Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Kolín nad Rýnem - Od 4.4. do 10.12.2005 je možné cestovat mezi Kolínem nad Rýnem a Londýnem rychlovlaky Thalys, Eurostar a ICE se speciální slevou. Cena jednoduché jízdenky ve 2. třídě v úseku Köln am Rhein - London Waterloo Int. je 49 €. Nabídka platí do vyprodání míst ve vlacích společností Eurostar, Thalys International a Deutsche Bahn. Jízdní doba mezi Kolínem nad Rýnem a Londýnem trvá s krátkým přestupem v Bruselu okolo 5 hodin.Slevou London-Spezial chtějí železniční společnosti zvýšit konkurenceschopnost vlaků v porovnání s leteckou dopravou, zejména s nízkonákladovými leteckými společnostmi. Výhodou železniční dopravy je příjezd přímo do centra města, není nutné používat taxi či dlouho čekat na odbavení na letišti. Výhledově do roku 2007/2008 se počítá s dalším rozšířením počtu spojů a zkrácením jízdních dob. Očekává se dostavba vysokorychlostních úseků tratí v Belgii a ve Velké Británii.
CSPSV | 5.4.2005 (23:54)
Související zprávy

08.04.2005 (16:57)
Nejrychlejší spojení (jen v sobotu) z Prahy do Londýna trvá 15:31. Nočním vlakem do Frankfurtu, přestup do Bruselu a potom Londýn (2 přestupy) trvá 17:30.
Vy ale máte pravdu. Musí se jet totiž Kopernikem, aby mohla být přiznána SparNight. To jsem při 17 hod. nezohlednil - takže 18:30. Díky za upozornění!
NachtZug, Thalys a Eurostar za to stojí!
Vy ale máte pravdu. Musí se jet totiž Kopernikem, aby mohla být přiznána SparNight. To jsem při 17 hod. nezohlednil - takže 18:30. Díky za upozornění!
NachtZug, Thalys a Eurostar za to stojí!
07.04.2005 (12:54)
Však to taky s cenou letenky srovnávám 2990 (lze i levněji) British Airways (takže žádný low cost :)) samozřejmě na Heathrow (metro :)) a doba letu oproti vlakovému spojení snad ani nepoměřovat...:(
Já neříkám že to není super a že se nesvezu, ale toto lze pro obyčejné lidi srovnávat jen s "atrakcí" jako pendolino do Děčína takže platí to co sem napsal zase jen pro tzv. nadšence.
Já neříkám že to není super a že se nesvezu, ale toto lze pro obyčejné lidi srovnávat jen s "atrakcí" jako pendolino do Děčína takže platí to co sem napsal zase jen pro tzv. nadšence.
07.04.2005 (0:28)
ps: ca. 18 a půl hodniny
NZ 378 Praha(19:00)-Köln(6:56)
THY 9416 Köln(7:16)-Bruxelles(9:32)
EST 9125 Bruxelles(11:02)-London(12:23 +1h časový posun) - ale jen některé dny v týdnu.
Ale fakt to stojí za to. Kolín je nejrušnější nádraží v Německu. Během 10min tam člověk může vidět všechno od ICE3 až po příměstské vlaky a Thalys jako třešničku na dortu. Mezi Kolínem a Bruselem se ted jezdí 300km/h (jen Thalys, ICE může jen 250km/h protože se začne prouděním vzduchu zvedat štěrk a pěkně se pomlátí). No a cesta Eurostarem je taky nepopsatelná. Z Bruselu až po pobřeží je hotová 300km/h trať, pak 160km/h tunelem a potom zase 300km/h po nové anglické vysokorýchlostní trati pobřeží-Londýn (Channel tunel rail link), ze které je zatím bohužel hotová jen půlka. Zbytek cesty se jede po normální britské síti, takže má člověk možnost obdivovat podivnosti anglických drah.
Vřele doporučuju.
NZ 378 Praha(19:00)-Köln(6:56)
THY 9416 Köln(7:16)-Bruxelles(9:32)
EST 9125 Bruxelles(11:02)-London(12:23 +1h časový posun) - ale jen některé dny v týdnu.
Ale fakt to stojí za to. Kolín je nejrušnější nádraží v Německu. Během 10min tam člověk může vidět všechno od ICE3 až po příměstské vlaky a Thalys jako třešničku na dortu. Mezi Kolínem a Bruselem se ted jezdí 300km/h (jen Thalys, ICE může jen 250km/h protože se začne prouděním vzduchu zvedat štěrk a pěkně se pomlátí). No a cesta Eurostarem je taky nepopsatelná. Z Bruselu až po pobřeží je hotová 300km/h trať, pak 160km/h tunelem a potom zase 300km/h po nové anglické vysokorýchlostní trati pobřeží-Londýn (Channel tunel rail link), ze které je zatím bohužel hotová jen půlka. Zbytek cesty se jede po normální britské síti, takže má člověk možnost obdivovat podivnosti anglických drah.
Vřele doporučuju.
06.04.2005 (21:43)
Musím souhlasit s Comarem. Cena 156 eur za zpáteční cestu z Prahy do Londýna je nádherná. Sice se musí naplánovat spoje (kromě ČR se dá vždy jet rychlovlakem, ve kterých je tato sleva jako jedna z mála uznávána), ale něco přes 17 hodin cesty se dá snést. Autobusy to dělají okolo 19 hod. (záleží jestli jedou na trajektu či Eurotunnelem a jak dlouho čekají na spoj). London-Spezial je tedy lákavý!
06.04.2005 (20:49)
Stranger: 68€ one-way je opravdu velice slušná cena. Autobusové společnosti si normálně berou tak 1800Kč za jednu cestu. Dá se to koupit na všech kasách DB (jedna je i ve Vídni na Schubertring). Jestli to jde objednat přes internet, to nevím, ale na www.bahn.de by snad něco mělo stát.
IDOSforever: mě cena 156€(=4500Kč) za zpáteční jízenku z Prahy připadá naprosto v pořádku i pro normální lidi. Nemá se to srovnávat s cenou autobusů, ale spíš s cenou letenek.
IDOSforever: mě cena 156€(=4500Kč) za zpáteční jízenku z Prahy připadá naprosto v pořádku i pro normální lidi. Nemá se to srovnávat s cenou autobusů, ale spíš s cenou letenek.
06.04.2005 (20:30)
Pro Stranger: jízdenky přes internet lze pořídit na www.bahn.de po registraci. Bližší informace jsou tam zveřejněny. Pokud neumíte německy, je tam i anglická verze. Neovládáte-li cizí jazyk, tak napište sem komentář a poradím vám. KURS 90 - oficiální prodejní systém DB AG mají v CK ČD v Praze na hlavním nádraží (jinde v republice neexistuje). Z tohoto systému lze nakupovat jízdenky SparPreis, Länderticket atp. Ale nevím, zda i London-Spezial atp. Budete-li mít zájem, zeptám se i na tuto skutečnost. Cena je zajímavá samozřejmě spíš pro Němce, i když i pro Čecha je na spojení s Londýnem příznivá. Autobusy sice udávají jízdenky od 995,--, ale jejich sehnání je skoro nemožné. U nízkonákladových leteckých společností jsou ceny letenek relativně příznivé, ale taxy, další poplatky a jízdy z/na letiště let výrazně prodražují, čas je ale nesrovnatelně kratší. Jinak vystřídání několika typů rychlovlaků je velice lákavé. Za podobnou cenu se s nimi člověk těžko sveze. Lze očekávat, že místa budou (zvlášť o prázdninách) brzy vyprodána. Vloni u Sommer-Spezial to bylo rychle pryč, SparPreis na lukrativní trati je také těžké získat. Zkrátka: čím dřív člověk jízdenku koupí, tím víc si může vybírat spoje. Je vidět, že tato sleva zaujala víc lidí. Pokusím se co nejdříve zjistit naprosto přesné informace, které budou zveřejněny.
06.04.2005 (18:23)
Takze jedna cesta z Londyna do Prahy by me, podle vas, vysla jen na 68 EUR?? To vubec nezni spatne - sice drazsi jak letadlo, ale uz pro ten zazitek...
Vite nekdo prosim vic podrobnosti? Kde se treba daji vsechny listky koupit pres net?
Vite nekdo prosim vic podrobnosti? Kde se treba daji vsechny listky koupit pres net?
06.04.2005 (16:41)
Kdyby to bylo za zpáteční tak určitě, ale za 3000 a ještě jenom z "Kolína"... Jo kdyby konečně zavedly ty noční spoje slibované před otevřením tunelu (i z Prahy )...takhle zase jenom pro tzv. nadšence :(
06.04.2005 (11:18)
Se SparNight se da do Köln dostat za 29€. Dohromady tede (49+29)*2=156€
Pokud clovek neni zrovna masochysta a nechce stravit pres 20h v autobuse, tak je to velice rozumna cena. Navic 300km/h v Eurostaru je opravdu nezapomenutelny zazitek. A clovek si muze naplanovat delsi pobyt v Brusselu a ji se podivat na curajiciho chlapecka nebo na atomium.
Pokud clovek neni zrovna masochysta a nechce stravit pres 20h v autobuse, tak je to velice rozumna cena. Navic 300km/h v Eurostaru je opravdu nezapomenutelny zazitek. A clovek si muze naplanovat delsi pobyt v Brusselu a ji se podivat na curajiciho chlapecka nebo na atomium.
06.04.2005 (8:59)
Jo tak tohle nezní špatně. 49E když se to naplánuje hodne dopředu, je docela slušná cena (akorát teda zvýšená o jízdenku do Kolína :)))
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










