..: OSŽ hrozí stávkou :..
logo_cdPraha - Odborové sdružení železničářů tvrdí, že je připraveno zastavit provoz na dráze a začít stávkovat. Důvodem je nadměrné propouštění zaměstnanců ČD, a. s. ČTK to dnes sdělil předseda OSŽ Jaromír Dušek.

Již 1.4.2005 se konalo mimořádné jednání rozšířeného představenstva OSŽ, které přijalo závažné usnesení. Přijaté usnesení mělo být mediálně rozšířeno v minulém týdnu, což se stalo. Jedním ze 7 bodů je i okamžité zastavení razantního snižování počtu členů OSŽ - zaměstnanců nad rámec Doprovodného sociálního programu a již projednaných počtů v rámci podnikatelského plánu ČD, a. s. Představenstvo OSŽ požaduje vzhledem k vážnosti situace předložení konkrétních a jasných odpovědí od managementu ČD do 13.4.2005. Nebude-li ze strany ČD, a. s. reagováno na požadavky OSŽ nebo dojde-li ke snaze údaje zkreslit či zamlžit, povede situace v železniční dopravě k porušení sociálního smíru.

CSPSV | 11.4.2005 (18:56)
Related newsopen/close

More on Legislativa

More from Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
CSPSV
12.04.2005 (12:11)  
7) Baba u přepážky má svobodnou volbu změnit zaměstnání-že na to nemá kvalifikaci? To už její problém
6) Můj vedoucí (general manager-je jasné, že dělám u zahr. firmy) oceňuje !kvalitní! práci bonusy a nekvalitní srážkami
2) stávka JE legální nátlak na zaměstnavatele-ale stejně tak se zaměstnanci nemůžou divit propuštění k zefektivnění chodu firmy. Žádný job není na doživotí, jak si zde mnoho lidí myslí (z záp. Evropě změní průměrný človek minimálně 3x zaměstnání)
1)Zaměstnanec chodí do práce, aby odvedl službu, za kterou si zaslouží peníze. Pokud ji neodvádí 100%, nemá nárok na nic vyššího
---
krásným příkladem je JLV, což je soukromá firma a vydělává
Glagol
12.04.2005 (11:07)  
1)Zaměstnanec chodí do práce proto, aby se uživil. Ne proto, aby management měl bonusy.
2)Stávka je jeden z legálních způsobů nátlaku zaměstnanců na zaměstnavatele. Jestli si myslíte, že nějaká firma někomu něco dá sama od sebe, to je omyl.
3)Věřím vám, že by "soukromá firma" s těmi Dušky řádně zamávala, ale na rozdíl od vás v tom nevidím žádné plus-člověk, třebas dělňas není otrok.
4)Zefektivnění přepravy-redukce spojů.Takhle může mluvit jen člověk který je z velkého města.Kdyby např v Praze zrušili MHD, také by to asi nebylo nejlepší řešení.Mimochodem tahle politika se praktikovala v minulých letech(lokální tratě) se skvělým výsledkem-spousta vesnic a městeček se stala bez automobilu téměř neobyvatelná.
5)Náhrada os.dopravy autobusy-již se stalo,tedy částečně-tam proběhla redukce též.Ideální by zřejmě byl stav jako u dopravy nákladní,tam ta náhrada proběhla tak na 90% se skvělým výsledkeь-viz.např.D1.
6)Mám pocit,že záležitosti jako je nezaměstnanost, hledání práce, prasáckého chování vedoucích pracovníků atd. znáte jen z knížek nebo vyprávění. Není nad to, si to vyzkoušet. Např. v Mostě. Stojí to za pokus.To je zázračná medicína, která mění názory jak mávnutím kouzelným proutkem.
7)Kvalita zaměstnanců-za málo peněz málo muziky. Nebo si snad myslíte že baba u přepážky pokladny na nádraží a pokladny v bance mají stejné mzdy?

Zdarec
Registered user comar 
12.04.2005 (10:16)  
Snizovani stavu je nevyhnutelne. Souhlasim s CSPVS - dokud CD nebudou soukromou spolecnosti, tak se nic nezmeni.
Registered user -ps-
12.04.2005 (10:01)  
Nejdůležitější je management společnosti, ale z pohledu zákazníka jsou to ti, kteří jsou s ním v přímém kontaktu (přepážky, průvodčí, revizoři). Zde jsou největší mezery. I když se to velmi pomalu zlepšuje.

12.04.2005 (3:18)  
Nejsem si jist, že by obětování regionální dopravy bylo to nejlepší. Léčba šokem zrovna u železnic není ideální. Pro spoustu pořád ČD nejsou chlebodárce jako spíš něco na co lze nadávat...
Ale porovnejte stav tak před 5-10 lety a dnes. Myslím, že jakás-takás transofrmace probíhá, jen je škoda, že k tomu tak nepřistupují i všichni zaměstnanci ČD.
Asi ČD těžko někoho vyhodí, protože neumí dobře komunikovat s ostatními, ale na druhou stranu může vzniknout tlak, který umožní, že na konci "snižování stavů" ve firmě zůstanou jen lidé, teří se o to aktivně snaží...
12.04.2005 (1:41)  
CSPSV: Možná by se ty tratě nezavíraly, kraje by je prostě dál dotovaly.

K těm pracovníkům: Taky nechápu, jaké lidi ČD zaměstnávají (představte si, že by s vámi jednal jako paní u přepážky třeba někdo v bance). Ještě dnes vzpomínám, jak jsem si asi před dvěma roky zařizoval vydání ISIC karty kvůli Junior pasu. Pravda, dneska už tenhle problém nemám... :-/



Registered user CSPSV
11.04.2005 (23:54)  
Zásadní chybou je, že si stát podržet v akciovce nadpoloviční většinu (i když to je snad 99 nebo 100%, ne? Ale to si nejdem jistý). Být to soukromá společnost, tak to vypadá hned jinak. Sice by došlo k rasantnímu zavírání neprosperujících tratí (zde by jistě přepravu převzaly autobusy) a propouštění, ale došlo z ZEFEKTIVNĚNÍ přepravy.

Proč tam drží pracovníky, kteří:
-jsou neochotní (na přepážkách)
- průvodčí v EC/IC, kteří neumí "blafnout" anglicky a německy ani slovo = když to člověk poslouchá, tak mu to rve uši
...
existuje spousta lidí, kteří by je rádi nahradili
11.04.2005 (23:00)  
U ČD ještě nekolik let platit bude, že zefektivňování znamená především propouštění - už to dávno není státem štědře dotovaná dojná kráva, tudíž kdo by se mohl managementu divit, že se ohaní profitabilitou? Čím jiným by měl?

Stejně mi to přijde na hlavu postavené, odbory se nedokáží dohodnout na KS i když vědí o všech důsledcích (m.j. větší propouštění), ale když taková situace z jejich blbosti nastane, začnou křičet...
Registered user Mexicannos
11.04.2005 (22:07)  
Spousta z Vás asi nechápe princip. Pokud si myslíte, že stávka je hlavním účelem vedených jednání, tak jste na velikém omylu. Jde pouze o podložení faktů, kterými se ČD a.s. ohání (čistá ekonomika) a kdo ví jestli oprávněně. Pokud by snad vyšlo najevo, že je situace taková, kdy dráhy konají neoprávněně (v rozporu s vydanými ekonomickými stanovami) dojdete k názoru, že již nějaký ten měsíc trvající redukce spíše plynulý přechod pro zvýšení ekonomického růstu společnosti ohrozí a vůbec se nemůežeme bavit o zefektivňování. Jak to ČD nazývají.
Registered user -ps-
11.04.2005 (20:11)  
Pochybuji, že se stávkou něco vyřeší. A už vůbec se nic nezlepší. Jen se zvýší ztráta a dráha odradí potencionální zákazníky, ale i ty současné. Jakékoliv zásahy do pravidelnosti přepravy jsou nepřijatelné. Odbory myslí hodně zastarale.

Jen doplnění: Na konci roku 2004 zaměstávaly ČD, a. s. 71.995 osob. Podnikatelský plán počítá s tím, že dráhy letos opustí 6.000 zaměstnanců. Vzhledem k tomu, že neplatí kolektivní smlouva, tak se vše řídí výhradně zákoníkem práce (kratší dovolená, delší pracovní doba). Tím je potřeba méně zaměstnanců a proto může dráhy v letošním roce opustit navíc dalších 2 - 2,5 tis. pracovníků.

ČD, a. s. jsou největším zaměstnavatelem v zemi. I v jiných zemích bývají dráhy největším nebo velmi významným zaměstnavatelem (DB AG - přes 250.000 pracovníků). Indické železnice jsou úplně největším zaměstnavatelem na světě.

Přezaměstnanost ČD je všeobecně známá, takže se musí nadále propouštět, aby dráhy mohly vůbec někoho vozit. To by si měly uvědomit i odbory.

Chápu, že je to velký zlom v životě, přijde-li někdo o práci, ale v tržním hospodářství a při významných vlivech konkurence to jinak nejde!

  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko