 4:14 ujela ze žst. Brno hl. n. na širou trať bez obsazení strojvedoucím souprava složená z hnacího vozidla a 6 osobních vozů, ujela vzdálenost 38 km a dojela do žst. Skalice nad Svitavou, kde narazila do kusé koleje č. 4a, kam byla její cesta postavena. Vykolejilo hnací vozidlo řady 754. Příčina a odpovědnost za vznik nehodové události se zjišťuje. (Železničář 18/98)
http://www.nezavislyzeleznicar.info/prvnicisla/druhecislo2.php
Ctvercovy format mi zde sedel nejvice. Oproti predchozi fotce se mi libi vice i edit. Fira je na druhem stanovisti, na vysilacce ma vedouciho posunu na cele sunuteho dilu, pristavuji vychozi osobni vlak, cestujici jiz cekaji... :-). Dekuji za nazory, komentare.
Bylo to v roce 1998, viz komentáře zde: http://www.zelpage.cz/zpravy/5777?oddil=2
Já bych řekl,že to byl shodou okolností taky brejlák,co jim s tou soupravou z Brna do Skalice ujelo.Rozhodně ne milka.Akorát už nevím ten letopočet.
06.02.2014 (20:08)
Hloubkar:A proč by to nebylo možný, vždyť MILKA jim z Brna hlavního nádraží taky jela do stanice Skalice nad Svitavou sama bez fíry.
06.02.2014 (19:01)
Opravdu, že jde o model je nejvíce patrné z absence strojvedoucího...
To není moc dobrý. Dyk jim ty Brejle ujely bez fíry!!! :D
Jinak to je nádhera. Taky bych chtěl mít tak hezkej panel.
Jinak to je nádhera. Taky bych chtěl mít tak hezkej panel.
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Akreditierter Fotograf oder ŽP Mitglied,
- Galerieverwalter oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster - Fragen und Antworte
Info
informacni okenko












