814+914 - České dráhy a společnost PARS nova Šumperk podepsaly v závěru ledna 2005 smlouvu na dodávku prototypu motorové jednotky 814+914, která bude trvale spojená a průchozí. Vůz 914 bude částečně nízkopodlažní.
Součástí modernizace bude zejména kompletní modernizace interiéru a výměna hnacího agregátu, kde počítá se s motorem TEDOM ML640 SE - EURO II s výkonem 242 kW.
Maximální rychlost jednotky má být 90 km.h-1 a kapacita 85 sedících cestujících.
Společnost PARS nova vyhrála výběrové řízení, které České dráhy vyhlásily 6.10.2004.
Prototyp má být dodán do konce tohoto roku. Pokud se osvědčí, objednají si České dráhy až 100 modernizací vozů 810 a 010.
Cena jedné modernizované jednotky se bude pohybovat kolem dvaceti milionů korun.
Na snímku je model jednotky 814+914, který prezentoval PARS na veletrhu CzechRaildays 2004.
| 3.2.2005 (19:16)
bylo by nějak možné ten snímek vidět?
Tož co ta fotka v novinách má znamenat?
ale má Vmax jen 80 a má s touto rychlostí co dělat...
810 taky tahá až 2*010, ale rychlost 80 těžko dosahuje...
Aby se dosahlo nějakého výkonu a nějakjé stabilní rychlosti, je 814+914 vhodné řešení na 242 kW výkon.
Desiro má 275 - 325 kW na vůz !!!
To je docela slušný rozdíl...
necháme se překvapit, co nám PARS připraví za překvapení...
zřejmě, ale když si vybavím 843 a 714, tak mi LIAZ, potažmo Tedom, dobrý nepřijde...
Ještě to můžou dodělat sedačkama a oknama u vozu bez klima bez klima...
doufám, že tam daj něco jako je v 021 a bude to další povedená modernizace...
Spíš mne ale zaráží ten motor. Proč tam nedaj nějaký kvalitnější?
Tedom (Liaz) mi nepřipadá dobrý.
Slováci používaj tuším MAN nebo MTU a slouží krásně...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










