Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Milovice - Ve středočeském městečku působila v minulém století sovětská armáda. V současné době mají Milovice kolem 7 tis. obyvatel a díky přílivu mladých lidí patří mezi obce s nejnižším věkovým průměrem v České republice. Většina obyvatel bydlí v rekonstruovaných panelových domech, které zde zůstaly opuštěné po ruské armádě. V době působení sovětské armády měly Milovice i přímé mezinárodní spojení s Moskvou, které zajišťoval rychlík Buzuluk. Většina zdejších obyvatel je nucena dojíždět za prací, převážně do Prahy. Pro zlepšení spojení se rekonstruovala žel. trať č. 232 Lysá nad Labem - Milovice (5 km), kdy byla zvýšena rychlost ze 40 na 70 km/h a jízdní doba se zkrátila na 6 minut. Železniční stanice byla také zmodernizována a je vybavena dálkovým řízením provozu z Lysé nad Labem. Na trati jezdí 32 párů motorových osobních vlaků, ve špičce jezdí zdvojené a interval je 30 minut. Pro všechny vlaky platí tarif PID. Vážně se uvažuje o vytvoření přímého vlakového spojení Milovice - Praha moderními elektrickými jednotkami. Podmínkou je elektrizace trati 232, která by měla stát 100 mil. Kč. Tuto potřebnou investici se zatím nepodařilo prosadit. Dále se uvažuje o vybudování vlkavské spojky Praha - Lysá nad Labem - Milovice - Vlkava - Mladá Boleslav - Turnov - Liberec, která bude součástí "5. žel. koridoru" z Prahy do Liberce. Dočasné řešení by mohlo přijít se změnou jízdního řádu. Rýsuje se možnost zajíždění pantografů z Lysé nad Labem až do Milovic, ale musely by být taženy a sunuty motorovou lokomotivou. Nyní se řeší, zda to půjde technicky.CSPSV | 14.3.2005 (20:08)
Související zprávy

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
29.03.2005 (0:39)
Mezinárodní spojení Milovice-Moskva zajišťoval rychlík Družba,který byl na území SSSR sloučený s rychlíkem jedoucím do Bratislavy Slovakia a v Čope odpojen a utajen pro zaměstnance ČSD nazýván krycím jménem Buzuluk.S pozdravem ,,Pája,, paměťník rychlíku Milovice-Moskva
25.03.2005 (21:12)
Absolutni nekoncepsnost a demagogie clouma celou republikou, drahy nevyjimaje.
25.03.2005 (21:12)
Absolutni nekoncepsnost a demagogie clouma celou republikou, drahy nevyjimaje.
16.03.2005 (14:42)
Musim souhlasit...posledni dobou se opravdu musim smat nad plany CD co se tyce stavebnich plánů.V koridor :-) rychlost 160km/h,ztrikolejneni z Vysočan do Čelákovic,protože dál by to nešlo kvůli mostu přes Labe,moderní jednotky s výkyvnými skříněmi :-) hudba rajská,ale nereálná.A tahat z Lysé do Milovic pantografy třeba 742????Než se spřáhne a udělá se zkouška brzdy,zabere to stejně času jako přestup,jen to bude dražší a zpět sunout 30kilometrovou rychlostí????na co se teda trat rekostruovlala,když se po ní bude jezdit 30citkou a jízdní doba se zas prodlouží?To bych radši nasadil třeba 854 s bnpéčkem přímo z Prahy.Stejně je do Lysý nejvíš 100km/h....nák mi uniká ta logika těch pánů na hoře...
15.03.2005 (11:23)
Takze ted se udela elektrizace trati a za deset se bude stavět 5. koridor a trať se ze směrových důvodů bude přestavovat. Zajimavé.
14.03.2005 (20:29)
Co k tomu dodat? Toto řešení neezapře svůj původ (zřejmě) na GŘ ČD, kde již delší dobu žijí v jiné dimenzi (zřejmě dimenze Xen z Half-live). I když je mi zcela jasné, že myšlenky na výstavbu 5.koridoru, vozového parku na bázi Regioswingeru a taktu až 15-ti minut patří do oblasti sci-fi, napadá mě jiná věc: spojit obě dimenze do jednoho prostoru. Pak ta železnice možná bude o něčem jiném...
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










