Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Ty 51-80 | |
![]() | Informace o fotografii: - Místo focení: Wloszczowice - Datum: 20.7.1986 - Autor: Drahos Svestka - Pozn.: Na maximum vytížený Mn nákl. vlak Busko Zdrój-Kielce - Zobrazeno: 5309x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 10 |
| Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Topič a Astartoth - OT o DR/DB:
Přesná trefa, okolo licence na provoz S-Bahn:
Hnedle medle po válce byla jen DR a Německo ve správě 4 vítězných mocnoctí. A i drážní náležitosti byly spravovány dle okupačních zón. (Besatzungszone) Na čemsi se ti vítězové dohodli - m.j. že Berlin budou sprvvovat společně - ve čtyřech sektorech a že CCCP zajistí "drážní logistiku" prostřednictvím jí příslušné části DR, ale i S-Bahn, U-Bahn. Pak se vztahy ochladily, ale smlouv zůstala. A tím i DR.
Přesná trefa, okolo licence na provoz S-Bahn:
Hnedle medle po válce byla jen DR a Německo ve správě 4 vítězných mocnoctí. A i drážní náležitosti byly spravovány dle okupačních zón. (Besatzungszone) Na čemsi se ti vítězové dohodli - m.j. že Berlin budou sprvvovat společně - ve čtyřech sektorech a že CCCP zajistí "drážní logistiku" prostřednictvím jí příslušné části DR, ale i S-Bahn, U-Bahn. Pak se vztahy ochladily, ale smlouv zůstala. A tím i DR.
24.10.2011 (22:44)
Topič:Tome,to je dobrá otázka-jaký to mělo výfuk?Popravdě řečeno:zvuk nebyl úměrný velikosti lokomotivy a tomu,co dokázala.Jednoduchá dyšna,výfuk byl poněkud přitlumený,se štěkáním našich štokrů to v žádném případě nelze srovnat.Ale na druhou stranu je potřeba říct,že to možná naši 556.0 i předčí....i když ten výkon ve srovnání s parametry naší 556.0 není tak rozdílný.To je ale dáno tím,že PKP si mohly dovolit,na rozdíl od nás,stavbu těžkých lokomotiv s vysokým nápravovým zatížením,neboť jejich hlavní tratě to umožňovaly.Když se nad tím zamyslím...tyto stroje by mohly v době svého vzniku jezdit u nás pouze na několika málo hlavních tratích a to ještě se značným omezením rychlosti.Zatímco štokr měl přechodnost prakticky i na lokálky.
Třeba bude někoho zajímat,ža tato lokomotivní řada je vůbec nejtěžší parní lokomotivou vyrobenou v Polsku a jak bylo správně řečeno,jejich vzorem byly originál americké Ty 246,dodáváne těsně po válce v rámci UNRRA.
Amerických konstrukčních prvků má tato lokomotiva více než dost...prakticky komplet celý kotel,mohutné topeniště s natřásacími rošty,popelníky s bočním přívodem vzduchu(pro zlepšení spalování a vyšší výkon),budku pouze pro sedící personál,přední výkyvný podvozek(žádný Kraus-Helmholtz)atd.atd.
Lokomotivy vznikly na základě objednávky,kde bylo požadováno,aby stroj uvezl vlak o hmotnosti 2300-2500 tun na stoupání 8 promile.Zkoušky prvních sériově vyrobených strojů(továrna Cegielski)dopadly na výbornou,takže se rozběhla výroba 232 kusů,postavených v letech 1953-1957.
Stoupa:Libore,je mi líto...díky datu narození jsem nestihnul jejich provoz s přetěžkými uhelnými vlaky na hlavních tratích PKP,toto už je jen labutí píseň na manipuláku...
Třeba bude někoho zajímat,ža tato lokomotivní řada je vůbec nejtěžší parní lokomotivou vyrobenou v Polsku a jak bylo správně řečeno,jejich vzorem byly originál americké Ty 246,dodáváne těsně po válce v rámci UNRRA.
Amerických konstrukčních prvků má tato lokomotiva více než dost...prakticky komplet celý kotel,mohutné topeniště s natřásacími rošty,popelníky s bočním přívodem vzduchu(pro zlepšení spalování a vyšší výkon),budku pouze pro sedící personál,přední výkyvný podvozek(žádný Kraus-Helmholtz)atd.atd.
Lokomotivy vznikly na základě objednávky,kde bylo požadováno,aby stroj uvezl vlak o hmotnosti 2300-2500 tun na stoupání 8 promile.Zkoušky prvních sériově vyrobených strojů(továrna Cegielski)dopadly na výbornou,takže se rozběhla výroba 232 kusů,postavených v letech 1953-1957.
Stoupa:Libore,je mi líto...díky datu narození jsem nestihnul jejich provoz s přetěžkými uhelnými vlaky na hlavních tratích PKP,toto už je jen labutí píseň na manipuláku...
RiPas: A co trochu pozorněji číst komentáře. Psal jsem, že je z této mašiny ta původní amerika Ty246 poznat. Zcela postačí do googlu napsat jednou Ty 246 a podruhé Ty 51 a dozvíš se mnohé
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ty246
a zde je to v angličtině
http://www.locomotives.com.pl/Freight%20Steam%20Locomotives/Ty246.htm
a tady něco o Ty 51
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ty51
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ty246
a zde je to v angličtině
http://www.locomotives.com.pl/Freight%20Steam%20Locomotives/Ty246.htm
a tady něco o Ty 51
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ty51
To je jako originál amerika, něco jako dodávky UNRA (s polskim tuningem) ? :-)
Nebo to je okopírovanej nejakej americkej typ ?
Nebo to je okopírovanej nejakej americkej typ ?
Duvod existence Risske drahy byl snad v jakesi licenci na provoz Berlinskeho S-Bahnu. Muze to byt dost dobre mytus ci JPP, pripadni zajemci ale mohou zapatrat timto smerem.
stoupa: Jojo, jest mi známo, že kotle jakož i jejich pokrokové prvky byly u nás na vysoké úrovni. Jen škoda, že to nebylo možné pořádně využít při, oproti Německu, méně dokonalém svršku.
Zaráží mě, že se v Polsku dochovalo více němek, tedy Ty2 a tahle Ty51 pouze jedna. Jak vidět ideologie a nácionální hrdost nehrála v něčem až tak kruciální roli.
Anebo, že by se to vykládalo tak, že ty Ty2 jsou vlastně z toho přátelského mírumilovného Německa, tedy DDR, kde jak dobře víme byli sice také vysloužilci, kteří prodělali ruské tažení s wehrmachtem, ale vždycky a zásadně stříleli na Rusa jen slepými patronami.
Ale stejně v tom mám zmatek, protože dodnes nevím, proč si ti hodní soudruzi z DDR nechali značku Říšských drah a ti oškliví kapitalisti na západě měli Spolkové dráhy. :-)
Zaráží mě, že se v Polsku dochovalo více němek, tedy Ty2 a tahle Ty51 pouze jedna. Jak vidět ideologie a nácionální hrdost nehrála v něčem až tak kruciální roli.
Anebo, že by se to vykládalo tak, že ty Ty2 jsou vlastně z toho přátelského mírumilovného Německa, tedy DDR, kde jak dobře víme byli sice také vysloužilci, kteří prodělali ruské tažení s wehrmachtem, ale vždycky a zásadně stříleli na Rusa jen slepými patronami.
Ale stejně v tom mám zmatek, protože dodnes nevím, proč si ti hodní soudruzi z DDR nechali značku Říšských drah a ti oškliví kapitalisti na západě měli Spolkové dráhy. :-)
(Jak nás dříve p. Drahoš poučil): Polská samo-domo UNNRA na šoupáku a šoupák coby "těžká tonáž"? Tak to odchytit vyžaduje kvality opravdu vynikajícího drážně-fotografického rozvědčíka!
A propos, p. Topiči, nad vařením Škodováckých kotlů s pozastavovali Germánští vědátoři v Grunewaldu už za Protektorátu. A to šlo o Kremáky. A spalovací komoru, varník, trubky v topeništi, to jsme měli dřív v rádu pětiletek ....
A propos, p. Topiči, nad vařením Škodováckých kotlů s pozastavovali Germánští vědátoři v Grunewaldu už za Protektorátu. A to šlo o Kremáky. A spalovací komoru, varník, trubky v topeništi, to jsme měli dřív v rádu pětiletek ....
A hele, polský "štokr". Je z něj ta původní amerika Ty 246 dost patrná. Je to pořádná mašina. Je zajímavé srovnat s naší 556.0. Obě lokomotivy byly současnice.
Oproti naší 556.0 měla Ty51 skoro o 40% větší roštovou plochu, o 20% větší výhřevnou plochu, o 2 atp. menší maximální přetlak, hmotnost o pár tun vyšší, přesto výkon větší oproti naší 556.0 jen o zhruba 6%.
To by jen potvrzovalo perfektní konstrukci kotle 556.0, resp. 475.1.
Na nějakých videozáběrech je slyšet, že i polský "štokr" měl lodní sirénu. Byla laděna o něco výš než na našich mašinách.
Oproti naší 556.0 měla Ty51 skoro o 40% větší roštovou plochu, o 20% větší výhřevnou plochu, o 2 atp. menší maximální přetlak, hmotnost o pár tun vyšší, přesto výkon větší oproti naší 556.0 jen o zhruba 6%.
To by jen potvrzovalo perfektní konstrukci kotle 556.0, resp. 475.1.
Na nějakých videozáběrech je slyšet, že i polský "štokr" měl lodní sirénu. Byla laděna o něco výš než na našich mašinách.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP,
- správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko












