Berlín - 19.5.2005 v 8:00 hod. se začnou prodávat jízdenky na vlaky společnosti Deutsche Bahn AG ve všech 2.600 německých pobočkách potravin řetězce LIDL. Jedná se o první projekt, kdy je možné zakoupit jízdenky na vlak v prodejnách potravin. V prodejnách LIDL v SRN budou jízdenky k dostání od 19.5.2005 do 28.5.2005.V prodeji budou 2 jízdenky na libovolně dlouhou trasu po Německu s DB za 49,90 eur. Na jízdenku se bude muset uvést jméno, příjmení, zvolenou trasu a datum. Poté nezbývá než nastoupit do vlaku a vyrazit na cestu. Jedna jízdenka se vyplatí zhruba při vzdálenosti větší než 160 km (např. mezi Berlínem a Hamburkem). Jízdenky budou k dostání přímo u pokladen, dokud se nevyprodají (jedná se o omezenou sérii, při větších vzdálenostech je cena velmi výhodná, 1 cesta = 24,95 eur).
Obě jízdenky (musí být zakoupeny najednou) budou platné do 3.10.2005 ve 2. třídě na 1 zvolenou trasu ve všech vlacích DB. Po zaplacení odpovídajících příplatků lze použít i vlaky ICE-Sprinter, DB NachtZug, CityNightLine. Děti do 6 let cestují zdarma. Výměna či náhrada jízdenek není možná!
Německé dráhy si od této akce slibují zatraktivnění cestování vlakem a dostání železniční dopravy do širšího povědomí lidí.
Jízdenka z česko-německé hranice do Hamburku a zpět tak může přijít na 1.500 Kč, jedna cesta tak přijde na 750 Kč!

Hamburg-Mnichov asi moc lidi nejezdi, ale napr. Hamburg-Frankfurt stoji s BC25 skoro 70euro one-way! To si opravdu spousta lidi v Nemecku bojujicim s nezamnestnanosti nemuze dovolit.
- Copak lidé jezdí štreky třeba Mnichov - Hamburk autem? Těžko.Pokud cestuje sám, tak stejně vyjde levněji vlak-v tom musí být něco jiného. Původní myšlenka byla,že DB to nemají zapotřebí, prodávat své jízdenky v obchoďáku...Ale samozřejmě pokud chtějí...
Sak oni si u DB urcite nechaji potom udelat nejakou statistiku, jak uspesna ta akce byla a kolik z toho byli novi zakaznici.
Tohle je myšlení ČD, DB zkouší získat další zákazníky. Když se prodej jízdenek u Lidla neosvědčí, tak toho nechají no.
Znáš lepší způsob, jak gumokolistovi prodat jízdenku na vlak, než mu ji nabídnout s supermarketu? ;)
Jenom si myslím, že prodej jízdenek v supermarketu se degradací dobrého jména DB AG. Vždyť nejflexibilnější je ONLINETICKET, každý druhý sedí doma za počítačem a není nic jendoduššího než to koupit takto.
Je pravda, že DB nemá skoro žádnou autobusovou konkurenci. Ale v Německu vede něco mnohem horšího - auto.
Mě se ten nápad docela líbí a sám si asi pár jízdenek pro sebe koupím.
Při zavádění do obchodů stačí vytisknou příslušné typy jízdenek a s novou verzí seznámit zaměstnance, kteří se s nimi mohou setkat.
Rozhodně netvrdím, že by se u nás online prodej neměl zavést, ale prodej přes maloobchodní sítě rozhodně není něco špatného - naopak s nízkými náklady (třeba i Lidl jízdenky dotuje, protože dostane do obchodů více zákazníků) se rychle rozšiřuje distribuční síť (a díky vhodně nastavené ceně i motivují zákazníci více cestovat resp. preferovat železnici).
S tím on-line prodejem určitě souhlasím.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










