Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
475.1139 | |
![]() | Informace o fotografii: - Place: Brno hlavní nádraží (Brno hl.n.) - Datum: 11.10.1974 - By: Drahos Svestka - Comm.: Rozjezd Os 4113 aneb boj s minutami začíná... - Zobrazeno: 6509x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 9 |
| Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Drahoši tato foto od tebe se mi moc líbí, fascinující na tom je že je to skutečně nearanžovaná fotka z provozu a je fajn že nám vždy sdělíš i informace s fotkou spojené. 5* je málo.
02.09.2009 (9:58)
Díky příteli.To je velká výhoda těchto stránek,že jsou tu ty komentáře.Každá fotka z těch dávných dob pravidelného parního provozu je spojena s nějakým zajímavým,nevšedním zážitkem.
Ty brďo Drahosi to je hustý, paráda. Kdes to čeče vyšťoural? Tos mně myslím ani neukazoval. Jen tak dál:-)
31.08.2009 (19:52)
Drahoši, máš to opravdu krásné. Nechcu už opakovat ostatní.....Strašně by se mi to líbilo jako velikánská fotka na zdi. Připomíná mi to reklamy které bývaly nedávno na nádraží od Raireklam, např dítě s železničářem a kufrem....
31.08.2009 (15:54)
Díky za nečekaně kladné ohlasy.Jak bylo poznamenáno-řídit páru,notabene s těžkým vlakem (ostatně tehdy jiné ani nejezdily),bylo opravdu mistrovství,mašina se řídila především sluchem,kdo to uměl,měl vyhráno.
Ještě k těm závodům.Společný rozjezd měly vlaky Os 4015(Přerov)a Os 4113(Veselí nad Mor.)Odjezdy byly krátce po 15 hod,přerovák odjížděl o minutu dříve.Do změny GVD v červnu 1974 to byla dvojice 475.1,to byly souboje většinou vyrovnané.Pak nasadilo depo Brno-dolní na Přerov brejlovce a to byla výzva.Porazit jej,to byla přímo povinnost,přestože odjížděl o minutu dřív.Podle toho taky vypadal rozjezd-válce se nahřívaly 5 minut předem,písek se sypal ostošest a jak to nakonec dopadlo?V první fázi rozjezdu byly brejle svižnější,ale jak se pětasedma dostala do tempa,nebylo nic, co by ji zastavilo.Na mostě přes Svratku už byly pozice vyrovnány a na dalším mostě (přes dolní nádraží)už se brejlovec pomalu ztrácel nejméně o dva vozy zpět,za parádního štěkotu Kylchapů.Jó to byly časy...
A při bližším pohledu jsou vidět za okny pětasedmy osobní vozy toho přerováka,resp.střechy,jak už jej začínáme "dotahovat".
Ještě k těm závodům.Společný rozjezd měly vlaky Os 4015(Přerov)a Os 4113(Veselí nad Mor.)Odjezdy byly krátce po 15 hod,přerovák odjížděl o minutu dříve.Do změny GVD v červnu 1974 to byla dvojice 475.1,to byly souboje většinou vyrovnané.Pak nasadilo depo Brno-dolní na Přerov brejlovce a to byla výzva.Porazit jej,to byla přímo povinnost,přestože odjížděl o minutu dřív.Podle toho taky vypadal rozjezd-válce se nahřívaly 5 minut předem,písek se sypal ostošest a jak to nakonec dopadlo?V první fázi rozjezdu byly brejle svižnější,ale jak se pětasedma dostala do tempa,nebylo nic, co by ji zastavilo.Na mostě přes Svratku už byly pozice vyrovnány a na dalším mostě (přes dolní nádraží)už se brejlovec pomalu ztrácel nejméně o dva vozy zpět,za parádního štěkotu Kylchapů.Jó to byly časy...
A při bližším pohledu jsou vidět za okny pětasedmy osobní vozy toho přerováka,resp.střechy,jak už jej začínáme "dotahovat".
DR: No jo, mě hned netrklo, že asi nejezdily kupátkový vozy. :-)
31.08.2009 (13:36)
topič:
1. Bydlel jsem v Brně, a nějak tak v době vzniku této fotky se schylovalo k zahájení stavby RD v Š.
2. Oknem je to legrace.
1. Bydlel jsem v Brně, a nějak tak v době vzniku této fotky se schylovalo k zahájení stavby RD v Š.
2. Oknem je to legrace.
DR: Mám dva dotazy.
1. Kde jsi tenkrát bydlel?
2. Jak jsi dostal 4m lešenářskou trubku do vozu?
Závody se konaly také ve Velkém Oseku. Tam si to rozdávaly páry mezi sebou a později pára s elektrikou.
1. Kde jsi tenkrát bydlel?
2. Jak jsi dostal 4m lešenářskou trubku do vozu?
Závody se konaly také ve Velkém Oseku. Tam si to rozdávaly páry mezi sebou a později pára s elektrikou.
31.08.2009 (13:12)
A já měl obavy, že mně tu nikdo neuvěří...
DR: tak přeci jen je to pravda. O něčem takovém mi totiž vyprávěl táta, když vozíval podobné souběhy z Vysočan, on na Nymburk, druhý vlak na Nera. Tam to však nebylo tak militantní, holt Praha, umírnění pořádkumilovní fanoušci všeho druhu, né žádný Brno...
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Registered Photograph or Member of ŽelPage,
- Gallery or ŽelPage Administrator
Add comment
Sign in
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster - Frequently Asked Questions
Info
informacni okenko












