Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
131.011-9 + 131.012-7 | |
![]() | Informace o fotografii: - Úsek: Štrba - Štrba zastávka - Datum: 9.4.2006 - Autor: Jakuza ![]() - Zobrazeno: 5173x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 8 - Rating od uživatelů: 8 |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Na některou z nich byla v rámci modernizace dosazena i EDB, ale jak to dopadlo už nevím.
11.04.2006 (21:10)
Cituji: Požadavky na růst objemu a zrychlení nákladní dopravy na slovenské části hlavního tahu ČSD vyvolaly potřebu nových nákladních lokomotiv, odvozených ze řady E 479.0. Závody Škoda vyrobily a dodaly v letech 1980 až 1982 lokomotivy E 479.1. Ačkoli může být každá lokomotiva provozována samostatně, od počátku jsou lokomotivy řady 131 v provozu zásadně ve dvojicích s vícenásobným řízením, a proto se vžil pojem „dvoudílná lokomotiva“
Jde o čtyřnápravové skříňové lokomotivy s jednou kabinou strojvedoucího. V zadním čele jsou dveře s návalky pro přechod do druhé lokomotivy. Oproti řadě 130 byly použity modernější i výkonnější trakční motory 9 AI 4846 zT a snížen převodový poměr. Konstrukce podvozků umožňuje výměnu pružin primárního vypruženi bez vyvázání dvojkolí(předtím jen u řady 140). K primárnímu vypruženi jsou zařazeny třecí tlumiče, samočinná brzda se ovládá brzdičem DAKO-BSE. Skříň lokomotiv svým provedením a tvarem kabiny s unifikovaným stanovištěm odpovídá řešení pro II generaci lokomotiv ŠKODA. Poprvé byly použity deformační nárazové čelníky. Každá lokomotiva má, stejně jako řada 125.8, jedno kompresorové soustrojí K 3 lok. V roce 1992 byly upraveny lokomotivy 131 045 + 046 a 065 + 066 tak, aby bylo možné šuntování i na sériovém spojeni trakčních motorů, což původně (stejně jako u řady 130) nebylo možné.
Lokomotivy jsou v provozu nasazovány na stejnosměrně elektrizovaných tratích ŽSR včetně tratě do Plavče. Na ČD zajíždějí do Horní Lidče i na Ostravsko. Za éry ČSD však dopravovaly vlaky do Lhotky nad Bečvou a ojediněle až do Olomouce. Od dodání je domovským depem celé řady Spišská Nová Ves. V letech 1999 a 2000 byly na dvojicích 131 .033+034 a 131.035+036 nahrazeny skupiny relé v řídících obvodech a impulzory mazání okolků novým procesorovým systémem MIRER 8031 (není totožný se systémem MIREL), vyvinutým v RD Spišská Nová Ves. Lokomotivy mají rovněž upravenou původní diagnostiku a na stanovišti nový zobrazovač funkčních stavů. Takto se nyní upravuje celá lokomotivní řada.
Lokomotivy jsou napájeny trakční soustavou 3 000 V stejnosměrného proudu. Trvalý výkon lokomotiv je 2 240 kW. Průměr kol dvojkolí lokomotivy je 1 250 mm, délka přes nárazníky 17 210 mm, hmotnost ve službě 85 t a největší dovolená rychlost 100 km/h.
Jde o čtyřnápravové skříňové lokomotivy s jednou kabinou strojvedoucího. V zadním čele jsou dveře s návalky pro přechod do druhé lokomotivy. Oproti řadě 130 byly použity modernější i výkonnější trakční motory 9 AI 4846 zT a snížen převodový poměr. Konstrukce podvozků umožňuje výměnu pružin primárního vypruženi bez vyvázání dvojkolí(předtím jen u řady 140). K primárnímu vypruženi jsou zařazeny třecí tlumiče, samočinná brzda se ovládá brzdičem DAKO-BSE. Skříň lokomotiv svým provedením a tvarem kabiny s unifikovaným stanovištěm odpovídá řešení pro II generaci lokomotiv ŠKODA. Poprvé byly použity deformační nárazové čelníky. Každá lokomotiva má, stejně jako řada 125.8, jedno kompresorové soustrojí K 3 lok. V roce 1992 byly upraveny lokomotivy 131 045 + 046 a 065 + 066 tak, aby bylo možné šuntování i na sériovém spojeni trakčních motorů, což původně (stejně jako u řady 130) nebylo možné.
Lokomotivy jsou v provozu nasazovány na stejnosměrně elektrizovaných tratích ŽSR včetně tratě do Plavče. Na ČD zajíždějí do Horní Lidče i na Ostravsko. Za éry ČSD však dopravovaly vlaky do Lhotky nad Bečvou a ojediněle až do Olomouce. Od dodání je domovským depem celé řady Spišská Nová Ves. V letech 1999 a 2000 byly na dvojicích 131 .033+034 a 131.035+036 nahrazeny skupiny relé v řídících obvodech a impulzory mazání okolků novým procesorovým systémem MIRER 8031 (není totožný se systémem MIREL), vyvinutým v RD Spišská Nová Ves. Lokomotivy mají rovněž upravenou původní diagnostiku a na stanovišti nový zobrazovač funkčních stavů. Takto se nyní upravuje celá lokomotivní řada.
Lokomotivy jsou napájeny trakční soustavou 3 000 V stejnosměrného proudu. Trvalý výkon lokomotiv je 2 240 kW. Průměr kol dvojkolí lokomotivy je 1 250 mm, délka přes nárazníky 17 210 mm, hmotnost ve službě 85 t a největší dovolená rychlost 100 km/h.
11.04.2006 (16:07)
pěkně nařezanej flek. to snad ani není možný že takovýto flek někde najdete. toto je přímo nádherná fotka. jojo nákladáci jsou nakladaci :-) 5*
11.04.2006 (9:44)
mazec fotka 5*
Pěkné místo na focení, krásné pozadí, člověk se až diví, že zrovna tudy vede elektrika, opravdu povedené :)
11.04.2006 (6:57)
Já jen tak, aby ses pak neválel nahoře na kopci. :-D kdyby tě to pak pošťouchlo...
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- akreditovaný fotograf alebo člen ŽP,
- správca galérie alebo admin ŽP
Pridať komentár
Prihlásenie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správcovia - otázky a odpovede
Info

informacni okenko