Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
- Doplněno 14.1.2004 - Kolektivní smlouva - Ve čtvrtek 13.1. od 15 hod. byla svolána pracovní schůzka všech Odborových centrál na železnici za účelem řešení současné patové situace mezi OC a ČD. Protože Federace strojvůdců neustoupila ze svých požadavků, odboráři se zatím nedohodli. Navíc se FS připravuje k vyhlášení stávkové pohotovosti v reakci na zvláštní opatření vydaném generálním ředitelem ČDDnes vypršela lhůta, během které měla být podepsána KS, aby stávající výhody zůstaly v platnosti. Jednání se však dnes vůbec nekonalo a tak ČD mohou od nynějška postupovat v souladu se zákoníkem práce.
Hlavním problémem je prodloužení týdenní pracovní doby a s tím související nadbytečnost asi 11% zaměstnanců ČD. Paradoxně se propouštění dotkne nejvíce strojvůdců, kterým se týdenní pracovní doba prodloužila z 36 na 40 hodin a o místo jich může přijít až 1500.
Vedení ČD dnes prohlásilo, že vyjednávání o kolektivní smlouvě bude pokračovat až FS ustoupí ze svých požadavků na zvýšení mzdy o 21,5 %.
JRtrain
| 13.1.2005 (22:38)
| 13.1.2005 (22:38)Související zprávy

15.01.2005 (10:14)
to flieger: ad. "tvrdá truka zákoníku práce"
Milý pane, tato tvrdá ruka platí prakticky ve všech firmách v ČR. Pročpak z něj mají železničáři hrůzu? Že by jim konečně docházelo, jakých nadstandardních požitků si doteď dopřávali? Slovy A.J. Rimmera: "Kde to jsem - je toto snad můj ráj?":-))
Milý pane, tato tvrdá ruka platí prakticky ve všech firmách v ČR. Pročpak z něj mají železničáři hrůzu? Že by jim konečně docházelo, jakých nadstandardních požitků si doteď dopřávali? Slovy A.J. Rimmera: "Kde to jsem - je toto snad můj ráj?":-))
15.01.2005 (0:03)
Mám v rodině jednoho příbuzného, co dělá fíru na dráze, takže mám tušení, jak to asi chodí. Dvakrát až třikrát do týdne si jde zajezdit v noci s Peršingem. Co mi vyprávěl, žádná věda to není, navolí si rychlost a nic ho nezajímá-takže pohoda. Sice přes den pak spí, ale jinak celý zbytek týdne profláká a za to bere 23000. Hlavně, že o železnici ví pěkný kulový, když se ho na něco ze zvědavosti zeptám, tak neví nebo si vymyslí nějakou blbost (naposled mi tvrdil, že loko řady 150 jezdí běžně 140km/h "někde u Plzně" :-) Takže i když je to můj strýc, nedal bych mu ani korunu navíc!
14.01.2005 (21:54)
z vlastní zkušenosti vím že Strojvedoucí a Vozmistři si dělají co chcou nikdo s něma nepohne. Zodpovědnost jim nikdo nebere ale pozná se kdy je to schválně.
14.01.2005 (19:35)
No necekal bych, ze Duskovo modre gumy budou chodit i sem...
14.01.2005 (19:24)
14.01.2005 (19:11)
U nás jsou též všichni z rodiny u dráhy. Jsme už několikátá generace železničářů. Jestli se milostpáni z FS neumoudří a nepodepíšou, koledují si pořádně o přesdržku nejen od kolegů, kteří chtějí podepsat, ale i od ostatních odborářů. Jestliže většina souhlasí, měl by se zbytek podřídit. protože jinak dopadne tvrdá ruka zákoníku práce na všechny.
14.01.2005 (18:55)
Neberte to tak, že bych Vám oponoval, ale mě tyhle věci naopak nezajímají vůbec. Federace strojvůdců zastupuje strojvůdce (tedy odboráře mezi nimi), Ti ji volí a jsou za ni samozřejmě odpovědní. Strojvůdci - nečlenové FS mají z vybojovaných výhod stejný prospěch, jako členové. Že si někdo myslí, že oni si myslí (nebo vlastně nemyslí), že... To je přece nesmysl. Neslyšel jsem o žádné sebemenší iniciativě jednotlivých strojvůdců, která by vyjadřovala názor oponující vedení FS. Jestli dělají mrtvého brouka a pouštějí do světa řeči, že s vedením FS nesouhlasí, přičemž ale proti němu nic nepodniknou, je to pokrytectví, které z nich odpovědnost nesejme. Já bych se na jejich místě musel studem propadnout, kdybych jim ihned nešel svoji legitimaci člena FS omlátit o hlavu. Máte někdo informace, kolik členů FS zatím vystoupilo? Já myslím, že moc ne. To je pro mě skutečnost. Kdyby v ČR vznikla Federace tlusťochů a prosazovala, že všichni hubení musí povinně platit na všechny tlusťochy, taky bych, ať už člen či nečlen FT, neseděl za bukem, ale angažoval bych se proti takovému nesmyslu.
14.01.2005 (17:46)
Opravdu by mě zajímalo, jestli (do poslední chvíle) měli jednotliví strojvůdci stejný názor jako vedení Federace... Já o tom silně pochybuji.
14.01.2005 (14:56)
Proupouštění je naprosto nezbytné, ale mělo by se propouštět na správných místech. Vyhnat z Ústředí veškeré kancelářské krysy a nechat jen nezbytné minimum. Pak by hned bylo na modernizaci vozového parku a zbylo by i na ty platy ostatnich zaměstnanců ČD!
14.01.2005 (14:29)
Za ty, co na železnici nikdy nepracovali, ale velice jí fandí, mají ji rádi a těší je každá dobrá zpráva či zlepšení na dráze, můžu říct, že mě destruktivní a sobecký přístup některých zaměstnanců ČD velice mrzí. Že jsou jejich požadavky mimo realitu, je nasnadě. Měli by nechat svůj podnik pořádně nadechnout a až adekvátně nastartovanému rozvoji hrotit svoje požadavky. Neperspektivní podnik, jemuž vládnou odbory, nebude podporovat každá vláda. Nemusí jít o zánik železnice, ale podívejte se na Slovensko: rušení tratí, minimum spojů, dražší jízdné (zaměření pouze na cestující, kteří musí použít vlaku). Co si myslíte, že se stane, až přijde ODS, kterou vlaky zajímají, jenom když si může ulít peníze z předražených koridorů? Pokud ČD nebudou alespoň náznakem působit efektivně a nesocialisticky, bude s nimi dřív či později amen. Docela smutný pohled zvenčí na zaměstnance, kterým jde jen o ten "dnešní den" a osud podniku je jim ukradený...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Logowanie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- administratorzy
Info
informacni okenko










