..: Photo Gallery - Photo details 80-30.015-9 :..
 

80-30.015-9


80-30.015-9Informace o fotografii:
 - Section: Opatovice nad Labem-Pohřebačka - Čeperka
 - Datum: 27.6.2014
 - By: Jiří Navrátil  Send mail
 - Comm.: R 1264 v pátečním řazení
 - Zobrazeno: 9656x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 8

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
Registered user Honnzok  mail  
Number of user's comments571 »fotek 0
03.07.2014 (1:23)  
Když už se to řeší šťournu do předpisů také:

je někde stanoveno odkud musí strojvedoucí ovládat postrkové HV? Vždy když se někde jezdí s postrkem např. 814+810) tak fíra utíkal dozadu. To je dáno předpisem? V D1 sem to totiž nenašel. Jak je to v tomto případě může být fíra ovládající 163 na 163 (kde?) nebo musí být na 961? (proč?)

Děkuji
02.07.2014 (22:38)  
propojeni lokomotiv do dvouclenneho rizeni na 742 a 753, jsou pouze pro ovladani loko, nikoliv pro napajeni baterii a pomocnych pohonu. 1 loko muze byt stopnuta a jet na zadni diesel. ovsem u 753 jsou slabe baterie takze s tim dlouho nevydrží. u 742 baterie vydrzi relativne dlouho, pokud jsou v poradku. Topeni u 753 vodnim okruhem nebo bufikem. u 742 vodni okruh a na nekterych strojich i bufik. ale pak to zere baterie.
02.07.2014 (22:16)  
palubní elektronika - baterky
světla - baterky
EDB buzení / chlazení - u 753/742 nehro, a jestli to samé jde i u lokomotiv, které EDB mají, pochybuju, že bude v činnosti, čili nebude co budit a následně chladit ;-)
lednička - jestli, tak baterky

Na tu chvíli to ty baterky utáhnou, hádám, že tak jezdí jen chvíli, řádově desítky kilometrů nebo minut nějakých přesunů, rozhodně ne celodenní šichta. Ale je to teda můj laický odhad stavu.
02.07.2014 (21:25)  
JB, Chary: takže oni chcípnou přední mašinu, vzduch jí fouká zadní, ale co třeba palubní elektronika, světla, EDB buzení / chlazení, nevím, co tam ještě bude - lednička :) ... to všechno utáhnou baterky, nebo je to se zadní spojené i elektricky?
Registered user JB 
Number of user's comments607 »fotek 0
02.07.2014 (20:53)  
Diesel bez běžícího motoru, k čemu by to mělo být? Vlak na snímku je dost kuriózní.

Lze ovšem pozorovat 2x 742, kde si fíra jede v tichu s výkonem jen druhé lokomotivy. Podmínkou je letní období, jiné topení než vodní na stanovišti nemá. EDIT: Chary, ano, potvrzuju.

Výkon pro pomocné pohony je na dieselech obvykle přenášen mechanicky nebo hydraulicky, elektricky málokdy; to tak nanejvýš pro chladicí ventilátory a zrovna ty nejsou na nečinném vozidle potřeba.
02.07.2014 (20:39)  
Já jsem slyšel, že fírové na dvojčatech 753 při LV nebo malé zátěži přední motor chcípali kvůli kraválu. Ale asi to nebude přesně to, co Pikehead myslí.
02.07.2014 (20:02)  
AL: s tím retardérem to zní zajímavě, kdybyste aspoň naznačil...

A mimochodem, vy jste na 843 dělal, koho tehdy, už po totáči, napadlo takhle tunit 50 let starý koncept vysokopodlažního silného motoru elektrickým přenosem a tou home-made elektronikou? Věřím, že vás to jako inženýra bavilo, ale u dráhy to musel objednat nějaký totální šílenec...
02.07.2014 (19:45)  
Díky za AL, jinak by to byla diskuse jako v mateřské školce. :)

Zajímalo by mě, jestli vůbec existuje diesel, který dokáže jako čelní vozidlo fungovat bez běhu motoru. Občas loko mívají malý diesel na pomocné pohony, ale že by nějaký diesel uměl jet bezmotorově a pohánět pomocné pohony z topného kabelu mi přijde jako celkem velké scifi. :)
01.07.2014 (20:00)  
Tuhle soupravu jsem ten den potkal v Pardubicích.
01.07.2014 (16:41)  
V 843 motory běží (jak už psal třeba M. Michl), protože pomocné pohony.
Samozřejmě že ale nemusejí jet na 100%, ono to ani nemá význam v poměru k tomu, co umí ten peršink (zde bych mohl uvést veselou historku z natáčení, teda ze zkoušení retardérů na 842, kdy se fíra z 842 v dobré víře pokusil pomoci tažnému esu s rozjezdem, ale je to dost dlouhý).
V podstatě jsou možné dva přístupy:
- salámový, fíra na 843 nic neřeší, nechá ARR, ať si s tím nějak poradí, a fíra na peršasu pomáhá s rozjezdem (v MANu). Toto je předpisový stav.
- hračičkový, kdy se oba dohodnou, fíra na peršasu si zavře kohoutem brzdič (ostatně, to by měl udělat v obou případech), navolí na ARR traťovou mínus 5 a po povelu k odjezdu nechá peršase, ať se ukáže. Fíra vepředu má navolenou traťovou a může nechat motorák ve výběhu.

V každým případě by bylo vhodné propojit žluté hadice, chudáček kompresůrek na 843 by z toho dofoukávání 7 vozidel plus měchů mohl dostat horkost (a pak by fíra musel aplikovat pokyny z manuálu - studený zábal a acylpirin ;-)
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Registered Photograph or Member of ŽelPage, - Gallery or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster - Frequently Asked Questions


Info
informacni okenko