Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
232.347-5 | |
![]() | Informace o fotografii: - Ort: Sulzbach-Rosenberg - Datum: 1.9.2009 - Autor: bazala68 ![]() - Zobrazeno: 2771x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 8 - Rating od uživatelů: 5 |
| Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
admin>
Můžeme návštěvníky galerie rozdělit na tři hlavní skupiny:
a) lidé obeznámení s chodem systému, jeho základními pravidly a mechanismy (funkce správců galerie, zásobník, přístup správců k některým "filzofofím" atp.)
b) lidé neobeznámení s předešlým (čerství návštěvníci, občasní, nepřispívající apod)
c) škodiči (cokoliv je na žp je špatně, cokoliv je jinde je lepší, často cíleně určeno na správce a pod.)
Postoj skupiny "c" nemá smysl řešit. Skupina "b" by se měla teoreticky divit, jakto že jsou dvě stejné fotky pod sebou. A konečně, cílová skupina "a" by si měla říct "no, jedna fotka je správcova, druhá je člověka, co s ním často fotí, s ohledem na "filozofie" by se tu tohle nemělo objetiv, to sakra neni samo sebou. Kdo v tom asi má prsty? A jaký je záměr? Víme, že je zásobník a často plný na dva tři dny dopředu, takže jako omyl ve schválení, kde by fotka nešla nahradit něčím jiným, obzvláště, pokud je jedna správcova, to se dá s pravděpodobností hraničící s jistotou vyloučit. Takže fakt nějaká habaďůra.
Ano, je to habaďůra, je to jeden z dalších testů na čtenáře, tentokrát ne z mého původního popudu. *
Ti z vás, kdo vkládáte fotky, tak víte, že správci nejsou dvakrát nadšeni, když má nějaký autor pět a půl fotky, a hned šestou dává ze stejného fleku, nedejbože z jednoho dne. Nějakou pestrost by to chtělo! Pak jsou třeba i situace, kdy je jedním autorem třeba i mimoděk "přefocena" nějaká stávající fotka, třeba v jiném ročním období s jiným strojem, a srovnání "dvou stejných" je nasnadě. Leč k němu k velké škodě téměř nedochází.
A nakonec jsou tu i autoři, kteří mají svůj rajón, dávají z relativně omezeného úseku stále to samé dokola, a světe div se, "prochází" jim to, i když mají třeba tu samou fotku jen trošku jinak, a ještě se tam hodnotitelé udivují, jak je to krásně originální. Galerie ŽelPage není jen těch deset fotek na hlavní straně! Přijde pak jiný autor, vloží něco podobného, a hned je "lynčován" za opisování. A logika dostává na frak jak nikdy předtím, najednou paměť funguje. Asi dost selektivně, záleží kdo jsou ti autoři, že?
Nyní tu byla uměle vytvořena jedinečná situace, posoudit dvě fotky, tak jak sám napsal Bazala, když dva dělají totéž, není to vždy totéž. Pár lidí se o srovnání skutečně pokusilo, a našli se i tací, co skutečně hodnotili fotku a ne autora či jev. Bohužel, jak píše kolega topič, výsledek experimentu je velice nelichotivý. Obzvláště například vůči těm, kteří na jednu stranu u svých fotek téměř bezvýhradně vyžadují zdůvodnění nízké známky, přičemž za nízkou považují vše, co není pět, a na druhou stranu veškerá logika hodnocení fotek jde najednou stranou a bez ohledu na kvalitu fotky dají nulu. Vypovídá ta nula o kvalitě fotky? A celá ta diskuse a detaily hodnocení (které pravda nemáte možnost vidět zcela), co nám vypovídá o vztahu hodnotitelů k fotkám jako takovým? Je skutečně diskutována a hodnocena fotka? Dvěma červenými ragulíny byl předhozen pomyslný hadr a bohužel výsledek na sebe nenechal dlouho čekat. Někteří bohužel prokázali svou zvýšenou příslušnost skupině "c", na úkol selského rozumu, aplikovaného smyslu pro humor a schopnosti vnímat širší souvislosti. Za sebe musím říct, že mě to u některých velmi nepřekvapilo.
Berte to jako impuls k zamyšlení, zda skutečně hodnotíte fotku jako takovou, nezávisle na kontextu. Pokud ne, má takové hodnocení vůbec smysl? A mají zkreslené komentáře nějaký přínos pro autora a čtenářstvo?
Já vím, že to moc nejde, viz ony mnou nedávno zmíněné korekční indexy, brejlovec, alpy, skleník a pod. Ale zkuste to. A ti, kterým se to povedlo i beztak, palec nahoru.
Tak mě napadá, že je to něco jako skrytá kamera. Tvůrci napálí kupu lidí. Někdo se dovede zasmát sám sobě, někdo je k legraci imunní, div by režiséra nezabil. Neříkám, že ten experiment byl situační humor amerického typu. Ale ti, co se v této souvislosti čertili, zkuste se zamyslet, zda skutečně bylo proč. Jak to říkal pan Werich? Když nejde o život...
---------- EDIT --
* objasnění situace:
Bazala vloží ragulina, s řízlou cestou. První co mě napadne, rovinka od sulzbachu, to tu dlouho nebylo, máme teprv říjen. Druhý co mě napadne, proboha proč tu cestu řezal? Pak najdu topičovu fotku wintona s celou cestou a ptám se ho, jak to tam bylo s tím "když dva dělají totéž". No a topiče napadlo, že zkusíme, co na to veřejnost.
Budou řešit fotku s cestou a bez cesty, technickou kvalitu a zpracování editu (protože jsme ve fotogalerii),
nebo budou řešit, jakto že tam jsou dvě stejný pod sebou, steskat, že jinej může a já ne, hlavně že je cenzor, a vymýšlet teorie (protože jsme na území bývalého československa)?
Výsledek vidíme všichni.
Můžeme návštěvníky galerie rozdělit na tři hlavní skupiny:
a) lidé obeznámení s chodem systému, jeho základními pravidly a mechanismy (funkce správců galerie, zásobník, přístup správců k některým "filzofofím" atp.)
b) lidé neobeznámení s předešlým (čerství návštěvníci, občasní, nepřispívající apod)
c) škodiči (cokoliv je na žp je špatně, cokoliv je jinde je lepší, často cíleně určeno na správce a pod.)
Postoj skupiny "c" nemá smysl řešit. Skupina "b" by se měla teoreticky divit, jakto že jsou dvě stejné fotky pod sebou. A konečně, cílová skupina "a" by si měla říct "no, jedna fotka je správcova, druhá je člověka, co s ním často fotí, s ohledem na "filozofie" by se tu tohle nemělo objetiv, to sakra neni samo sebou. Kdo v tom asi má prsty? A jaký je záměr? Víme, že je zásobník a často plný na dva tři dny dopředu, takže jako omyl ve schválení, kde by fotka nešla nahradit něčím jiným, obzvláště, pokud je jedna správcova, to se dá s pravděpodobností hraničící s jistotou vyloučit. Takže fakt nějaká habaďůra.
Ano, je to habaďůra, je to jeden z dalších testů na čtenáře, tentokrát ne z mého původního popudu. *
Ti z vás, kdo vkládáte fotky, tak víte, že správci nejsou dvakrát nadšeni, když má nějaký autor pět a půl fotky, a hned šestou dává ze stejného fleku, nedejbože z jednoho dne. Nějakou pestrost by to chtělo! Pak jsou třeba i situace, kdy je jedním autorem třeba i mimoděk "přefocena" nějaká stávající fotka, třeba v jiném ročním období s jiným strojem, a srovnání "dvou stejných" je nasnadě. Leč k němu k velké škodě téměř nedochází.
A nakonec jsou tu i autoři, kteří mají svůj rajón, dávají z relativně omezeného úseku stále to samé dokola, a světe div se, "prochází" jim to, i když mají třeba tu samou fotku jen trošku jinak, a ještě se tam hodnotitelé udivují, jak je to krásně originální. Galerie ŽelPage není jen těch deset fotek na hlavní straně! Přijde pak jiný autor, vloží něco podobného, a hned je "lynčován" za opisování. A logika dostává na frak jak nikdy předtím, najednou paměť funguje. Asi dost selektivně, záleží kdo jsou ti autoři, že?
Nyní tu byla uměle vytvořena jedinečná situace, posoudit dvě fotky, tak jak sám napsal Bazala, když dva dělají totéž, není to vždy totéž. Pár lidí se o srovnání skutečně pokusilo, a našli se i tací, co skutečně hodnotili fotku a ne autora či jev. Bohužel, jak píše kolega topič, výsledek experimentu je velice nelichotivý. Obzvláště například vůči těm, kteří na jednu stranu u svých fotek téměř bezvýhradně vyžadují zdůvodnění nízké známky, přičemž za nízkou považují vše, co není pět, a na druhou stranu veškerá logika hodnocení fotek jde najednou stranou a bez ohledu na kvalitu fotky dají nulu. Vypovídá ta nula o kvalitě fotky? A celá ta diskuse a detaily hodnocení (které pravda nemáte možnost vidět zcela), co nám vypovídá o vztahu hodnotitelů k fotkám jako takovým? Je skutečně diskutována a hodnocena fotka? Dvěma červenými ragulíny byl předhozen pomyslný hadr a bohužel výsledek na sebe nenechal dlouho čekat. Někteří bohužel prokázali svou zvýšenou příslušnost skupině "c", na úkol selského rozumu, aplikovaného smyslu pro humor a schopnosti vnímat širší souvislosti. Za sebe musím říct, že mě to u některých velmi nepřekvapilo.
Berte to jako impuls k zamyšlení, zda skutečně hodnotíte fotku jako takovou, nezávisle na kontextu. Pokud ne, má takové hodnocení vůbec smysl? A mají zkreslené komentáře nějaký přínos pro autora a čtenářstvo?
Já vím, že to moc nejde, viz ony mnou nedávno zmíněné korekční indexy, brejlovec, alpy, skleník a pod. Ale zkuste to. A ti, kterým se to povedlo i beztak, palec nahoru.
Tak mě napadá, že je to něco jako skrytá kamera. Tvůrci napálí kupu lidí. Někdo se dovede zasmát sám sobě, někdo je k legraci imunní, div by režiséra nezabil. Neříkám, že ten experiment byl situační humor amerického typu. Ale ti, co se v této souvislosti čertili, zkuste se zamyslet, zda skutečně bylo proč. Jak to říkal pan Werich? Když nejde o život...
---------- EDIT --
* objasnění situace:
Bazala vloží ragulina, s řízlou cestou. První co mě napadne, rovinka od sulzbachu, to tu dlouho nebylo, máme teprv říjen. Druhý co mě napadne, proboha proč tu cestu řezal? Pak najdu topičovu fotku wintona s celou cestou a ptám se ho, jak to tam bylo s tím "když dva dělají totéž". No a topiče napadlo, že zkusíme, co na to veřejnost.
Budou řešit fotku s cestou a bez cesty, technickou kvalitu a zpracování editu (protože jsme ve fotogalerii),
nebo budou řešit, jakto že tam jsou dvě stejný pod sebou, steskat, že jinej může a já ne, hlavně že je cenzor, a vymýšlet teorie (protože jsme na území bývalého československa)?
Výsledek vidíme všichni.
Honzo, tenhle maraton sleduju oba dny, říkal jsem si, že je zbytečné připojovat, ale teď mi to fakt už nedalo do toho tvého džihádu zasáhnout. Ve vší slušnosti, nebylo toho už dost? Snažíš se tu najít za každou cenu něco, co stejně ani snad nejde. Někomu jseš možná pro smích, jiným kazíš náladu a mě nebaví se tu prohrabávat tvými neopodstatněnými nářky. Možná je někdo vyslyší někde v lampárně, tady ti (řekl bych) většina na tvé teorii o konspiračním spiknutím s prominutím kašle.
Pokud si dobře pamatuju, tak jste jednou onehdá vložili s kolegou naprosto identickou fotku ze stejného místa i dne, která by se dala přirovnat k této situaci. To ti přijde regulérní, když tu teď kážeš vodu?
Pokud si dobře pamatuju, tak jste jednou onehdá vložili s kolegou naprosto identickou fotku ze stejného místa i dne, která by se dala přirovnat k této situaci. To ti přijde regulérní, když tu teď kážeš vodu?
22.10.2009 (19:52)
MG: je hezké, že se ze mě snažíš udělat nesvéprávného blázna, ale mě od ŽP nikdo "dál nedrží", odešel jsem právě proto, že s praktikami některých jedinců, mezi něž patříš právě ty, jednoduše nesouhlasím a nehodlám jim svou prací získávat další vliv. A i kdyby, o mém návratu rozhodnou jiní lidé než někdo s tvými schopnostmi a reputací...:)
Pakliže to byl takovýhle záměr od začátku, proč se cca. 24 hodin nikdo neměl k vysvětlení, i když tu otázky opakovaně padaly od různých lidí? Stačilo komunikovat, vysvětlit. A taky o tom dopředu informovat druhého autora. Jenže ten se místo toho s podivem dozvídá, že je na žp za plagiátora. To je to tak těžký pochopit?
Navíc z popisu věci usuzuji, že první, kdo fotku vložil, byl Bazala, tedy o její přítomnosti v cenzuře věděl a svou vložil až potom.
Ve výsledku se nabízí dvě vysvětlení: buď to byl cílený naschvál vůči Bazalovi a o den později dodané vysvětlení byla jen znouzectnost a snaha to obrátit proti kritikům, nebo to byl experiment s návštěvníky, jenže těm se osud laboratorních myší taky nemusí líbit. A mě se nelíbí ani jedna z těchto možností.
Pakliže to byl takovýhle záměr od začátku, proč se cca. 24 hodin nikdo neměl k vysvětlení, i když tu otázky opakovaně padaly od různých lidí? Stačilo komunikovat, vysvětlit. A taky o tom dopředu informovat druhého autora. Jenže ten se místo toho s podivem dozvídá, že je na žp za plagiátora. To je to tak těžký pochopit?
Navíc z popisu věci usuzuji, že první, kdo fotku vložil, byl Bazala, tedy o její přítomnosti v cenzuře věděl a svou vložil až potom.
Ve výsledku se nabízí dvě vysvětlení: buď to byl cílený naschvál vůči Bazalovi a o den později dodané vysvětlení byla jen znouzectnost a snaha to obrátit proti kritikům, nebo to byl experiment s návštěvníky, jenže těm se osud laboratorních myší taky nemusí líbit. A mě se nelíbí ani jedna z těchto možností.
22.10.2009 (17:53)
JTB: Díky za zpestření odpoledne, takhle jsem se už dlouho nenasmál. Paranoia a konspirační teorie jsou tvou novou image? Prober se...tohle není politika, ani nejde o život. Myslím, že tímhle svým jednáním jen ukazuješ, že je dobře nechat tě i nadále stranou co do působnosti zde na ŽP.
All: Jde jen a pouze o porovnání citu pro kompozici a vhodné úpravy. Nic víc. Ale já si myslím, že to většina z vás pochopila...mno a ten zbytek se prostě nudí a za každou cenu hledají problémy tam, kde nejsou, aby se cítili důležití tím, že něco objevili.
All: Jde jen a pouze o porovnání citu pro kompozici a vhodné úpravy. Nic víc. Ale já si myslím, že to většina z vás pochopila...mno a ten zbytek se prostě nudí a za každou cenu hledají problémy tam, kde nejsou, aby se cítili důležití tím, že něco objevili.
JTB: Ve frontě se vyskytly dvě téměř stejné fotky, vzešel tedy nápad je vypustit blízko sebe, aby měli čtenáři oživení v podobě možnosti srovnat přístup a techniku dvou autorů, nic víc, nic míň. Většina lidí to pochopila, jen ty v tom zase hledáš nějaké nesmyslné praní prádla, neférovost a cítíš se ukřivděný, když tvé nesmysly odmoderujeme.
22.10.2009 (16:27)
JTB) A proč ne? :)
22.10.2009 (16:20)
Nick: to přece není ale vůbec relevantní, pro svou fotku hlasovat beztak nemůže a proč by hlasoval pro tu druhou, když chce svou protlačit o něco dřív?
Zcela vážně - o tom, že zrovna tihle dva si mají co vracet se myslím obecně ví, ale tohle špinavé prádlo by nebylo fér prát na veřejnosti. Topič prostě viděl fotku v cenzuře a rozhodl se, že vloží i tu svou. To prostě není fér...
Zcela vážně - o tom, že zrovna tihle dva si mají co vracet se myslím obecně ví, ale tohle špinavé prádlo by nebylo fér prát na veřejnosti. Topič prostě viděl fotku v cenzuře a rozhodl se, že vloží i tu svou. To prostě není fér...
JTB: Stále mi nějak uniká, co je cílem tvých narážek na nějakou vyšší moc. U žádné ze dvou porovnávaných fotek není v hodnocení Topič. U své fotky hodnotit nemůže, Bazalovu nehodnotil. Pokud to byl nápad Topiče, minimálně 3 další správci o tom věděli a souhlasili s tím. Nějaké tvé konspirační teorie se tedy nezakládají na pravdě.
Pro mne osobně je to zpestření fotogalerie, protože je to ukázka dvou přístupů na jedno místo. U topiče se mi líbí více kompozice vzhledem k cestě, lepší edit; u bazaly68 mě více oslovuje pozice loko.
Navíc jako technickou perličku jsem se dozvěděl hardware a software, :-).
Navíc jako technickou perličku jsem se dozvěděl hardware a software, :-).
22.10.2009 (14:02)
Topič: odhlédněme od útoků, které jsi na všechny strany vyslal, a podívejme se na to, jak se tu ten "dvoják" objevil. Bazala68 tvrdí, že o ničem až do zveřejnění fotky nevěděl. Je vážně v pořádku, že k takovému kroku sáhneš bez jeho vědomí a s využitím z hlediska ŽP mnohem silnějších práv?
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Akreditierter Fotograf oder ŽP Mitglied,
- Galerieverwalter oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster - Fragen und Antworte
Info
informacni okenko












