Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Jablonecko - Na tratích Liberec - Tanvald - Železný Brod a Smržovka - Josefův Důl jezdí vlaky cca 15 - 20 minut zpožděné, zatím je od rána do odvolání zastavena železniční doprava na trati Tanvald - Harrachov pro neprůjezdnost trati, na mnoha místech zaváté. Osobní vlaky na trati Tanvald - Harrachov jsou nahrazeny náhradní autobusovou dopravou, jedoucí pouze po hlavní silnici přes Příchovice do Harrachova. Silnice ke kořenovskému nádraží a na Horní Polubný jsou pro autobusy nesjízdné. Asi do hodiny se předpokládá intenzivní nasazení sněhového pluhu na trati Tanvald - Harrachov.Na fotografii Jindřicha Berounského, zástupce ČD pro Liberecký kraj, je osobní vlak v Kořenově (so.12.3.)
Praha - Kvůli zavátým kolejím nejezdily dopoledne vlaky na šestnácti místech České republiky. Po poledni se podařilo obnovit provoz v úseku Tochovice - Příbram na trati Zdice - Protivín a mezi Zadní Třebání a Lochovicemi. Kvůli přívalům sněhu byla zastavena doprava mezi Novým Městem na Moravě a Bystřicí nad Pernštejnem, na úsecích Telč - Kostelec u Jihlavy, Velké Meziříčí - Studenec a Polička - Čachnov, ráno nejezdily také vlaky na tratích Blatná - Nepomuk a Radonice - Kadaňský Rohozec. Od pátku jsou nadále nesjízdné části tratí na úseku Praha Řeporyje - Rudná u Prahy - Hostivice, Vejprty - Křímov, Velká Kraš - Javorník ve Slezsku, Pacov - Nová Cerekev a Bruntál - Malá Morávka. Od noci se nejezdí také ve zbývajícím úseku trati do Vejprt Chomutov - Křímov.
Zdroj: ČTK a České dráhy
JRtrain
| 13.3.2005 (14:34)
| 13.3.2005 (14:34)Související zprávy

14.03.2005 (10:57)
Bývaly doby, kdy dráhy měly parní sněhomety (postavené za války v Německu na frézování závějí na východní frontě). Ze stejné doby pocházely sněhové pluhy Riga a ještě starší byly pluhy typu Klíma, případně přestavěné ze starých tendrů parních lokomotiv. Drtivá většina této těžké techniky byla ve druhé polovině minulého století zlikvidována, zbylé ojedinělé exepmpláře jsou nefunkční vraky - muzejní exponáty.
Za socialismu bylo populární odstraňování sněhu, zejména z výhybek, proudovými motory z vyřazených tryskových voj. letadel, umístěných na vhodném podvozku.
Výše uvedená technika byla nahrazena titěrnými frézami na traťových vozících MUV-69 a několika žlutými polskými nesamohybnými pluhy. Kolik z nich ale po mnohaletém likvidačním hospodářství na našich železnicích zůstalo schopných nasazení?
Za socialismu bylo populární odstraňování sněhu, zejména z výhybek, proudovými motory z vyřazených tryskových voj. letadel, umístěných na vhodném podvozku.
Výše uvedená technika byla nahrazena titěrnými frézami na traťových vozících MUV-69 a několika žlutými polskými nesamohybnými pluhy. Kolik z nich ale po mnohaletém likvidačním hospodářství na našich železnicích zůstalo schopných nasazení?
14.03.2005 (8:41)
U frézy na muvce je ještě problém, že jak říkají traťováci "sežere poleno" - do nožů sedostane větší kus dřeva a stroj je na řadu dní odepsán, špatné zásobování náhradními díly je u ČD známou věcí.
Fréz je všeobecně málo. Na nové stroje ani na díly jako obvykle nejsou peníze, ty jsou jen na živení zbytečných úředníků, kteří, když je potřeba nic nezařídí, zalezou do ulity a až je po všem, dělají si zásluhy. Za odměnu si nově zařídí kanceláře...
Fréz je všeobecně málo. Na nové stroje ani na díly jako obvykle nejsou peníze, ty jsou jen na živení zbytečných úředníků, kteří, když je potřeba nic nezařídí, zalezou do ulity a až je po všem, dělají si zásluhy. Za odměnu si nově zařídí kanceláře...
13.03.2005 (17:29)
Když se podíváte na vybavení ČD, tak najdete akorát:
- frézy (MUVky, které jsou lehké a snadno vyskočí) a
-pluhy, které musí tlačit lokomotivy a tak také mohou vykočit
- a pak velké lokomotivy, které se na kritických místech přidávají, aby trať prohrnuly. U nás se takto používají zamračené, které se dávají na přípřež vlaků, které jsou vedeny řadami 714 a 810. Za noc PA/SO skončily dvě zamračené a jedna 742 mimo koleje...
- frézy (MUVky, které jsou lehké a snadno vyskočí) a
-pluhy, které musí tlačit lokomotivy a tak také mohou vykočit
- a pak velké lokomotivy, které se na kritických místech přidávají, aby trať prohrnuly. U nás se takto používají zamračené, které se dávají na přípřež vlaků, které jsou vedeny řadami 714 a 810. Za noc PA/SO skončily dvě zamračené a jedna 742 mimo koleje...
13.03.2005 (15:37)
Nejsou náhodou problémy se sněhem na železnici způsobeny tím, že ČD nemají vybavení na odklizení sněhu?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










