..: Fotogaléria - detaily fotografie Ge 4/4 II 615 RhB :..
 

Ge 4/4 II 615 RhB


Ge 4/4 II 615 RhBInformace o fotografii:
 - Úsek: Reichenau-Tamins - Bonaduz
 - Datum: 29.10.2010
 - Autor: Tomáš Kubovec  Poslať e-mail autorovi
 - Zobrazeno: 4982x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 8

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

19.11.2011 (11:13)  
pri vyssich a malo zatazanich sltpoch je velmi dolezitim faktorom pomer vzpernej dlzky (v tomto pripade 2x vacsia ako skutocna) a polomeru zotrvacnosti prierezu, ktory by mal byt mensi ako 150
registrovaný užívateľ M 152.0  mail  
Počet komentárov užívateľa309 »fotek 0
18.11.2011 (19:01)  
Ty koně tam pro mě působí trochu rušivě, ale jinak pěkná fotka.
registrovaný užívateľ JB 
Počet komentárov užívateľa514 »fotek 0
18.11.2011 (6:58)  
(Ještě OT) Martin Grill: K materiálovým vlastnostem bych ještě doplnil, že na sloup se jistě volí ocel se zaručenou svařitelností, což materiál kolejnice zdaleka není. I vyvrtat do ní díru je trochu problém.

Naproti tomu se lze ve Švýcarsku setkat se sloupy dřevěnými, což je materiál daleko vhodnější než kolejnice. Byly i na berninské větvi Rétské dráhy, když jsem tam naposledy byl.
akreditovaný fotograf alebo člen ŽP Vlad  mail  
Počet komentárov užívateľa815 »fotek 0
17.11.2011 (22:26)  
(OT) Já doplním Martinovo vysvětlení ještě obrázky.
Zde se můžete podívat na různé typy (tvary) kolejnic:
http://www.fce.vutbr.cz/zel/plasek.o/studium/1_Uvod_Kolejnice.pdf
I profily si můžete dál "rozkliknout" pro detailnější zobrazení:
http://www.autostav-mix.cz/DesktopDefault.aspx?highlightTabId=85&tabid=87&CategoryId=1
17.11.2011 (19:41)  
Pro kolejnice se dnes nejvíce používá materiál UIC 900A, což rozhodně není běžná konstrukční ocel, jako např. právě pro takovéto sloupy. Problém je jednak v samotném profilu, druhak v rozdílných vlastnostech materiálů. "Íčko" je ve dvou osách souměrné, širokopatní kolejnice jen v jedné (na jedné straně široká a nízká pata, na druhé vysoká a oproti patě užší hlava.) Síly se tam tedy rozkládají kapku jinak a nerovnoměrněji, než u souměrného profilu. Nejsem si tedy jist, nakolik by se třímetrová kolejnice, zapíchnutá v zemi, neohýbala... Materiálově je naopak houževnatější, než íčkový profil z konstrukční oceli. Kolejnice by pro takovou aplikaci byla škoda, nehledě na cenovou náročnost.
17.11.2011 (19:24)  
To je krásná fotka a podivná debata, nechtějte abych šel do tabulek... Od pohledu je zřejmé, že kolejnice by vedení unesla, ale byla by úžasně prohnutá. Dobrý nápad pro film ala Harry Potter.
17.11.2011 (19:07)  
BBvK, nejsem teda konstruktér ani technolog, ale... jaká je průměrná zátěž na jeden takový sloup? Kolejnice mi nepřipadají, že jsou z nějakého dramaticky měkkého, pružného nebo ohebného materiálu, nebo se pletu?
17.11.2011 (19:00)  
Ohryzek: Můžu tě ujistit, že nosný sloup je kolejnici přinejlepším velmi vzdáleně podobný, nehledě na rozdílné požadavky na oba prvky infrastruktury...
17.11.2011 (18:56)  
Jsou to "íčka", kolejnice by trolej neunesla.
17.11.2011 (18:46)  
Dotaz na autora nebo znalce: stojny těch stožárů TV jsou z kolejnic? Přinejmenším to má podobný profil.

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- akreditovaný fotograf alebo člen ŽP, - správca galérie alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia - otázky a odpovede


Info
informacni okenko