Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - Díky chybějící kolektivní smlouvě ušetří České dráhy měsíčně kolem 100 miliónů korun. I přesto vedení ČD má zájem na podepsání KS, která, pokud se podepíše v nejbližší době, nebude platit dříve než od 1.dubna tohoto roku.Jak řekl Právu generální ředitel ČD Petr Kousal, pokud se nepodaří uzavřít kolektivní smlouvu, budou muset Čeké dráhy letos propustit na 8000 zaměstnanců na místo původních 5500.
Součástí návrhu KS ze strany vedení ČD je meziroční zvednutí tarifní mzdy o 7% a snížení pohyblivé částky, kdy celková částka by měla být vyšší o 5%. Vedení také navrhuje pouze pět týdnů dovolené, zatímco dosud bylo týdnů šest. Zkrácení dovolené je dáno termínem uzavření kolektivní smlouvy, tj k 1.4.2005.
JRtrain
| 15.3.2005 (11:56)
| 15.3.2005 (11:56)Související zprávy

16.03.2005 (10:45)
Pokud by byly CD v zisku a platili z neho ty svoje nadstadartni vyhody, tak proti těm výhodám samozřejmě nic nemám. ALe firma, ktrerá je ve strátě musí šetřit kde se dá a to samozřejmě i na výhodách pro zaměstnance. ČD by se měla inspirovat u DB jak je uvedeno v prvním příspěvku.
Já bych okamžitě většinu výhod zrušil.
Já bych okamžitě většinu výhod zrušil.
15.03.2005 (22:19)
Kolejniku, kolejniku. Prirovnavani k mobilnim operatorum je opravdu hodne pritazene za vlasy. Mobilni operatori jsou skutecne vydelecni a ne zrovna malo, tudiz si mohou dovolit platit sve zamestnance celkem kralovsky. Taky podle toho ocekavaji adekvatni vykony od svych zamestnancu. Kdezto CD jsou prodelecne a musi se dotovat. Mel jsi nekdy moznost delat u soukromnika? Nekdy si to zkus a zmenis nazor (kdyz se z pracovni moralky u soukromnika nezblaznis). Problem CD je taky v zbytecne velke prezamestnanosti na vedoucich postech. Tam by se melo propoustet o 106.
Jentak na okraj, mati dela u soukromeho notare, denne overuje desitky smluv a podpisu, overuje dedictvi milionovych hodnot. Jedina chybicka = kriminal. A co za to? 7 500 cisteho :-(
Jentak na okraj, mati dela u soukromeho notare, denne overuje desitky smluv a podpisu, overuje dedictvi milionovych hodnot. Jedina chybicka = kriminal. A co za to? 7 500 cisteho :-(
15.03.2005 (21:54)
Já bych si to s tebou s fleku vyměnil...teda kromě té výpovědi.
15.03.2005 (20:44)
Tak by mě zajímalo, jak byste se tvářili milí rejpalové, co jen okukuje vlaky (nic proti tomu) ale k práci na železnici jste nepřičuchli, kdybyste jako já měli výpověď na stole. Zajímalo by mě, kdo máte takovou zodpovědnost, jednou nohou jsme v hrobě a druhou v base. Musíme sloužit ve svátek, o Vánocích, v noci... Spát mimo domov a zadarmo !!! Tak za to si snad trochu těch výhod zasloužíme. A ty platy? Ukažte mi nádražáka, kterej má přes 20.000 Kč čistýho. To maj jen ti "nahoře". Ale v médiích se to samozřejmě uvede jako průměrná mzda a neřekne se, že hrubá! Stará se snad někdo o to, kolik berou např. technici mobilních operátorů a jaké mají, či nemají výhody a zase tu odpovědnost... Když se spletou, tak jsme chvíli bez signálu... Když se splete výpravčí, strojvedoucí, výhybkář, zabezpečovák atd. tak můžem být po smrti.
Já mám 10.000 čistýho a musím znát 50 cm vysokou hromadu předpisů a mít zdravotní způsobilost a náročný psychotesty.
Já mám 10.000 čistýho a musím znát 50 cm vysokou hromadu předpisů a mít zdravotní způsobilost a náročný psychotesty.
15.03.2005 (19:26)
A jeste neco - myslim, ze by se zamestnanci CD meli jit podivat, popr. tak rok odpracovat u nejakeho soukromeho zamestnavatele a hned by jim spadl hrebinek. Myslim, ze malokdo ma takove vyhody v tehle republice, nez jsou zeleznicari a pri tom odvadi tak casto podprumernou praci. Skodi jak povesti Cesych drah tak cele republice
15.03.2005 (19:23)
To je pravda. Přál bych, aby si to každý zkusil, když je zvyklý na takové výhody a najednou z ničeho nic mu všechno seberou. Už jenom to, že neplatěj obědy. To platěj i ty nejdebilnější podnikatelé!
15.03.2005 (19:22)
To, ze maj jen pet nedel dovolene a ne sest, je podle me jen dobre. Prave ten tyden navic zapricinuje, ze musi u drah pracovat vice zamestnancu, nez je treba.
15.03.2005 (16:50)
Každej kdo tomu nerozumí ať se seber a de do prdele!Přál bych teďka kažému kdo vyskakuje aby se dostal do kůže nějakého padesátiletého železničáře kterej strávil u Čd celý život a teď má přijít o místo.
A co se týka těch výhod - nikomu nebylo bráněno aby dělal na železnici - každý svého štěstí stůjce.
A co se týka těch výhod - nikomu nebylo bráněno aby dělal na železnici - každý svého štěstí stůjce.
15.03.2005 (16:22)
heleho kolejníka, jak se vzteká! tady je rozdíl v tom, komu jde o železnici (ne o čd) a komu o vlastní korýtko.
Blbouni, starejte se o svý, jo a nedělejte do toho, po čem vám je prd ...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










